Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Tror du kan slappna av, Stig. Jag hade blivit mer orolig om det varit manlig högskoleutbildad personal. Även om risken där är relativt låg likaså.
Barnskötare sysslar inte i lika hög grad med pedagogisk BS som förskolepedagoger gör. Snubbar i synnerhet. Det dem gör är att spontat highfiva barnen, kasta i dem i luften och så vidare. Kidsen har det skitroligt och det är denna personal de sällan glömmer bort när de blir flyttade till annan avdelning eller börjar i skolan.
Inte skrivet i sanden som sagt men det är min erfarenhet av det hela.
Eller hur, jag minns den manliga barnskötaren vi hade när jag gick på "dagis" med glädje, det var lite som du skrev att det blev mycket liv och skoj runtomkring och han fick spela clownen och stå för busandet. Var rätt skönt för en liten pöjk att det åtminstone fanns en sådan på dagis. Sen när det kom till omvårdnad, tröst etc så var nog kvinnorna snäppet vassare dock. Men han fyllde absolut en viktig funktion för trivseln och glädjen i vardagen när det gällde lek och skoj. Blev nästan lite nostalgisk nu, hehe.
Klart att risken alltid finns, men vad ska man göra åt saken om det inte finns något mer än en obefogad oro att gå på?
Visst - dyker han upp i skåpbil, blottarrock och ser ut så här:

jämt så kan man ju börja fundera.
Som någon skrev kanske man kan kolla med förskolan hur de jobbar preventivt med sådant, det kanske kan lugna ts lite.
Synd att det ska vara så här, men jag förstår samtidigt oron till viss del samt att det är svårt att komma åt sådana här individer om de är ostraffade. Kanske är en oro som ger med sig efter hand?