Nej! Den person som ägde och drev Café på Klostret i Blomberg när Lisa Holm mördades var Lena Svedung. Hon äger och driver familjeföretaget där än idag.
I övrigt är jag säker på att Nerius B inte mördade LH. Det finns stora luckor i förundersökningen - som försvarsadvokat Inger Rönnbäck märkligt nog aldrig upptäckte.
Men G*ustav J*önsson är mycket riktigt en sliskig typ. Han körde gården Fimmerstad utanför Töreboda i konkurs innan han köpte Blombergs Egendom.
Plötsligt dyker rovfågeln upp med helt okända uppgifter.
Gust*v Jöns*on är född 1963 det har jag kollat upp. Han har en bror Cla*s Henr*k som född 1969. Skall kolla upp lite mer. Intressant att Wi*le Klingsp*r (f.1962) dotter Adri*na är tillsammans med GJ(f.1963) . Den gode adelsmannens dotter. Vad är åldersskillnaden där ?
Senast redigerad av IB03 2023-01-13 kl. 15:07.
Gust*v Jöns*on är född 1963 det har jag kollat upp. Han har en bror Cla*s Henr*k som född 1969. Skall kolla upp lite mer. Intressant att Wi*le Klingsp*r (f.1962) dotter Adri*na är tillsammans med GJ(f.1963) . Den gode adelsmannens dotter. Vad är åldersskillnaden där ?
Ja, du har rätt, G*ustav är född 1963
Adri*na är inte W*illes dotter.
Senast redigerad av Sculley 2023-01-13 kl. 18:09.
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, du har rätt, G*ustav är född 1963
Adri*na är inte W*illes dotter.
Ok, då fick jag fel info från LH-tråden igen, eller om jag läste fel denna gån, jag vet inte. Jag är lite grön i den...
Men GJ föddes 1963 och bodde på Österäng Egendom från 1988-11-11 tills 1995-10 då han flyttade till Blomberg. Utvandrade: under 2013.
Broderns tilltalsnamn Henr*k Jönss*n född 1969.
Senast redigerad av IB03 2023-01-13 kl. 18:58.
Nej! Den person som ägde och drev Café på Klostret i Blomberg när Lisa Holm mördades var Lena Svedung. Hon äger och driver familjeföretaget där än idag.
I övrigt är jag säker på att Nerius B inte mördade LH. Det finns stora luckor i förundersökningen - som försvarsadvokat Inger Rönnbäck märkligt nog aldrig upptäckte.
Men G*ustav J*önsson är mycket riktigt en sliskig typ. Han körde gården Fimmerstad utanför Töreboda i konkurs innan han köpte Blombergs Egendom.
Intressant med din syn på LH-fallet. Inte OT att diskutera detta lite när bröderna Jöns*on påträffades lite i den tråden. Bröderna bör väl inte ha något med LHs bortgång att göra givetvis. Tror du att LHs pappas bakgrund som SOG-operatör kan ha legat bakom ? Ja, jag spekulerar ej mer i detta i alla fall.
Senast redigerad av IB03 2023-01-13 kl. 18:57.
Men GJ föddes 1963 och bodde på Österäng Egendom från 1988-11-11 tills 1995-10 då han flyttade till Blomberg. Utvandrade: under 2013.
Broderns tilltalsnamn Henr*k Jönss*n född 1969.
Då vet vi i alla fall att GJ med hästintresse och koppling till Mariestad, bodde på Österäng när HA försvann. Några år efter Blomberg flyttade GJ till B*ispgården i Husaby.
Äldste sonen heter G*ustav. Före flytten till Österäng bodde Jönsson på en gård utanför Moholm, minns inte namnet. Skall se om jag kan få fram något mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag fick till mig i PM att denne GJ skall ha varit uppväxt i Fägre och det ligger ju alldeles intill de ställen ni båda nämner.
Jag läser igen på s.6901 i LH-tråden , Pungont #82811: Han skall ha enligt sin Linkedin arbetat i Mariestad på ett företag eller butik kallat Mixse AB, mellan 1983-1984. Vad är detta för något och vart låg det i så fall ?
Någon som har koll på hans Linkedin och även facebook för eventuellt se ifall han är vän med folk från Mariestad relaterade till Helena ?
Då även brodern Henr*k Cla*s Jöns*on född i februari 1969. Jag kan ej se detta. När LH mördades var båda bröderna på Blomberg, de båda skall ju då inte ha bott där. Det kanske var något studentavfirande för GJs dotter som de skulle hem till har jag för mig jag läste i LH-tråden. En dotter som han kanske har då från ett tidigare förhållande. Jag vet inte detta.
Jag läser igen på s.6901 i LH-tråden , Pungont #82811: Han skall ha enligt sin Linkedin arbetat i Mariestad på ett företag eller butik kallat Mixse AB, mellan 1983-1984. Vad är detta för något och vart låg det i så fall ?
Mixé, lågpris-matvarubutik. Låg där Toyota ligger idag.
Jag fick till mig i PM att denne GJ skall ha varit uppväxt i Fägre och det ligger ju alldeles intill de ställen ni båda nämner.
Någon som har koll på hans Linkedin och även facebook för eventuellt se ifall han är vän med folk från Mariestad relaterade till Helena ?
Då även brodern Henr*k Cla*s Jöns*on född i februari 1969. Jag kan ej se detta. När LH mördades var båda bröderna på Blomberg, de båda skall ju då inte ha bott där. Det kanske var något studentavfirande för GJs dotter som de skulle hem till har jag för mig jag läste i LH-tråden. En dotter som han kanske har då från ett tidigare förhållande. Jag vet inte detta.
Fimmersta, Fägre i Töreboda kommun. Ett par mil från Braxbolet från programmet om Helena, "Att lösa ett mord".
Ja, det är väl troligt att det var studentavfirande för GJs dotter. GJ med dotter hade ju tidigare under dagen varit på studentmottagning hos familjen E*kman på Å*rnäs Säteri.
Jag har själv varit tveksam till detta tipset. Wille K*lingspor har jag träffat många gånger och han skulle aldrig pratat så som qtp skriver. Kanske någon som jobbade på tippen som är “ägaren” i inlägget.
Gällande denna J familj, de har nog ett antal likni garderoben. Hört att Gubben, A åkte dit för ett tag sedan för vållande till annans död och rattfylleri. Och jag har även hört att G flytt landet skrämmande nära LHs bortgång. Hört "på byn" så kan ju vara kaffeskvaller också
Listan över InkaInas inlägg kan ju säkert ställas upp kronologiskt. En mer intressant uppställning är att ställa upp den tematiskt:
1. Helena är på en och samma gång ihop med tre upptagna män som hon vill skall göra slut med sin partner
- HA hade en relation med läkaren Daniel som hade en vit skoda #49458
- Helena intresserad av JeLu. Krävde att han skulle göra slut med SaLu #48526, #48531, #48535
- HA hade relation med PeVa men intresserade sig för TuSt #51044
2. Helena vill på en och samma gång vara ihop med fyra män
- Helena intresserad av JeLu. Krävde att han skulle göra slut med SaLu #48526, #48531, #48535
- HA hade relation med PeVa men intresserade sig för TuSt (den ende som inte har partner) #51044
3. Tre eller fyra olika bilmärken användes
- Åkt iväg med bil, bilen en Saab #48526, #50996 #51136
- Den som körde hade en Honda #48407 #48416
- Honda eller vit golf inblandad #48313
4. Nio personer i en bil?
- Benny och KM kör bilen, Dansken körde #48535
- Åkte med DaOl från huset #49347
Någon av ThSt eller PeVa bör också ha varit förare eftersom HA enligt vissa inlägg är ensam med dem på campingen
Dessutom har en pte tagits upp på vägen och Bosse Cash måste kommit med på något sätt han med.
5. En mängd olika motiv bakom bråket som ledde till Helenas död
- På vägen till campingen tar HA tag i ratten så man kör in i ett staket. HA springer därifrån. Kastar skorna. När hon är nästan hemma kommer bilen. Helena dör och läggs i ett skjul. #48327
- Bråk vid Ekudden när en annan tjej dök upp #48691
- Bråk med PeVa eller JeLu om att de skall överge sin partner
- Någon tafsar på Helena och hon sparkar #48437
6. Helena mördas vid tre olika tidpunkter på olika platser
- Dödar Helena vid Ekudden före eller efter ankomsten till campingen
- Helena körs med bil till Läckö. Ligger i bagaget och har panik #48449
7. Kroppen hanteras på otroligt många olika sätt för att sedan dumpas i Vänern, allt inom loppet av några timmar
- Kroppen gömdes i ett magasin på Lockerud #48281
- Bosse Cash gräver ned HA #48586
- Helena finns eventuellt i ett större garage vid Läckö #48283
- Helena körs med bil till Läckö. Ligger i bagaget och har panik #48449
- Helena ligger djupt [i Vänern] #48449
8. Var campingen stängd?
Helena tycks ha jagats från campingen till sitt föräldrahem, en sträcka på fem hundra meter. Hade det inte varit rimligare att ropa på hjälp från campinggäster eller var campingen stängd?
Jag har ingen aning om hur uttömmande MissPeeRats lista är, men om den är uttömmande så är kvoten motsägelse / påstående otroligt hög. Eller annorlunda uttryckt: Det mesta måste raderas för att motsägelserna skall bort.
Det skall bli intressant att se om InkaInka lyckas förklara sig eller om slutsatsen blir att InkaInka är ett trollkonto som bör bannlysas.
Om det stämmer att Helena var så "på" upptagna män, finns ett möjligt motiv, 2 scenarion jag kommer på så här på rak arm är att
1. Samtliga eller en av männen är så trött på hennes beteende, trött på att hon håller på att krascha deras samliv med partners, att de samarbetat för att "bli av med henne"
2. Hon var på smällen med en av de upptagna männen, som blev rädd/ arg och bestämmer sig för att mörda henne för sitt "eget" bästa?