2024-07-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Man känner så där i början. Men det går över.

Tror inte manliga barnskötare kanske utför alla sysslor, typ tvättar barn i skrevet utan att någon ser, men jag kanske har fel?

Män i sällsynta fall äcklar sig, men kvinnor kan psykologiskt kränka barn på en helt annan nivå än män, och den risken är betydligt större.
Jodå, det gör de. All personal utför i regel samtliga sysslor eftersom det annars blir diskriminering, samt att arbetsgivaren inte kan göra undantag för män då detta skulle vara att påstå att män som arbetar på förskola är pedofiler.

Sen är det lite lustigt, och detta är väl ett svar främst till TS. Men jag jobbade i några år på förskola i ungdomen och möttes vid enstaka tillfällen av föräldrar som var lite skeptiska. Minns att en pappa gick till chefen om att jag inte skulle hjälpa hans dotter på toaletten eftersom jag var man. Fick såklart inte igenom det. Och detta var av religiösa skäl. Sa han i alla fall men han var muslim så jag kan förstå hans inställning.
Det sög ju såklart att bli anklagad för att vara ett weirdo bara för att man arbetade med småbarn. Alla män som jobbar på ålderdomshem är ju inte GILF-lovers liksom. Men när mina egna barn gick på förskola var jag själv jävligt vaksam mot de män som jobbade där och undrar vad det är som får en man att dras till det yrket. Jag hade lite lättare för de vikarier som fanns och var manliga, de kom direkt från gymnasiet och hade väl varit för dumma i huvet för att komma in på den eftergymnasiala utbildning som de sökt till så nu fick de harva runt i arbetslivet till nästa ansökningsperiod. Men hade där varit en man i 50+åldern så hade nog min peddoradar gått helt bananas. Så nä, jag tycker inte det är minsta konstigt att man blir lite misstänksam.
Citera
2024-07-10, 01:41
Medlem
olasvenssons avatar
Ingen normal man blir barnskötare. Utgå från att desa män har onda aningar. De har utbildat till barnskötare just därför de ska kunna förgripa sig på barn - och samtidigt få lön. De tjänar alltså pengar på att vara pedofiler.

Det är betydligt fler män som är pedofiler än kvinnor.

Byt förskola är mitt tips. Annars kan det sluta med att dina/ditt barn går en mörk tid till mötes. Det vill du inte ha på ditt samvete hoppas jag.
Citera
2024-07-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ingen normal man blir barnskötare. Utgå från att desa män har onda aningar. De har utbildat till barnskötare just därför de ska kunna förgripa sig på barn - och samtidigt få lön. De tjänar alltså pengar på att vara pedofiler.

Byt förskola är mitt tips. Annars kan det sluta med att dina/ditt barn går en mörk tid till mötes. Det vill du inte ha på ditt samvete hoppas jag.
Självklart är långt ifrån alla män på förskolor eller skolor pedofiler. Och när det gäller kvinnliga sådana är det nog mer sannolikt att de skaffar sådana jobb om de är det?

Jag är skeptisk överlag till förskolor. Inte för att jag tror att det är pedofiler överallt inom dem utan för att jag tycker det verkar läskigt att lämna ifrån sig små barn i timmar utan att det egentligen finns någon insyn i vad som sker. Det värsta är inte just sexuella övergrepp utan att det kan ske övergrepp överhuvudtaget eller dålig omsorg. Ett barn som far illa under dagarna kommer såklart påverkas av det.

Jag förstår inte varför man inte vill ha kameraövervakning på förskoleverksamheten då det inte är värre än att det är det i butiker och liknande allmänna platser.
Citera
2024-07-10, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade för ett tag sen inskolning med min dotter på en ny förskola.
Det visade sig att det jobbar 2 manliga barnskötare på dotterns avdelning.
Är jag löjlig som inte tycker att det är särskilt trevligt?
En av dom är en yngre kille som är nyinflyttad i kommunen och därmed nyanställd.
Den andra är en gubbe i 60 års åldern som också inte har jobbat där så länge.
Min fru tycker att jag är löjlig och att det minsann finns kvinnliga pedofiler där ute också.
Jo det finns det säkert men hur många är det? Jag har fan inte läst om någon ialla fall. Hur många har Dumpen tagit fast, snart 200 gäddor, hur många är kvinnor? Ingen vad jag vet.
Båda av dom ger ett seriöst intryck men det säger ju inte ett skit.
Du är fett löjlig
Citera
2024-07-11, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Bullshit alltså. Jag minns själv när jag gick på dagis och fritids för 30-40 år sen två män som jobbade där. De är verkligen de enda jag minns från den tiden. Resten var tråkiga kärringar som jag inte minns vare sig namn eller hur de såg ut förutom möjligen Tjocka Feta Gun som vi kallade en av tanterna.

De två männen däremot minns jag att de var kul, spelade pingis, kickade boll, innebandy, berättade roliga historier osv. Tur som fan att det finns lite män inom barnomsorgen annars skulle väl alla vi killar bli bögar och sitta och leka med pärlor och dockor. Killar måste ha lite män omkring sig.
Citera
2024-07-11, 05:13
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tror det behövs män i barns uppväxt. På dagis så är männen anställda och förhoppningsvis håller alla OK på alla. Det är en genomskinlig struktur. Jag saknade män i min barndom trots att jag inte gick på dagis. Jag tror att jag hade varit en vettigare människa om jag haft balans mellan kvinnor och män i mitt liv.

Där större risker finns är föreningsliv där alla tycker att män hör hemma. Där kan de gömma sig. Det är färre vuxna närvarande. Trots det övernattar vuxna med barn de inte är familj med. Och ingen tycker att det är konstigt.
Citera
2024-07-11, 06:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade för ett tag sen inskolning med min dotter på en ny förskola.
Det visade sig att det jobbar 2 manliga barnskötare på dotterns avdelning.
Är jag löjlig som inte tycker att det är särskilt trevligt?
En av dom är en yngre kille som är nyinflyttad i kommunen och därmed nyanställd.
Den andra är en gubbe i 60 års åldern som också inte har jobbat där så länge.
Min fru tycker att jag är löjlig och att det minsann finns kvinnliga pedofiler där ute också.
Jo det finns det säkert men hur många är det? Jag har fan inte läst om någon ialla fall. Hur många har Dumpen tagit fast, snart 200 gäddor, hur många är kvinnor? Ingen vad jag vet.
Båda av dom ger ett seriöst intryck men det säger ju inte ett skit.
Nog är det skumt med män som jobbar med barn.
Citera
2024-07-11, 10:40
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bullshit alltså. Jag minns själv när jag gick på dagis och fritids för 30-40 år sen två män som jobbade där. De är verkligen de enda jag minns från den tiden. Resten var tråkiga kärringar som jag inte minns vare sig namn eller hur de såg ut förutom möjligen Tjocka Feta Gun som vi kallade en av tanterna.

De två männen däremot minns jag att de var kul, spelade pingis, kickade boll, innebandy, berättade roliga historier osv. Tur som fan att det finns lite män inom barnomsorgen annars skulle väl alla vi killar bli bögar och sitta och leka med pärlor och dockor. Killar måste ha lite män omkring sig.
Vilket skitsnack.
Förr var det uteslutande dagisfröknar och nån gubbe till barnskötare fanns knappt att hitta i Sverige, hos dig var väl ett undantag.
Började pojkarna därför leka med barbie och dockor på dagis?

Kolla alla gäddor på dumpen som jobbat inom förskola.
Alla minns dom som den där roliga gubben som särskilt tyckte om att kramas och brottas med barnen, inte undra på att dom är omtyckta.

441 har dumpen fångat, många av dom jobbar inom barnomsorg.
Vet du hur många av dessa hundratals som är kvinnor? 2 om jag inte minns fel.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-07-11 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in