2022-11-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMange
Sorglig pga ingen av dom lever längre? Låter väl rimligt?

Hade det varit en lycklig kärlekshistoria hade dom väl levt vidare och visat sin kärlek öppet?
Borsett fr att dom är döda så undrar jag om du har några bevis för att dom hade ett kärleksförhållande eller är det bara något du gissar?

Det är oseriöst att gå ut med påståenden utan fakta
Citera
2022-12-23, 12:38
Medlem
Citat:
https://mysterium24.se/blog/?cat=65

troligt scenario som skrivs ovan…
Citera
2022-12-25, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
troligt scenario som skrivs ovan…
Hur ser du likheten / scenario i DA fall med den länkens offer?
Citera
2022-12-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur ser du likheten / scenario i DA fall med den länkens offer?

scrolla ner eller kör ctrl f så kan du läsa om
Ardas fall längre ner.
Citera
2023-01-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ardas fall längre ner.
Det beskrivs ett par olika alternativ i den artikeln
Vilket av alternativen tror du är vad som hände?

Enl flera som kände DA säger att han aldrig skulle springa 5 mil
Han brukade springa ca 3-5 km
Och inte vanligtvis i sådan teräng
Han sprang mer i statsmiljö
Med tanke på årstid så tror inte jag att han gav sig ut på en 5 mils runda i den terängen

Och jag läste någonstans att det fans uppgifter i nån sorts GPS att DA inte tidigare tagit löprundor på 5 mil
Om den uppgiften stämmer vet inte jag
Men kan DA skrivit fel till sin vön och att det skulle stå 5 km?
Citera
2023-01-11, 15:47
Medlem
Intressant att se att tråden fortfarande lever. Jag har varit ifrån tråden (och den andra Deniz-tråden) ganska länge.
Men käbblet verkar fortgå. Heder åt LillBurtan, Min Stad och Vaxad, som är rätt på och fattar vad som hänt.
Anedin är en katastrof som fortsätter sprida familjens tillkortakommanden och missuppfattningar.

Läs gärna mina inlägg i trådarna för att få en relevant bild av vad som hänt. Jag väljer att inte upprepa det här, då det mesta redan är skrivet.

Självmordet är solklart. Det enda som möjligen kan vara intressant att fortsätta diskutera är väl då orsaken. Tråden verkar ju ha visst intresse för detta. Men pga alla svamlare så är omöjliggörs den diskussionen. Fast å andra sidan är det väl ganska ointressant.

En fråga till LillBurtan är om du vet nåt om utredning på arbetsplatsen kring försvunna sprängmedel. Dåliga säkerhetsrutiner där har ju bidragit till självmordet.
Citera
2023-01-17, 18:37
Medlem
Det finns en C*rl M. A. R*hn, som avled i april 2022. Är det den C R som omtalats?
*=a, e
Citera
2023-01-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Intressant att se att tråden fortfarande lever. Jag har varit ifrån tråden (och den andra Deniz-tråden) ganska länge.
Men käbblet verkar fortgå. Heder åt LillBurtan, Min Stad och Vaxad, som är rätt på och fattar vad som hänt.
Anedin är en katastrof som fortsätter sprida familjens tillkortakommanden och missuppfattningar.

Läs gärna mina inlägg i trådarna för att få en relevant bild av vad som hänt. Jag väljer att inte upprepa det här, då det mesta redan är skrivet.

Självmordet är solklart. Det enda som möjligen kan vara intressant att fortsätta diskutera är väl då orsaken. Tråden verkar ju ha visst intresse för detta. Men pga alla svamlare så är omöjliggörs den diskussionen. Fast å andra sidan är det väl ganska ointressant.

En fråga till LillBurtan är om du vet nåt om utredning på arbetsplatsen kring försvunna sprängmedel. Dåliga säkerhetsrutiner där har ju bidragit till självmordet.

Ursäkta sent svar… har inte vart inne här på ett tag…

jag vet inget om utredningen om det försvunna sprängmedel… jag är inte behörig att få veta heller…jag har naturligtvis frågat men får bara svar att det inte kan diskuteras… det enda jag vet är att sprängmedlet kom från hans arbete…

Du har nog mera koll/kunskap än mig när det kommer till hur en sådan utredning går till… 😀
Senast redigerad av LillBurtan 2023-01-17 kl. 19:00.
Citera
2023-01-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ardas fall längre ner.

Läste på länken. Där står att dödsorsaken är okänd (eller att Polisen inte går ut med den).

Stämmer det fortfarande att dödsorsaken är okänd?
Citera
2023-01-18, 18:47
Medlem
Citat:
DA riktiga vänner/familj har säkert gett polis korekt info om DA vanor
Det var ju hans närmaste vänner och bror som gick ut i media med den info… 🤦🏼‍♀️

Ett tips… läs tidningsartiklarna…
Senast redigerad av LillBurtan 2023-01-18 kl. 18:52.
Citera
2023-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ett mycket märkligt rop på hjälp för en som är på väg att ta självmord

Ett rop på hjälp /signaler
behöver ju inte betyda att man är på väg att ta självmord
kunde ju mycket väl också kunna vara signaler för att visa att man är i nöd /fara

Om det nu var en signal av DA ?

Polisen borde ju ha haft sina funderingar runt detta märkliga beteende hoppas jag

En erfaren soldat som säger sig ska löpa 5 mil i svår teräng med tunna stadslöpskor i november
Som dessutom aldrig springer så långa
Sträckor?
Nått är fel redan här

Och vad är förklaringen enligt dig vart DA huvud tog vägen?

Läs det du har skrivit och använd hjärnan denna gång…
Citera
2023-01-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Läste på länken. Där står att dödsorsaken är okänd (eller att Polisen inte går ut med den).

Stämmer det fortfarande att dödsorsaken är okänd?

ja för allmänheten är den okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in