2023-01-17, 20:09
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Vad tycker ni om att klassikern tagit bort mjölken och ersatts med vatten och ärtprotein?
Hur kan produkten innehålla "mjölk" ändå?

Nu köper jag typ aldrig glass och speciellt inte GB, men nu vet jag ju åtminstone att jag ska undvika den som pesten.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
ärtprotein är väl en kinesisk restprodukt. från vad minns jag inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Den här typen av varumärkesdegenering borde vara kriminell - de skall fanimej tvingas byta namn

Byta namn på bolaget eller produkten ?
-Får dom lägga ner produktionen på denna ärtglas produkt om denna tråd växer och blir STOR , vad tror ni ...?
Citera
2023-01-17, 20:11
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Borde vara olagligt att använda "klimatavtryck" och andra liknande begrepp i marknadsföring då det är en pseudovetenskap.
Citera
2023-01-17, 20:11
Medlem
Så fort hållbarhet och värdegrund lyfts av ett företag så slår FB bakut. I själva verket är det på tiden att GB/Unilever ställer sig bakom klimatmål och demokratiindex. Bra! Mina döttrar är nästan vuxna, så det får bli sympatiglass till mig själv istället.
Citera
2023-01-17, 20:16
Medlem
Sternensoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nä.
Gb glass slutade tillverka riktig glass sen företaget såldes till utlandet.

I början var magnum riktigt god med riktig grädde och deras övriga glassar likaså.

GB köptes upp av Unilever 1985. Fyra år senare introducerades Magnum på den svenska marknaden..Du får nog uppdatera minnesdatabasen.

Hur som så ska allt som Unilever, Mondelez och gärna Orkla haft sina pengakåta fingrar i undvikas i den mån det är möjligt. Det säger sig själv att ett företag som tillverkar tvättmedel, tandkräm och rakvatten skiter fullständigt i kvalitativa produkter.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Hur kan produkten innehålla "mjölk" ändå?

Förmodligen ett lagkrav eller liknande att skriva att den kan innehålla mjölk då det sannolikt förekommer mjölk i anläggningen eller på bandet. Detta för att undvika att eventuella mjölkallergiker går i taket.

Ett fullgott alternativ till GB är Triumf som innehåller såväl grädde som mjölk men jag ser att deras motsvarighet till BigPack har krympts ner från 2 liter till 1.75, de asen.
Senast redigerad av Sternensoldat 2023-01-17 kl. 20:36.
Citera
2023-01-17, 20:16
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Så fort hållbarhet och värdegrund lyfts av ett företag så slår FB bakut. I själva verket är det på tiden att GB/Unilever ställer sig bakom klimatmål och demokratiindex. Bra! Mina döttrar är nästan vuxna, så det får bli sympatiglass till mig själv istället.

Flashback är bölrövarnas högborg. Obildade svin som ej vet vikten av ärtprotein. Jag älskar glass även om min dotter knappt är året gammalt. Skål och kram!
Citera
2023-01-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Bra, då kan man undvika de rufflarna i framtiden.

Arlas Gräddis-ost bör nomineras. Billig smaka piss-ost och inte gräddost, som det något vilseledande namnet kan låta en tro.

Bara att kontakta Äkta Vara och nominera för 2023. Ju fler desto roligare. Viktigt att systematiskt och medvetet arbete att lura konsumenter, kommer fram.
Citera
2023-01-17, 20:19
Medlem
Bavaros avatar
Vad gör man med resterna av ärtan när proteinet är utvunnet?
Citera
2023-01-17, 20:20
Medlem
Skvistens avatar
Finns väl ingen vuxen som äter bigpack glass?
Bara skräpglass till småbarn och de fattar inte skillnaden.
Citera
2023-01-17, 20:23
Medlem
qups avatar
Fyfan. Som tur är så finns det fortfarande alternativ att välja. Förutom pinnglassen. Där brukar GB vara dominerande i matbutiker och mackar.
Citera
2023-01-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Flashback är bölrövarnas högborg. Obildade svin som ej vet vikten av ärtprotein. Jag älskar glass även om min dotter knappt är året gammalt. Skål och kram!

-Lik förbannat har du hängt här i över 10 år . insikten har du eller ....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in