2023-01-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Min hund kunde lägga av riktiga surmökar. Han gillade inte doften själv för efteråt dröp han av fortare än kvickt.

Brukade ni säga något till hunden när den gjorde det? Kanske den flydde från eventuella kommentarer.
Citera
2023-01-16, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Fis är ju egentligen lukten av människo-bakterier.

Vi människor har genom evolutionen blivit inprogrammerad genom survival of the fittest: lukten av bakterier = bad thing is happening.

Men detta gäller människo-baktier.

Katter däremot är inte programmerade på samma sätt att associera människo-bakterier = bad stuff.

Så de reagerar inte på samma negativt sätt mot människofis som du eller jag skulle gjort.

Detta är min teori.

Ärligt talat är det väl mest vetskapen om vad det egentligen är som gör att vi är äcklade.

Inte som att vi sitter och gasar ihjäl oss själva inne på toan.
Citera
2023-01-16, 02:26
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.

haha, tack för ett gott skratt. skrattade nästan så jag fes..

med tanke på att hundar gärna äter bajs vill jag inte veta vilka biologiska vapen du blandat ihop i magen, eller jo, det hade jag gärna velat veta. tack igen!

Citera
2023-01-16, 03:06
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Katter har extremt bra luktsinne, hört sägas lika bra som hundar. Men jag tror inte katten upplever fjärten som obehaglig doft, för katten kan det vara som du upplever doften av hallon.

En lustig iakttagelse. Våran katt är alltid i sängen när det är nybäddat. Men när vi legat där ett par dagar så slutar hon. Katter är extremt renliga djur och älskar nytvättat.
Min katt pissar alltid i sängen när det är nybäddat. Nu har vi tröttnat på bädda rent så fort den pissar i sängen för den gör bara om det direkt ändå. Vi håller på lite citronajax där den pissat sen får det vara till nästa månad
Citera
2023-01-16, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Min katt pissar alltid i sängen när det är nybäddat. Nu har vi tröttnat på bädda rent så fort den pissar i sängen för den gör bara om det direkt ändå. Vi håller på lite citronajax där den pissat sen får det vara till nästa månad

Månad?
Citera
2023-01-16, 09:04
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Brukade ni säga något till hunden när den gjorde det? Kanske den flydde från eventuella kommentarer.
Det kan ju vara att han inte uppskattade kommentarerna efteråt, om det nu inte var själva odören som var outhärdlig för hans känsliga nos.
Citera
2023-01-24, 22:37
Bannlyst
Mmmh, vi har samma dilemma men omvänt; hon släpper sig ljudlöst men stanken..Goode gud! Rätt vad det är från ingenstans är man omringad av en sådan brutal stank att.. Det går inte att andas.

Hon brukar se sådär nöjd ut efteråt också bara "Take iiiiiit..!" Och de få gånger jag gjort det (hon ligger oftast i en grop där mina ben går som ett L då jag sover på sidan ihopkurad) låter det lite men är luktfritt och då reser hon sig med världens mest äcklade o sura min som om "Eru sjuk i huvudet eller?!" Riktigt så, asförbannad. Och blir så sur att hon hoppar ner från sängen, tar en nattamacka i köket och muttrar rundor.

Håller på att dö varje gång.
Citera
2023-02-04, 01:31
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
haha, tack för ett gott skratt. skrattade nästan så jag fes..

med tanke på att hundar gärna äter bajs vill jag inte veta vilka biologiska vapen du blandat ihop i magen, eller jo, det hade jag gärna velat veta. tack igen!

Om jag inte missminner mig så hade jag käkat ärtsoppa den dagen. Och av en konstig anledning bruna bönor tidigare på dagen
Citera
2023-02-13, 21:51
Medlem
Krupniks avatar
Känner det gör han definitivt, men kattfan är konstiga och verkar gilla saker som stinker. Min katt vill nära ansiktet på mig för att jag ska öppna munnen så att den kan sniffa på min morgonandedräkt varje dag. Gör det mitt på dagen också ibland och verkar som ju vidrigare köttig skit jag ätit desto fler whiffs vill den ta.

Gillar att brottas med och även sova på mina skitiga knegarsockor som man glömmer på golvet ibland efter en dag på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Varför ska man ens ha en katt om man inte får fjärta på den?

Word
Citera
2023-02-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.

Hahahaha jag dör!
Just hundar är ju asätare och ju mer snusk det luktar ju mer sugna blir dom.
Citera
2023-02-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Mmmh, vi har samma dilemma men omvänt; hon släpper sig ljudlöst men stanken..Goode gud! Rätt vad det är från ingenstans är man omringad av en sådan brutal stank att.. Det går inte att andas.

Hon brukar se sådär nöjd ut efteråt också bara "Take iiiiiit..!" Och de få gånger jag gjort det (hon ligger oftast i en grop där mina ben går som ett L då jag sover på sidan ihopkurad) låter det lite men är luktfritt och då reser hon sig med världens mest äcklade o sura min som om "Eru sjuk i huvudet eller?!" Riktigt så, asförbannad. Och blir så sur att hon hoppar ner från sängen, tar en nattamacka i köket och muttrar rundor.

Håller på att dö varje gång.

Är det dottern din du pratar om eller vem är det som tar en nattmacka?
Citera
2023-02-13, 22:17
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus247
Är det dottern din du pratar om eller vem är det som tar en nattmacka?
Det undrar jag med, detta lät konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in