ofta när jag sover så lägger sig min katt på min rumpa och sover. jag har dåligt samvete för jag fjärtar ibland och flera gånger har jag fjärtat typ rakt i hans ansikte. men han reagerar sällan, om han sover så vaknar han inte men är han vaken så ser jag nosen nosa. borde man vända bort röven före man fjärtar helst?
Katter har bedre evne til å skille mellom lukter enn hva til og med hunder har, så du kan banne på at den kjenner det. Den bare synes ikke at det er viktig. Pus driter i om du fiser, for å si det rett ut.
Har också funderat på detta. Har aldrig varit med om ett husdjur som bryr sig om varken fisljud eller fisdoft. Inte ens gräslöksfisar verkar kunna få dem att tappa fattningen. Men så gillar de ju att sniffa varandra i bakstjärten, så för dem är det väl bara en doft som vilken som helst, typ som Axe Africa för oss gubbar.
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.
När vi hade katt så reagerade hon inte så mycket, men gick ibland iväg om man släppte en brakskit i sängen.
Däremot så kunde hon ibland själv släppa av några riktiga stinkare och såg alltid så nöjd ut efteråt
Har stor erfarenhet av ämnet Fisa på knäkatter och har en hypotes.
Gaserna som alltid bildas vid matsmältningen, pyser ut i en jämn ström mest hela tiden, men i så små mängder att vi inte märker det.
Katter har minst lika bra luktsinne som hundar, och det borde bli som ett doft/stankspår efter oss, som katten uppfattar som normal människolukt.
Bevis: När man fiser på en knäkatt ligger den kvar i godan ro utan att bry sig och så har alla mina gjort.
Slutsats: Ät kålsoppa, fis av hjärtans lust och begrunda:
Det är ju så vi alltid luktar och fisen är bara en pust koncentrerad människa.
Citat:
En katt har gillat surstrumpor, han bara sniffade på ett artigt vis. Insvettade karltröjor, gärna så snuskiga att det blivit saltränder på, är det inte alla som bryr sig om. Men har många exenpel där de framkallat rena orgier a la kattmynta, men det har varit kombinationen manlig stinksvett och hona som gällt.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2023-01-15 kl. 13:53.
Det måste ha varit en särdeles dåligt lukt på din fjärt, hundar brukar väl gå och nosa på bajs som ligger ute på marken?
Korrekt. Hundar äter gärna bajs, spyor och ruttna lik.
Att hens hund spydde i fistillfället hade knappast något att göra med fislukten. (Ett klassiskt fall av en hundägare som tror att de kan läsa hundens tankar).
Har också funderat på detta. Har aldrig varit med om ett husdjur som bryr sig om varken fisljud eller fisdoft. Inte ens gräslöksfisar verkar kunna få dem att tappa fattningen. Men så gillar de ju att sniffa varandra i bakstjärten, så för dem är det väl bara en doft som vilken som helst, typ som Axe Africa för oss gubbar.
Intressant att du skriver om Axe Africa. Jag har en katt som blir helt bäng av den doften, typ som kattmynta gånger 100
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.
Min hund kunde lägga av riktiga surmökar. Han gillade inte doften själv för efteråt dröp han av fortare än kvickt.