2023-01-17, 12:01
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag hade för ett tag sen inskolning med min dotter på en ny förskola.
Det visade sig att det jobbar 2 manliga barnskötare på dotterns avdelning.
Är jag löjlig som inte tycker att det är särskilt trevligt?
En av dom är en yngre kille som är nyinflyttad i kommunen och därmed nyanställd.
Den andra är en gubbe i 60 års åldern som också inte har jobbat där så länge.
Min fru tycker att jag är löjlig och att det minsann finns kvinnliga pedofiler där ute också.
Jo det finns det säkert men hur många är det? Jag har fan inte läst om någon ialla fall. Hur många har Dumpen tagit fast, snart 200 gäddor, hur många är kvinnor? Ingen vad jag vet.
Båda av dom ger ett seriöst intryck men det säger ju inte ett skit.
Citera
2023-01-17, 12:05
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
En av dom är en yngre kille som är nyinflyttad i kommunen och därmed nyanställd.
Min fru tycker att jag är löjlig och att det minsann finns kvinnliga pedofiler där ute också.
Jo det finns det säkert men hur många är det? Jag har fan inte läst om någon ialla fall. Hur många har Dumpen tagit fast, snart 200 gäddor, hur många är kvinnor? Ingen vad jag vet.

Ser du peddos och snuskgubbar i varje hörn bör du söka hjälp.. Större chans att vinna 10 mille på Lotto
än att springa på ett peddo. Jobbigt du ska må när din dotter blir tonåring och hon skämmas över sin wierdo farsa som stalkar henne 24/7 när hon är ute med sina kompisar.

Dags att du släpper avbytarbänken och kommer in i matchen. Själv blir min dotter 16 nästa vecka.
Citera
2023-01-17, 12:08
Medlem
Jag tror att majoriteten manliga barnskötare har peddoböjelser. Undantag finns förstås men hur ska man veta vilka de är?

De kvinnor som är pedofiler är sällan "rena" pedofiler utan oftast är det en man som ligger bakom. Det är min uppfattning i alla fall.
Citera
2023-01-17, 12:14
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Ser du peddos och snuskgubbar i varje hörn bör du söka hjälp.. Större chans att vinna 10 mille på Lotto
än att springa på ett peddo. Jobbigt du ska må när din dotter blir tonåring och hon skämmas över sin wierdo farsa som stalkar henne 24/7 när hon är ute med sina kompisar.

Dags att du släpper avbytarbänken och kommer in i matchen. Själv blir min dotter 16 nästa vecka.
Det där var väl lite väl hårt, jag kan väl inte hjälpa vad jag känner?
Det är ju inte som jag gjort något konkret som att smyga på barnskötarna eller ställa han mot väggen och fråga vad fan han har i bagaget.
Det är väl ingen hemlighet att pedofiler söker sig till barn.
Hade dom varit utbildade förskolelärare så hade det känts bättre.
Citera
2023-01-17, 12:19
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Det där var väl lite väl hårt, jag kan väl inte hjälpa vad jag känner?
Det är ju inte som jag gjort något konkret som att smyga på barnskötarna eller ställa han mot väggen och fråga vad fan han har i bagaget.
Det är väl ingen hemlighet att pedofiler söker sig till barn.
Hade dom varit utbildade förskolelärare så hade det känts bättre.

Man känner så där i början. Men det går över.

Tror inte manliga barnskötare kanske utför alla sysslor, typ tvättar barn i skrevet utan att någon ser, men jag kanske har fel?

Män i sällsynta fall äcklar sig, men kvinnor kan psykologiskt kränka barn på en helt annan nivå än män, och den risken är betydligt större.
Citera
2023-01-17, 12:24
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Försöker du insinuera att du gillar att ta på barn sexuellt? För du är väl en man? Tror du andra män ser dig som ett hot när du går omkring runt förskolan?
Vi kan ju formulera om din frågeställning såhär:
Hade jag öppnat verksamhet härhemma som dagpappa hade jag förstått fullt ut om det inte hade varit kilometerlånga köer med ungar, det hade jag.
Citera
2023-01-17, 12:27
Medlem
6stringlevins avatar
Nej, det tycker jag inte.

Det finns manliga barnskötare som gör ett jättebra jobb.

Men riskerna är för stora. Och risken är betydligt större än nyttan.
Vår uppgift som vuxna är att skydda det uppväxande släktet. Det är vår viktigaste uppgift.

Normalt är inte män intresserade av att arbeta med små barn. Några undantag finns det och som skulle göra ett bra jobb. Men vi kan inte riskera barn för att dessa skall få förverkliga sig själva eller bara för att signalera vilka goda och tolleranta människor vi är (vilket det oftast handlar om). En grupp kan inte få förverkliga sig på bekostnad av andra grupper.

Män som är intresserade av detta arbete och passar för de kan komma in senare på fritids när barn åtminstånde kan uttrycka nej.
Citera
2023-01-17, 12:30
Medlem
Blaze.s avatar
Det är inte mycket som säger ett skit. Ser jag dig på stan kanske jag tänker att du säkert har aids. Du är alltså en man som drar alla män som jobbar med barn över en kant? Visst det är vanligare vad man tror med pedofiler men du kan ju inte gå runt och va paranoid för något som inte är fastställt. Fan stackars alla män som faktiskt älskar barn (ej sexuellt) och som vill jobba med dem. Nej det finns inte lika många kvinnliga pedofiler men visst finns det lika många kvinnor respektive män som gillar barn (ej sexuellt)? Att man ens ska behöva nämna "ej sexuellt" efter "gillar barn" är ju ganska vrickat.
Citera
2023-01-17, 12:43
Medlem
För att svara på några frågor.

Är TS löjlig, JA.
Jobbar dessa två män på förskolan för att de tycker det är så förbannat kul och spännande, NEJ.
Precis som för kvinnor som arbetar inom förskolan så är det pengarna som är orsaken.
Finns det kvinnliga pedofiler, JA.
Hur vanligt är det med kvinnliga pedofiler? Är lite svårare att reda ut av olika orsaker. Viss forskning pekar mot att det är ungefär 50/50, men att kvinnorna har en annan utlevelse och därför är svårare att upptäcka. Den forskningen är osäker och därför får vi betrakta det som att vi inte vet hur vanligt det är.

Men med den kunskapen så är det ju bättre att TS tittar mot hur förskolan som sådan jobbar mot sexuella övergrepp. Oavsett om det arbetar män eller kvinnor där. För TS barn spelar det ju mindre roll om det är en man eller en kvinna som begår övergreppen.

Även om jag tycker väldigt synd om TS om denna hela tiden ska gå och oroa sig över sexuella övergrepp. Då har denna 18 tuffa år framför sig.
Citera
2023-01-17, 12:51
Medlem
Hussefars avatar
Tror du kan slappna av, Stig. Jag hade blivit mer orolig om det varit manlig högskoleutbildad personal. Även om risken där är relativt låg likaså.

Barnskötare sysslar inte i lika hög grad med pedagogisk BS som förskolepedagoger gör. Snubbar i synnerhet. Det dem gör är att spontat highfiva barnen, kasta i dem i luften och så vidare. Kidsen har det skitroligt och det är denna personal de sällan glömmer bort när de blir flyttade till annan avdelning eller börjar i skolan.

Inte skrivet i sanden som sagt men det är min erfarenhet av det hela.
Citera
2023-01-17, 12:53
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
För att svara på några frågor.

Är TS löjlig, JA.
Jobbar dessa två män på förskolan för att de tycker det är så förbannat kul och spännande, NEJ.
Precis som för kvinnor som arbetar inom förskolan så är det pengarna som är orsaken.
Finns det kvinnliga pedofiler, JA.
Hur vanligt är det med kvinnliga pedofiler? Är lite svårare att reda ut av olika orsaker. Viss forskning pekar mot att det är ungefär 50/50, men att kvinnorna har en annan utlevelse och därför är svårare att upptäcka. Den forskningen är osäker och därför får vi betrakta det som att vi inte vet hur vanligt det är.

Men med den kunskapen så är det ju bättre att TS tittar mot hur förskolan som sådan jobbar mot sexuella övergrepp. Oavsett om det arbetar män eller kvinnor där. För TS barn spelar det ju mindre roll om det är en man eller en kvinna som begår övergreppen.

Även om jag tycker väldigt synd om TS om denna hela tiden ska gå och oroa sig över sexuella övergrepp. Då har denna 18 tuffa år framför sig.
Vet inte varför detta skulle vara så laddat, när jag gick på "dagis" som det då hette för 30 år sen var detta ett icke problem, det fanns ingen manlig personal.
Ja jag får redflags av en nyanställd barnskötargubbe på 60 år, det är helt riktigt. Då är jag löjlig.
Jag är väl helt enkelt konservativ.
Citera
2023-01-17, 13:02
Medlem
Citat:
Själv tycker jag det är något väldigt suspekt med män som jobbar med små barn. Därför har jag hållit mina ungar borta från dagis. Något vikariat för en yngre kille är väl möjligen okay under en period, men en karriär med att sa sagostund med 3-åringar och torka dem i röven - nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in