2023-01-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.svd.se/a/xgOvJn/arets-matbluff-har-ar-jattarna-som-pekas-ut

"Victoria Gelmanovska, nordisk marknadschef GB Glace, skriver i ett mejl till SvD att många konsumenter efterfrågar vegansk glass och glass som är tillverkad på ett mer hållbart sätt. Hon säger att receptet för GB:s Big Pack förnyades i mars på grund av just detta."

Årets efterkonstruktion?
Söker man på GB big pack så kommer olika poster upp från mars förra året om att skummjölken är helt utbytt mot vatten och socker. På förpackningen står det 37% mindre klimatuttryck. På hemsidan står det också att den är mer miljövänlig.
Så GB har inte hållit det "hemligt".
Men det står inget någonstans att den är vegansk. Kanske GB är rädda att vegansk skulle avslöja dess innehåll för mycket och därmed skrämma iväg många kunder.
Citera
2023-01-18, 22:10
Medlem
Jag åter bära Herbert Dass
Citera
2023-01-18, 22:43
Medlem
Hur fan kan det få kallas glass lol. Det är inte glass. Det är nån jävla ärtsörja. Ordet glass borde varumärkesskyddas från dårar som dessa. Fy fan vad äckligt, kommer aldrig mer köpa Big Pack.
Citera
2023-01-18, 23:07
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Vad ska man köpa för glass då? Och kom nu inte dragande med nån pretto hantverksglass. Nu snackar vi vanliga affären där vi handlar alla andra dagligvaror. Själv tycker jag Sias glass är helt okej.

Jo Sia är bra! Triumf glass är ok också av de "vanliga" märkena!
Citera
2023-01-18, 23:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Usch men GB är väl ägt av Unilever nu mera, ett globalt vidrigt företag!
Varför är de vidriga?
Citera
2023-01-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Borde vara olagligt att använda "klimatavtryck" och andra liknande begrepp i marknadsföring då det är en pseudovetenskap.

Jag äter nästan aldrig glass då jag är laktosintolerant.
Trots att jag nu "tål" glassen blir jag rasande över riktningen de väljer. Håller med alla här som hatar på gb med full förståelse, i synnerhet ditt inlägg
Citera
2023-01-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Det är pinsamt

Håller med dig i allt och kan inte annat än att skratta åt alla som tycks käka GB till efterrätt som daglig hemmalyx och bli kränkta av det haha.
Citera
2023-01-19, 00:28
Medlem
Vem äter äns big pack glass är ju i klass med dennis hotdog bara wt utan smaklökar som köper hem sånt billigt skit.
Citera
2023-01-19, 00:37
Medlem
vasaduellers avatar
Det är väl bra för alla blåögda veganer och klimatalarmister som sannolikt är de som äter GB Big Pack.

Kan man gissa att Black Rock ingår bland ägarna?
Citera
2023-01-19, 00:58
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Hur fan kan det få kallas glass lol. Det är inte glass. Det är nån jävla ärtsörja. Ordet glass borde varumärkesskyddas från dårar som dessa. Fy fan vad äckligt, kommer aldrig mer köpa Big Pack.

Jag är mest förvånad över vuxna människor som köper sådan skitglass. Hur tänker ni?
Citera
2023-01-19, 01:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Vad tycker ni om att klassikern tagit bort mjölken och ersatts med vatten och ärtprotein?
Big Pack-glassen har haft värdelös smak iaf sista 25 åren. Den som fortfarande har ätit av den bekymrar sig nog inte det minsta om vad det faktiskt smakar, och då kan man väl lika gärna ersätta de sista mjölkprodukterna också.

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Kan man gissa att Black Rock ingår bland ägarna?
Jupp, näst största ägarna.
Citera
2023-01-19, 02:08
Medlem
Big Pack har som flera andra sagt aldrig varit god. Ska man äta glass kan man väl äta någon som är riktigt god, det är väl ändå det som är grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in