Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-17, 12:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv
Förutom den lilla lilla detaljen - sambolagen.
I och med att dem flyttat in i och skrivit sig på nya villan på Lidingö samtidigt anses den nu vara samboegendom. Så det är tyvärr redan kört, CB har redan rätt till halva husets värde

https://www.nordea.se/privat/liv/familj/vad-galler-nar-bli-sambo.html

Underskatta inte P:s rådgivare.
Hon är inte dum i hela huvudet även om hon är en jobbig typ.

,
Citera
2023-01-17, 16:05
Medlem
Citat:
I och med att dem flyttat in i och skrivit sig på nya villan på Lidingö samtidigt anses den nu vara samboegendom. Så det är tyvärr redan kört, CB har redan rätt till halva husets värde

Sambolagen kan man avtala bort genom att skriva ett samboavtal! Står klart och tydligt i din länk....
Citera
2023-01-17, 16:56
Medlem
Citat:

Så är det!
Citera
2023-01-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Så är det!
Nix! Läs på lite...
Citera
2023-01-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Så är det!
https://lexly.se/faq/samboavtal/vad-sager-sambolagen-om-jag-ager-ett-hus

Nix så är det inte. Hon äger huset. Finns dessutom massor av bevis att Pernilla började bygga huset utan Bauer. Allt finns på film... 😆
Däremot måste de skriva äktenskapsförord innan giftemålet annars blir det till att dela på miljonerna.
Citera
2023-01-18, 22:07
Medlem
Följer CP PW fortfarande ?

https://poddtoppen.se/podcast/973949360/wahlgren-wistam/411-en-miljard
Citera
2023-01-19, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Pernilla är en hora. Att sälja ut sitt liv och sitt privata på det sättet som hon gör är vidrigt. Tycker synd om Oliver och Theo som verkar till att vilja ha ett privatliv och inte vilja att alla ska ha fri insyn i familjens liv. Pernilla ska inte gnälla när folk har åsikter om henne eller hennes val och leverne. Det är priset för att sälja ut sig.

Dagens sanning!!
Citera
2023-01-19, 14:58
Medlem
Bakarettans avatar
Jag tycker så otroligt synd om Pernillas barn. Bianca och Benjamin kan inte haft en lätt och trygg uppväxt. Ej heller Oliver och Theo.
Nu ska människan gifta sej med slajmet CB.
Herregud...
Inser hon inte sina begränsningar!? Vad är det som får Pernilla att fullständigt tappa det?
För det har hon ju gjort.
Jag lider med hennes barn.
Citera
2023-01-19, 15:01
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Pernilla är en hora. Att sälja ut sitt liv och sitt privata på det sättet som hon gör är vidrigt. Tycker synd om Oliver och Theo som verkar till att vilja ha ett privatliv och inte vilja att alla ska ha fri insyn i familjens liv. Pernilla ska inte gnälla när folk har åsikter om henne eller hennes val och leverne. Det är priset för att sälja ut sig.
Du tog orden ur munnen på mig.👍
Citera
2023-01-19, 15:17
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag tycker så otroligt synd om Pernillas barn. Bianca och Benjamin kan inte haft en lätt och trygg uppväxt. Ej heller Oliver och Theo.
Herregud...
Inser hon inte sina begränsningar!? Vad är det som får Pernilla att fullständigt tappa det?
Det fetade är väl rätt självklart? Pernilla har aldrig levt ett vanligt liv som andra i hennes ålder. Hon gjorde sin första huvudroll på teaterscenen som elvaåring och har sedan dess arbetat. Hon har gått ut grundskolan men ingen utbildning utöver det. Som många andra barnstjärnor blev hon vuxen tidigt samtidigt som hon paradoxalt nog aldrig kommer i takt med andra i hennes ålder. Pernillas välsignelse är att hon är en av de få barnstjärnor som lyckats bli framgångsrik som vuxen. Men I livet utanför scenen kommer hon alltid att vara som Bambi på hal is. Ett lätt byte för någon som CB.
Citera
2023-01-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Herregud...
Ska bli intressant att se vad den yngste sonen väljer för yrke....
Citera
2023-01-19, 15:22
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det fetade är väl rätt självklart? Pernilla har aldrig levt ett vanligt liv som andra i hennes ålder. Hon gjorde sin första huvudroll på teaterscenen som elvaåring och har sedan dess arbetat. Hon har gått ut grundskolan men ingen utbildning utöver det. Som många andra barnstjärnor blev hon vuxen tidigt samtidigt som hon paradoxalt nog aldrig kommer i takt med andra i hennes ålder. Pernillas välsignelse är att hon är en av de få barnstjärnor som lyckats bli framgångsrik som vuxen. Men I livet utanför scenen kommer hon alltid att vara som Bambi på hal is. Ett lätt byte för någon som CB.
Så du tycker inte att hon bär själv nåt ansvar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in