Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
När det gäller bostadshuset som dödade en massa civila i Dnjepro finns det vittnen i staden och även filmer som visar att den ryska roboten träffades av ukrainsk luftvärn och sedan pga detta träffade bostadshuset.
Nej det finns det naturligtvis inte, och det är därför du är eftrebliven, annars hade du ju bara namget och plockat fram dessa "vittnen" och "videos".
Jag tycker faktiskt det är bra att diskutera en sak i sänder men du drar in egna påståenden om andra händelser och till och med krig när du helt enkelt håller med mig.
Citat:
Jag tror visst rysk propagandaapparat både ljuger och undanhåller hela sanningen om krigshändelser.
Lagstiftning i ryssland förbjuder objektiv mediarapportering, så du behöver inte använda din fantasi eller tro gällande det.
Citat:
För övrigt tror jag faktiskt båda parter i detta krig ljuger båda om saker - var och en för att verka starkare.
Du vet att du ljuger, det betyder inte att alla andra gör det.
Citat:
Det snabba ryska intagandet av Soledar tror jag är ett bra exempel på ovanstående.
snabba....
hahahahhaha
Citat:
Rysk propaganda framställer det som att ukrainska soldater tappat stridsviljan och släppte ryssar igenom och inte längre litar på sina befälhavare. (Jag trodde på detta till en början men jag tror nu det var önsketänkande)
det finns säkert enstaka exempel på att det hänt, men i stort är det ju objektivt falskt.
Citat:
Ukrainsk propaganda säger att ryssarna utförde självmordsmassanfall så Ukraina drog sig undan när de dödat klart från den obetydliga/strategiskt oviktiga staden.
Det är sant, det har vi ju även sätt i bild och video, så länge de kan döda ryssar i takten om 8-10 per förlorad ukrainsk soldat så är det värt det, även om det naturligtvis är fruktansvärt när 100, eller 1000 tals ukrainska soldater sätter livet till.
Citat:
Sanningen om Soledars fall verkar vara att ukrainska befälhavare inte skyddat fälten nordväst om staden så ryssarna (kanske armeförband?) kunde tränga förbi norr om staden och sedan skära av försvaret.
Nej.
Citat:
Nu efter inringningen av Soledar och nästan panikartade flykten verkar Ukraina inte upprättat en säker försvarslinje vid järnvägen så ryssarna nådde den snabbt.Tror inte försvarsviljan i Ukraina har skadats av Soledars fall - men däremot tilliten till armens befälsföring.
De kommer givetvis dra sig tillbaks från bakhmut och utkanterna av soledar så snart ration inte är försvarbar.
Det är (sedan ryssland jagades ur lyman och izsium) militärstrategiskt meningslösa mål att hålla.