Citat:
Ursprungligen postat av
Djuuulia
Min poäng från början.
Det ligger i deras natur, vilken du försöker bortförklara med att du på något sätt "räddar dem ifrån". Du är ingen hjälte, de är inte dina barn. Det är en art som har vingar av anledningar precis som människan har en mer utvecklad hjärna för att tänka. Det är inte svårt att begripa rationella argument om man då också faktiskt använder den.
Har inte påstått att jag räddar dem från något. Bara att det inte är mer djurplågeri att ha fåglar än något annat djur i fångenskap.
Du påstår att de inte får använda sina vingar men det gör de ju bevisligen. Inte som att de sitter apatiska och inte finner någon mening med någonting bara för att de inte föddes i frihet.
Appropå natur, när det finns mat och vatten gör de ju andra saker. Att färdas flera mil är något de gör när mat och vatten inte finns där de befinner sig, och då det alltid finns mat och vatten tillgängligt i fångenskap finns det ingen mening heller att göra det.
Vad det sedan är du ska sitta och vänta på ska hända med dem vet jag inte. Att de tappar sina vingar eller?