2023-01-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Var ser du det nya bordet?

På stories på Instagram!
Citera
2023-01-17, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
På stories på Instagram!
Ok! Hittade inte👀
Citera
2023-01-17, 08:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Var inte det nya bordet väldigt klumpigt för det lilla rummet?

Jo de verkar ha väldigt svårt att få till just ett snyggt matbord. Personligen hade jag föredragit ett ljust och nättare bord.

När jag ändå skriver så: taklampan i vardagsrummet är så hiskeligt ful?! Såg att den fanns på Ellos men antar att Elsas är någon dyrare version? Eller har hon samarbete med ellos? Hur som helst hänger den ju för lågt i det rummet. Att bara proppa in designmöbler och ”rätt” grejer i ett rum blir sällan bra.
Citera
2023-01-17, 09:01
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo de verkar ha väldigt svårt att få till just ett snyggt matbord. Personligen hade jag föredragit ett ljust och nättare bord.

När jag ändå skriver så: taklampan i vardagsrummet är så hiskeligt ful?! Såg att den fanns på Ellos men antar att Elsas är någon dyrare version? Eller har hon samarbete med ellos? Hur som helst hänger den ju för lågt i det rummet. Att bara proppa in designmöbler och ”rätt” grejer i ett rum blir sällan bra.
Ser ut som något från Artilleriet.
Citera
2023-01-18, 00:34
Medlem
Personligen gillade jag bordet men lär ju vara en tidsfråga nu innan stolarna ryker. Tror på kökssoffa eller nya pinnstolar av nåt slag (direktkopierade från nån annan i beigeklanen alt M-L Sjögren såklart)
Citera
2023-01-18, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimgroen
Personligen gillade jag bordet men lär ju vara en tidsfråga nu innan stolarna ryker. Tror på kökssoffa eller nya pinnstolar av nåt slag (direktkopierade från nån annan i beigeklanen alt M-L Sjögren såklart)
Föredrar också det där bordet än det gamla, det var skitfult. Men tror som du, nu blir det nu stolar, sen en ny matta under bordet, sen nytt skåp igen, sen nytt bord, nya stolar osv…

En grej jag tänkt på är att de aldrig kan nöja sig med ”okej”, eller till och med ”lite fult”. Tex hemma hos oss har vi ett soffbord (art deco) som vi ångrar lite pga inte vår stil helt och framförallt lite opraktiskt, men tänker att ”nu köpte vi det här bordet, och det var hyfsat dyrt. Då får vi ha det nu”. Man KAN ju liksom leva i ett hem där inte allt är perfekt, där vissa saker skaver.
Citera
2023-01-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
En grej jag tänkt på är att de aldrig kan nöja sig med ”okej”, eller till och med ”lite fult”. Tex hemma hos oss har vi ett soffbord (art deco) som vi ångrar lite pga inte vår stil helt och framförallt lite opraktiskt, men tänker att ”nu köpte vi det här bordet, och det var hyfsat dyrt. Då får vi ha det nu”. Man KAN ju liksom leva i ett hem där inte allt är perfekt, där vissa saker skaver.

Verkligen! Det är ju också i delarna som skaver som det intressanta med en inredning finns. När allt är nyköpt för att passa ihop är det ungefär lika spännande som en katalog från ett möbelföretag.
Citera
2023-01-18, 15:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimgroen

Ja men passar det i en ljus renoverad sekelskifteslägenhet?

Bordet hade passat på tegelgolv i ett franskt hus på landet. Eller i deras lada på Gotland.
Citera
2023-01-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja men passar det i en ljus renoverad sekelskifteslägenhet?

Bordet hade passat på tegelgolv i ett franskt hus på landet. Eller i deras lada på Gotland.

Håller med, bordet är jättefint men det passar ju inte där. Kanske byter hon ut resten av möblerna så att allt passar ihop.
Citera
2023-01-19, 16:41
Medlem
Citronfjerils avatar
Läste Flora Wiströms blogg och det hon skriver om sin inredning/sitt hem (https://flora.elle.se/inredning/hemma-hos-oss/ ) är verkligen Elsas motsatsfilosofi:

”Tänker ibland att jag skulle vilja måla om eller köpa ny soffa eller installera diskmaskin, eftersom allt sett likadant ut i sisådär fem år, men sedan landar jag i ett ... mäh. Det är bra som det är.”
Citera
2023-01-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Läste Flora Wiströms blogg och det hon skriver om sin inredning/sitt hem (https://flora.elle.se/inredning/hemma-hos-oss/ ) är verkligen Elsas motsatsfilosofi:

”Tänker ibland att jag skulle vilja måla om eller köpa ny soffa eller installera diskmaskin, eftersom allt sett likadant ut i sisådär fem år, men sedan landar jag i ett ... mäh. Det är bra som det är.”

Dock så har ju Elsa ett så enormt mycket drömmigare hem än Flora. Det är lite inne här på FB att kritisera Elsas hem men faktum är att det ju är betydligt mer drömskt och ljuvligt än majoriteten av hem i Sverige.
Citera
2023-01-19, 17:22
Medlem
Någon som sätter emot att Elsa har något samarbete på
gång med Hotel Diplomat och/eller cafét Butiken? Hon är där flera ggr i veckan och lovordar det och det ligger väldigt avigt till utifrån hennes övriga rörelsemönster i stan. Det är inte troligt att hon skulle slinka in av en slump så pass ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in