2023-01-14, 17:09
Medlem
2023-01-01s avatar
ofta när jag sover så lägger sig min katt på min rumpa och sover. jag har dåligt samvete för jag fjärtar ibland och flera gånger har jag fjärtat typ rakt i hans ansikte. men han reagerar sällan, om han sover så vaknar han inte men är han vaken så ser jag nosen nosa. borde man vända bort röven före man fjärtar helst?
Senast redigerad av Allaballawalla 2023-01-14 kl. 22:00. Anledning: Rubrik korrad. /Mod
Citera
2023-01-14, 17:24
Medlem
eilahtans avatar
Jösses vad är det för nivå på Flashback nuförtiden.

Klart katter känner lukt. Om katten sover på din röv får den väl skylla sig själv men fis inte på den när du är vaken kanske?
Citera
2023-01-14, 17:31
Medlem
Känner lukten gör en katt utan tvekan, men att den skulle uppfatta lukten som dålig eller ens neutral som sådan är långt ifrån säkert

Kanske testa fjärta vidare och kolla reaktionsmönster från djuret?
Citera
2023-01-14, 17:34
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Känner lukten gör en katt utan tvekan, men att den skulle uppfatta lukten som dålig eller ens neutral som sådan är långt ifrån säkert

Kanske testa fjärta vidare och kolla reaktionsmönster från djuret?
han satt och åt nyss och jag fjärta på han men ingen reaktion
Citera
2023-01-14, 17:44
Avslutad
Jag har provat ättika och snus på mina katter och de springer fort när de drar in ättikan. Snus grimaserar de åt och går ifrån mig.
Citera
2023-01-14, 18:01
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag har provat ättika och snus på mina katter och de springer fort när de drar in ättikan. Snus grimaserar de åt och går ifrån mig.
jag ska prova ättika då, lär åka o handla det
Citera
2023-01-14, 19:08
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.
Citera
2023-01-14, 19:51
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
ofta när jag sover så lägger sig min katt på min rumpa och sover. jag har dåligt samvete för jag fjärtar ibland och flera gånger har jag fjärtat typ rakt i hans ansikte. men han reagerar sällan, om han sover så vaknar han inte men är han vaken så ser jag nosen nosa. borde man vända bort röven före man fjärtar helst?
Prova och sära på skinkorna och se om katten vill nosa mellan dina skinkor. Vill han inte så har du ett tecken att han känner din lukt
Citera
2023-01-14, 22:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
jag ska prova ättika då, lär åka o handla det
Du missförstår, han testade...
Citera
2023-01-14, 22:45
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:

Har också funderat på detta. Har aldrig varit med om ett husdjur som bryr sig om varken fisljud eller fisdoft. Inte ens gräslöksfisar verkar kunna få dem att tappa fattningen. Men så gillar de ju att sniffa varandra i bakstjärten, så för dem är det väl bara en doft som vilken som helst, typ som Axe Africa för oss gubbar.
Citera
2023-01-14, 22:53
Medlem
trickydicks avatar
Katter har extremt bra luktsinne, hört sägas lika bra som hundar. Men jag tror inte katten upplever fjärten som obehaglig doft, för katten kan det vara som du upplever doften av hallon.

En lustig iakttagelse. Våran katt är alltid i sängen när det är nybäddat. Men när vi legat där ett par dagar så slutar hon. Katter är extremt renliga djur och älskar nytvättat.
Citera
2023-01-14, 22:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Katter har extremt bra luktsinne, hört sägas lika bra som hundar. Men jag tror inte katten upplever fjärten som obehaglig doft, för katten kan det vara som du upplever doften av hallon.

En lustig iakttagelse. Våran katt är alltid i sängen när det är nybäddat. Men när vi legat där ett par dagar så slutar hon. Katter är extremt renliga djur och älskar nytvättat.

Eller också lämnar den när den satt sin egen lukt där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in