Citat:
Jodå, det gör de. All personal utför i regel samtliga sysslor eftersom det annars blir diskriminering, samt att arbetsgivaren inte kan göra undantag för män då detta skulle vara att påstå att män som arbetar på förskola är pedofiler. Man känner så där i början. Men det går över.
Tror inte manliga barnskötare kanske utför alla sysslor, typ tvättar barn i skrevet utan att någon ser, men jag kanske har fel?
Män i sällsynta fall äcklar sig, men kvinnor kan psykologiskt kränka barn på en helt annan nivå än män, och den risken är betydligt större.
Tror inte manliga barnskötare kanske utför alla sysslor, typ tvättar barn i skrevet utan att någon ser, men jag kanske har fel?
Män i sällsynta fall äcklar sig, men kvinnor kan psykologiskt kränka barn på en helt annan nivå än män, och den risken är betydligt större.
Sen är det lite lustigt, och detta är väl ett svar främst till TS. Men jag jobbade i några år på förskola i ungdomen och möttes vid enstaka tillfällen av föräldrar som var lite skeptiska. Minns att en pappa gick till chefen om att jag inte skulle hjälpa hans dotter på toaletten eftersom jag var man. Fick såklart inte igenom det. Och detta var av religiösa skäl. Sa han i alla fall men han var muslim så jag kan förstå hans inställning.
Det sög ju såklart att bli anklagad för att vara ett weirdo bara för att man arbetade med småbarn. Alla män som jobbar på ålderdomshem är ju inte GILF-lovers liksom. Men när mina egna barn gick på förskola var jag själv jävligt vaksam mot de män som jobbade där och undrar vad det är som får en man att dras till det yrket. Jag hade lite lättare för de vikarier som fanns och var manliga, de kom direkt från gymnasiet och hade väl varit för dumma i huvet för att komma in på den eftergymnasiala utbildning som de sökt till så nu fick de harva runt i arbetslivet till nästa ansökningsperiod. Men hade där varit en man i 50+åldern så hade nog min peddoradar gått helt bananas. Så nä, jag tycker inte det är minsta konstigt att man blir lite misstänksam.