2023-01-15, 16:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det där stämmer inte.
Du har vittnen som inte umgås med henne som säger att det är så Lukas framställer henne.
När det gäller kall och likgiltig och ointresserad så är det vad vårdpersonalen säger om Lukas och inte om Bella.
Bella kritiseras för att hon har bråttom hem.
Samma med vårdcentralen det är Lukas likgiltighet som väcker oro.

Då får du läsa igen. Jo det är så vårdpersonal framställer henne och du kan ju även lyssna på podden där man läser innantill vilken känslokall ointresserad mamma hon är.
Citera
2023-01-15, 16:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Man vill nästan att fallet ska vara så. Efter man läst fupen så känner man nästan mer avsky för henne än för han, även om båda är olämpliga föräldrar. Har väldigt svårt att förstå hur en mamma kan känna så lite för sitt/sina barn.

Ja det är verkligen svårt att förstå hur man kan vara så känslokall mot sitt lilla barn.
Hon verkar ju inte heller särskilt intresserad av de två övriga barnen, enligt deras egen utsago. Det hon är intresserad är att slippa ifrån alla, egoistisk. Tror hon är störd på något sätt
Citera
2023-01-15, 16:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Då får du läsa igen. Jo det är så vårdpersonal framställer henne och du kan ju även lyssna på podden där man läser innantill vilken känslokall ointresserad mamma hon är.
Citera då
För det enda jag hittar som är konkret i det avseendet är omdömet om Lukas.
Citera
2023-01-15, 16:48
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripeti
Det här att I skulle vara bipolär: Jag får inte ihop det. Utifrån allt jag läst har hon rimligtvis, utöver ADHD, många drag av olika personlighetsstörningar inom kluster B. Emotionellt instabil personlighetsstörning/förut kallad borderline känns given, allra minst!

Vid typisk bipolär sjukdom har man långa ihållande skov och är "frisk"/normal däremellan, ofta större delen av tiden. Rätt medicinerad märks sjukdomen ofta inte av omgivningen. Det är inte upp och ned hela tiden som det verkar vara med I. ADHD:n gör säkert sitt till, men jag har inte uppfattat att hennes svängningar är långvariga överhuvudtaget... Hon verkar mest ständigt kicksökande, manipulativ och egoistisk. Bipolär är på modet och har väl högre status än borderline. Kanske därför hon utreds för det.
Så är det nog.
Psykiatrin saknar ju dina kunskaper och insikter så du kan väl kontakta dom och erbjuda din "expertis" så det blir ordning på det där någon gång.
Citera
2023-01-15, 17:14
Medlem
Citat:
Det här att I skulle vara bipolär: Jag får inte ihop det. Utifrån allt jag läst har hon rimligtvis, utöver ADHD, många drag av olika personlighetsstörningar inom kluster B. Emotionellt instabil personlighetsstörning/förut kallad borderline känns given, allra minst!

Vid typisk bipolär sjukdom har man långa ihållande skov och är "frisk"/normal däremellan, ofta större delen av tiden. Rätt medicinerad märks sjukdomen ofta inte av omgivningen. Det är inte upp och ned hela tiden som det verkar vara med I. ADHD:n gör säkert sitt till, men jag har inte uppfattat att hennes svängningar är långvariga överhuvudtaget... Hon verkar mest ständigt kicksökande, manipulativ och egoistisk. Bipolär är på modet och har väl högre status än borderline. Kanske därför hon utreds för det.

Hon kan ju ha en kombination. Vet en som har emotionellt instabil personlighetsstörning och bipolär, denna person är inte helt olik I faktiskt, hon skiter också i sina barn och är mest intresserad av sig själv, skapa nya relationer med män och ständiga draman
Citera
2023-01-15, 17:19
Medlem
Peripetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Hon kan ju ha en kombination. Vet en som har emotionellt instabil personlighetsstörning och bipolär, denna person är inte helt olik I faktiskt, hon skiter också i sina barn och är mest intresserad av sig själv, skapa nya relationer med män och ständiga draman

Jo, så kan det vara.

Hur som helst, en bipolär diagnos i sig förklarar inte hennes vad det verkar ständigt ihållande problematik. Vissa i tråden har menat att bipolär sjukdom skulle förklara hennes tvära kast i humöret under en och samma dag, till exempel.
Citera
2023-01-15, 17:23
Medlem
Citat:
Jo, så kan det vara.

Hur som helst, en bipolär diagnos i sig förklarar inte hennes vad det verkar ständigt ihållande problematik. Vissa i tråden har menat att bipolär sjukdom skulle förklara hennes tvära kast i humöret under en och samma dag, till exempel.

Nej det är inte en förklaring men många är inte helt insatta i hur bipolär sjukdom funkar sen är det ju på modet att skylla på diagnoser också
Citera
2023-01-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Vilken podd? Förhörsrummet ?
Citera
2023-01-15, 18:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilken podd? Förhörsrummet ?

Finns länk längre bak i tråden. Men jag lyssnade på podcaster
Den heter Bebismordet i Trosa
Citera
2023-01-15, 18:18
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Citera då

Då har du uppenbarligen inte läst M:s - I:s tidigare kollegas - orosanmälan.

Citat: "M berättar att modern kom hem efter ca 15 min och istället för att fråga vad som hänt eller hur det var med barnet/barnen fokuserade hon på M då de tidigare arbetat med varandra och tyckte det var kul att se honom vilket M upplevde som märkligt och han fick påpeka att det inte passade sig då 10 personer försöker att rädda barnet.

M uppger att det var känslomässigt noll reaktion från både modern och fadern i situationen och det fanns inget intresse att fråga om vad som hände eller skulle hända. Modern brydde sig inte heller om att ta hand om övriga barn i hemmet.
...
Markus kollega åker med vårdnadshavarna i ambulans och upplevde, enligt Markus, även han ett ointresse från modern som satt fram med honom. Hon pratade om allt möjligt förutom det som skett."

Personligen lägger jag inte nån jättevikt vid dessa vittnesmål rörande beteenden. Vem vet hur en skulle reagera i en liknande situation? Det finns liksom ingen beteendemässig mall här.
Citera
2023-01-15, 18:46
Medlem
Citat:
Citera då

Tro vad du vill. I är som alla beskriver i denna tråd.
Varför skulle en vårdnadshavare börja spela in vad barnen säger om allt stod rätt till?

Om allt stod rätt till så hade ju barnens pappa konfronterat människan när barnen börjar prata.
Citera
2023-01-15, 18:53
Medlem
Citat:
Jo, så kan det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Nej det är inte en förklaring men många är inte helt insatta i hur bipolär sjukdom funkar sen är det ju på modet att skylla på diagnoser också

Hennes ihållande problematik tror jag handlar om att hon lider av en psykopatisk störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in