2023-01-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag är ju inte direkt förvånad över att du kommer med ett så imbecillt inlägg. Funderade på om jag skulle komma med en liknelse, men det har du ju redan bevisat att det är bortom din förmåga att förstå.
Ja det här är ju ett typexempel på att försöka nedgöra någon man diskuterar med.
Här förlorar du för du har inte kunskap att bedöma min förmåga. Är det något mer utöver detta du önskar förmedla?
Citera
2023-01-16, 21:30
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Bra, du förstår alltså att man kan vara för att förebygga sexuella övergrepp på barn samtidigt som man inte stödjer dumpens metoder. Då kanske du skulle kunna sluta med barnsliga insinuationer om att man skulle vara pedofil så fort man säger emot dig?

Varför stöder du inte dumpens metoder?

Jag själv är relativt neutral förutom att jag avskyr pöbelmentaliteten i tråden. En skitkorv drar till sig flugor som bekant.
Citera
2023-01-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Säkert. Han döper om sig till ett Thailändskt namn Tjing Pong Pung. Han gör ansikstoperationer för att likna en Thailändare så mycket som möjligt, för att smälta in i samhället på bästa sätt. Sedan ger han dig ut på knulljakt av små barn. I Sverige raggade han på småflickor men i Thailand knullar han även pojkar. Allt som är ungt och som har hål tackar han glatt Ja till. Han vet om att risken att åka fast i Thailand är noll. Därför ser man honom gå hand i hand med småbarn på öppen gata i Thailand. Han har alltid på sig tajta badbyxor vid namn speedo. Detta är livet för honom.

Ditt scenario är tyvärr sannolikt. Det där med Speedo är på pricken. Tror du rektorsgäddan kommer ha PTH eller PTV i Thailand, dvs Pitten Till Höger eller…?

Något annat nytt om rektorsgäddan? Känner inte till någon Elefantkyrkogård för rektorer. Kanske dyker han upp på Skolverket eller någon annan myndighet i peruk…
Citera
2023-01-16, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ok. Då vet jag.
Jag har lite tankar om det. Men jag är lite nyfiken på varför du undrar.

Det är ett svårt problem. Dumpen har synliggjort problemet, och det är en bra sak. Det får jag ge dem. Däremot tror jag inte att de faktiskt förhindrar speciellt många övergrepp. Om ens några. Hur vanligt är det att verkliga barn åker och möter upp de äckliga tjocksmockar vi ser i Dumpen? Jag tvivlar på att ens någon skulle göra det. De undantagen jag kan tänka mig är de som lovat att köpa alkohol och cigg till barnen. Tvärtom finns det forskning som tyder på att stigmatiserande metoder snarare förvärrar problemet på det stora hela.

Jag ställer mig också principiellt kritisk till att lura folk att begå brott, just eftersom möjligheten finns att den som blir lurad aldrig någonsin hade begått ett sådant brott utan att bli lurad. Det är faktiskt ett problem i USA där de kör med brottsprovokation. Du har en knarkare som försöker sluta. En civilpolis erbjuder honom att köpa och så åker han dit. Narkotikaberoende kan vara riktigt tufft att ta sig ur, och blir man frestad vid fel tidpunkt är det lätt att trilla dit igen. På exakt samma sätt anses det väldigt fel att hetsa alkoholister att dricka.

Främst så tror jag på avstigmatisering av själva läggningen/störningen. En pedofil som inte agerar på sina drifter är inget problem. Om man lyckas avstigmatisera det så ökar chansen att pedofiler vågar söka hjälp.

Och jag tror också på att föräldrar och skolor kan göra mycket genom att prata om det hela på ett avdramatiserat sätt. Inte för att övergrepp inte är hemska, utan för att barnen ska våga berätta. Det är förmodligen vanligt att barnen uppfattar gäddorna som väldigt snälla personer. Om de då hör att den allmänna uppfattningen är "en bra pedofil är en död pedofil" så ökar risken markant att de inte vågar säga något, för de vill inte att gäddan ska bli dödad.

En annan sak som gör mig kritisk till Dumpen är det här facebookinlägget jag hittade

Citat:
Återkommande sedan jag började ta ställning mot Dumpen och Patrik Sjöbergs metoder för ungefär 1.5 år sedan är privata meddelanden från personer som blivit utsatta för övergrepp som barn. Personer som inte vågar skriva att de håller med mig öppet för att någon de känner kanske ska se vad de skriver och försöka ta reda på vem förövaren/förövarna var och hänga ut dem. Men framförallt personer som inte vågar skriva att deras liv inte blev förstört, i vissa fall att de inte ens upplevde övergreppen som speciellt traumatiska och inte mår dåligt av dem idag. För det har blivit en sanning att RIKTIGA offer vill se förövaren hatad och dödad, RIKTIGA offer blir aldrig hela igen, RIKTIGA offer kan inte försöka förstå hur pedofili vs sexuella övergrepp på barn förhåller sig eller se objektivt på frågan. Nej RIKTIGA offer kan inte vara fyllda med annat än hat mot pedofiler och en vilja att alla dem ska avrättas omgående.

Detta gör att många offer nu tystnar. Deras erfarenhet av att läka och kunna ha bra liv, deras erfarenhet av att finna omgivningens reaktioner värre än övergreppen eller deras syn på hur vi kan motverka att barn utsätts vill allt för många helt enkelt inte höra. Till den grad att folk öppet och hånfullt ifrågasätter våra erfarenheter för vi tycker fel, och då kan vi nog inte ha varit utsatta trots allt. Detta är retorik som frekvent förekommer hos Dumpen och även Patrik Sjöberg har öppet hånat offer för sexuella övergrepp i barndomen för att de försökt resonera emot honom.

Hur debatten kring sexuella övergrepp mot barn ser ut är så otroligt skadlig eftersom den skapar ett klimat där det är fullständigt okej att ifrågasätta offers berättelser, och ännu värre anklaga utsatta för att själva vara pedofiler om de tycker "fel". Att klimatet ser ut såhär, ivrigt påeldat av Dumpens fans som kallar folk pedofilkramare, pedofilbeskyddare eller pedofiler när effekten av uthängingar kritiseras är något man MÅSTE ta in i bilden när man deklarerar sig vara för eller neutral till Dumpen. Jag förstår att frågan om sexuella övergrepp på barn väcker känslor. Desto viktigare blir det att lyssna till forskningen istället för att kalla det en åsiktsfråga när vi har facit...
Liknande saker har jag hört från vuxna våldtäktsoffer. De upplever att det finns en förväntan att man ska uppfylla en stereotyp där hela livet är förstört, och gör man inte det så är det något fel på en.

Det är anledningarna till att jag är kritisk till Dumpen, och mina förslag på hur man löser det. Kan du besvara min fråga nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Varför stöder du inte dumpens metoder?

Jag själv är relativt neutral förutom att jag avskyr pöbelmentaliteten i tråden. En skitkorv drar till sig flugor som bekant.
Se ovan. Och ja, jag avskyr också pöbelmentaliteten. Men det jag framförallt hatar är "är du inte med oss är du mot oss". Vedklyvarn är ju ett praktexempel på det. Tänk dig att AfS skulle gå omkring och anklaga alla som inte vill strypa invandringen till noll för att vara islamistiska terrorister. Så låg är faktiskt nivån i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ja det här är ju ett typexempel på att försöka nedgöra någon man diskuterar med.
Här förlorar du för du har inte kunskap att bedöma min förmåga. Är det något mer utöver detta du önskar förmedla?
Med tanke på att du totalt har feltolkat ett flertal inlägg i rad på väldigt kort tid, samt att du inte alls förstod min tidigare liknelse, så skulle jag säga att jag har en rätt bra bild av din förmåga. Men du är ju välkommen att motbevisa det genom att helt enkelt skriva lite intelligentare inlägg.

Bland annat så kan du svara på konkreta frågor. Jag påstod "Du vill inte se till att barn får skydd mot vuxna som söker barn i sexuellt syfte." och jag bad dig citera där jag har sagt det. Men du tycker ju om att kasta ur dig falska anklagelser och sedan smyga undan när man begär belägg.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-16 kl. 22:34.
Citera
2023-01-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Svårt at tänka? Det var DU som påstod att det inte fanns någon utredning runt dem.

Citera att jag säger att det inte finns någon utredning mot dem tack.
Citera
2023-01-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonfly08
Angående Sara som driver detta har jag fått mycket trovärdiga uppgifter. När hon var som med nedgången , runt 2008-2009 hade hon en kund som ville att hennes barn skulle se på medan hon blev påsatt av torsk. Hon fick saftigt betalt för skiten och var påverkad av både ladd och xanor under tiden. Några veckor efter detta hamnade hon i en djup psykos som en följd av det hon utsatte sin son för. Kan detta vara det som egentligen sporrade henne att starta Dumpen ?

Jasså!
Citera
2023-01-17, 00:06
Medlem
Citat:
Jag har lite tankar om det. Men jag är lite nyfiken på varför du undrar.

Det är ett svårt problem. Dumpen har synliggjort problemet, och det är en bra sak. Det får jag ge dem. Däremot tror jag inte att de faktiskt förhindrar speciellt många övergrepp. Om ens några. Hur vanligt är det att verkliga barn åker och möter upp de äckliga tjocksmockar vi ser i Dumpen? Jag tvivlar på att ens någon skulle göra det. De undantagen jag kan tänka mig är de som lovat att köpa alkohol och cigg till barnen. Tvärtom finns det forskning som tyder på att stigmatiserande metoder snarare förvärrar problemet på det stora hela.

Jag ställer mig också principiellt kritisk till att lura folk att begå brott, just eftersom möjligheten finns att den som blir lurad aldrig någonsin hade begått ett sådant brott utan att bli lurad. Det är faktiskt ett problem i USA där de kör med brottsprovokation. Du har en knarkare som försöker sluta. En civilpolis erbjuder honom att köpa och så åker han dit. Narkotikaberoende kan vara riktigt tufft att ta sig ur, och blir man frestad vid fel tidpunkt är det lätt att trilla dit igen. På exakt samma sätt anses det väldigt fel att hetsa alkoholister att dricka.

Främst så tror jag på avstigmatisering av själva läggningen/störningen. En pedofil som inte agerar på sina drifter är inget problem. Om man lyckas avstigmatisera det så ökar chansen att pedofiler vågar söka hjälp.

Och jag tror också på att föräldrar och skolor kan göra mycket genom att prata om det hela på ett avdramatiserat sätt. Inte för att övergrepp inte är hemska, utan för att barnen ska våga berätta. Det är förmodligen vanligt att barnen uppfattar gäddorna som väldigt snälla personer. Om de då hör att den allmänna uppfattningen är "en bra pedofil är en död pedofil" så ökar risken markant att de inte vågar säga något, för de vill inte att gäddan ska bli dödad.

En annan sak som gör mig kritisk till Dumpen är det här facebookinlägget jag hittade

Liknande saker har jag hört från vuxna våldtäktsoffer. De upplever att det finns en förväntan att man ska uppfylla en stereotyp där hela livet är förstört, och gör man inte det så är det något fel på en.

Det är anledningarna till att jag är kritisk till Dumpen, och mina förslag på hur man löser det. Kan du besvara min fråga nu?

Se ovan. Och ja, jag avskyr också pöbelmentaliteten. Men det jag framförallt hatar är "är du inte med oss är du mot oss". Vedklyvarn är ju ett praktexempel på det. Tänk dig att AfS skulle gå omkring och anklaga alla som inte vill strypa invandringen till noll för att vara islamistiska terrorister. Så låg är faktiskt nivån i den här tråden.

Med tanke på att du totalt har feltolkat ett flertal inlägg i rad på väldigt kort tid, samt att du inte alls förstod min tidigare liknelse, så skulle jag säga att jag har en rätt bra bild av din förmåga. Men du är ju välkommen att motbevisa det genom att helt enkelt skriva lite intelligentare inlägg.

Bland annat så kan du svara på konkreta frågor. Jag påstod "Du vill inte se till att barn får skydd mot vuxna som söker barn i sexuellt syfte." och jag bad dig citera där jag har sagt det. Men du tycker ju om att kasta ur dig falska anklagelser och sedan smyga undan när man begär belägg.

Folks attityd till offer kan vara riktigt ondsinta. Oavsett om den utsatta anser att det är något som hen inte tänker på alls eller om den utsatta gråter och är deprimerad och mår jättedåligt så kommer kritik. Det borde vara självklart att inse att människor har olika förmåga att hantera svårigheter. Tycker man.
Citera
2023-01-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Men då varnas ju inte allmänheten för vilket as som går lös? Det är väl en bra sak att folk får veta vilka som vill förgripa sig på barn?
Fråga gäddornas familjer istället. Hänger vi ut fortkörare, rattfyllon och andra som riskerar livet på livs levande barn?
Citera
2023-01-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Fråga gäddornas familjer istället. Hänger vi ut fortkörare, rattfyllon och andra som riskerar livet på livs levande barn?

Finns säkert en tråd där du kan diskutera just dom frågorna. Men här är det OT.
Citera
2023-01-17, 01:25
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Varför ska vi fråga gäddornas familjer om fortkörare och rattfyllon?
Är du helt jävla snurrig
Citera
2023-01-17, 01:28
Avstängd
tramsebyxans avatar
Angående Dragonfly08 har jag fått mycket trovärdiga uppgifter. När han var som med nedgången , runt 2008-2009 hade han en kund som ville att hans barn skulle se på medan han blev påsatt av torsk. Han fick saftigt betalt för skiten och var påverkad av både ladd och xanor under tiden. Några veckor efter detta hamnade han i en djup psykos som en följd av det han utsatte sin son för. Kan detta vara det som egentligen sporrade honom att hata Dumpen ?
Citera
2023-01-17, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Har pedofilen vaknat igen ser igen.
Vem tror du att du lurar med snack om att avstigmatisera (normalisera med andra ord) och avdramatisera.
Dom enda som går på det är pervon som du själv.
Dessutom försöker du låtsas att du vet vad våldtäktsoffer känner tänker och vill och använder som sköld för att bana väg för dina sjuka begär.
Såna som dig ger inte bara suruppstötningar utan rena kräkor.
Hoppas Dumpen tar dig snart så att du får dansa lite avstigmatiserat på deras sida.
Sjuk är du
Nej men har den konstant ljugande mytomanpajsen vaknat igen? Undrar om hen lärt säg läsa den här gången.

Att en idiot som du inte tror på vad jag säger är inget som berör mig.

Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Varför ska vi fråga gäddornas familjer om fortkörare och rattfyllon?
Är du helt jävla snurrig
Nix, pajasen hade inte lärt sig läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in