2023-01-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Vet vi att de skickat bilder på barnet till pedofiler?

Dom skickade bild till vad dom trodde var en pedofil och säkerligen till riktiga också. Tycker du inte själv att det är rätt olämpligt?
Citera
2023-01-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Dumpen fångar i huvudsak bottenskrapet av pedofiler och snuskgubbar. De flesta, med vissa undantag, tillhör inte samhällets intelligentia för att utrycka mig med en underdrift. De är slarviga, naiva och låter sig lätt infångas. De riktigt smarta och rutinerade håller säkerligen till på helt andra forum. De gäddor som ändå åker fast utsätts för social skam och folket får sitt skådespel. Någon jämförde med offentliga avrättningar förr. Det är en bra jämförelse. Avrättningarna blev makaber underhållning. Man kan förstås på goda grunder hävda att gäddorna får vad de förtjänar, men problemet är att Dumpens metoder kan leda till att fler övergrepp mot barn inte avslöjas, eftersom man kan förmoda att pedofiler blir mer försiktiga i sin jakt, utan att för den skull få tag på färre barn. De kommer bara att gå under Dumpens radar.
Så är det säkert, men det fångas ändå mer gäddor än utan Dumpen och fler barn skonas. Dessutom väcks debatten om lagstiftning, allmänheten uppmärksammas konkret på hur utsatta barn och unga är och förövarna tänker kanske en extra gång innan de går på småtjejer och killar.
Citera
2023-01-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Dumpen fångar i huvudsak bottenskrapet av pedofiler och snuskgubbar. De flesta, med vissa undantag, tillhör inte samhällets intelligentia för att utrycka mig med en underdrift. De är slarviga, naiva och låter sig lätt infångas. De riktigt smarta och rutinerade håller säkerligen till på helt andra forum. De gäddor som ändå åker fast utsätts för social skam och folket får sitt skådespel. Någon jämförde med offentliga avrättningar förr. Det är en bra jämförelse. Avrättningarna blev makaber underhållning. Man kan förstås på goda grunder hävda att gäddorna får vad de förtjänar, men problemet är att Dumpens metoder kan leda till att fler övergrepp mot barn inte avslöjas, eftersom man kan förmoda att pedofiler blir mer försiktiga i sin jakt, utan att för den skull få tag på färre barn. De kommer bara att gå under Dumpens radar.

Nja, du kan ha delvis rätt, kanske man skall maska ansiktena lite grann, kanske det.
Men intelligentian av förövarna blir oroliga, osäkra och säkert försiktigare som du säger men det blir uppmärksammat och leder snart till skärpta lagar och där kommer det viktiga, Dumpens arbete kommer helt klart att leda till skärpt lagstiftning rörande sexuellt utnyttjande av barn.
På sikt kan vi tacka Dumpen för bättre lagstiftning, utan deras arbete hade det inte skett någonting som förbättrar barns skydd.
Citera
2023-01-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Dumpen och liknande är precis samma underhållning som offentliga hängningar var förr i tiden. Någon har gjort ett brott oskyldig eller inte det är själva hängningen man är där för att bevittna.

Sen tycker jag brottsprovokation är fel av ganska simpla anledningar. Säg att jag går till en hemlös person och frågar om han vill hålla mig sällskap när jag stjäl en bil för detta får han 20 000 kr.

Hur många hemlösa personer tror ni hade sagt nej?Fast när han väl säger ja så står jag med en kamera och polis bakom mig och han grips för att han TÄNKTE bli medbrottsling.

Argument man oftast får är att dumpen handlar om att förebygga brott innan det händer. Jag tror bara detta är en ursäkt också. Man förebygger ingenting genom att göra så att en man förlorar allting. Snarare tvärtom så skapar man en mycket farligare individ. Nu spelar ingenting roll det enda han kommer att tänka på är att få det han vill ha.Nu har han någonting som han inte hade innan..fritid.

Han söker med all sannolikhet sig till likasinnade och kommer att kunna hela dagarna långa sitta och spendera sin vakna tid på att lyckas med det han faktiskt vill. Så frågan är hur mycket förebyggande syfte är detta egentligen?
Wow tycker du? Själv tycker jag det är obehagligt och ett nödvändigt ont i förebyggande syfte. Önskar det inte behövdes och skulle aldrig kalla det underhållning, men smak och läggning...
Citera
2023-01-15, 16:04
Medlem
Citat:
Det var ju bevisat att hon aldrig var en gädda. Så vi ska inte prata om henne i negativa ordalag. Det är kul för henne att hon har skaffat en onlyfans så hon kan tjäna bra med pengar. Företagssamt
Men att skicka bilder på sin unge till pedofiler (vilket hon erkänna att hon trodde det var) går bra? Samt att involvera sitt barn i brottslighet (bedrägeri) samt att knarka järnet när man har småbarn (enligt sambon). Jag tycker det är negativt, men det gör uppenbarligen inte du. Hoppas du inte har barn.
Citera
2023-01-15, 16:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Alltså kolla in hongäddans sambos flashbackkonto (som han outade själv) så ser du att dom inte är lämpliga att ha barn över huvudtaget. Inget barn ska behöva växa upp med dagligen missbrukande föräldrar som dessutom skickar bilder på barnet till pedofiler
Ja hur kan man tycka att det är en lämplig miljö för ett barn att växa upp i??
Citera
2023-01-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Dom skickade bild till vad dom trodde var en pedofil och säkerligen till riktiga också. Tycker du inte själv att det är rätt olämpligt?

Absolut, men vet vi att det var en bild på deras barn? Det kan ha varit en datoranimerad bild. Då är det inte lika farligt.
Citera
2023-01-15, 16:10
Medlem
Det senaste inlägget på Dumpen gör mig seriöst rasande. Vad fan har hänt med polisväsendet i det här landet egentligen? Vart går mina skattepengar? Sara (eller någon annan) skriver att de är i kontakt med en gädda som är både nekrofil och peddo och säger att han vill våldta barn tills dem dör. Polisanmälan upprättas och polisen säger att dom inte har tid att gripa honom? Vad i helvete?! Det finns drivor av bevismaterial men ingen tid? Jag vill verkligen se mainstream media plocka upp det här caset och är även intresserad av en kommentar från polisen som låter detta passera. Rent ut sagt skrämmande.

https://dumpen.se/2023/01/14/att-forutse-skada-innan-den-sker/
Citera
2023-01-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Men att skicka bilder på sin unge till pedofiler (vilket hon erkänna att hon trodde det var) går bra? Samt att involvera sitt barn i brottslighet (bedrägeri) samt att knarka järnet när man har småbarn (enligt sambon). Jag tycker det är negativt, men det gör uppenbarligen inte du. Hoppas du inte har barn.

Barnet blir aldrig involverat eftersom det var ett bedrägeri. Det är klart att man inte ska knarka men det vet vi inget om heller, många säger att dem sysslar med sånt för att verka coola. Sedan vulpes önskar man inte att andra inte har barn. Det är hemskt oförskämt. Skäms!
Citera
2023-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Barnet blir aldrig involverat eftersom det var ett bedrägeri. Det är klart att man inte ska knarka men det vet vi inget om heller, många säger att dem sysslar med sånt för att verka coola. Sedan vulpes önskar man inte att andra inte har barn. Det är hemskt oförskämt. Skäms!
Hon skickade bilder idiot. Vissa ska inte ha barn, det blir uppenbart här. Sug i dig.
Citera
2023-01-15, 16:14
Medlem
Citat:
Absolut, men vet vi att det var en bild på deras barn? Det kan ha varit en datoranimerad bild. Då är det inte lika farligt.

Så smarta är dom knappast. Tror dumpen hade reagerat om det var en datoranimerad bild också.
Citera
2023-01-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Det senaste inlägget på Dumpen gör mig seriöst rasande. Vad fan har hänt med polisväsendet i det här landet egentligen? Vart går mina skattepengar? Sara (eller någon annan) skriver att de är i kontakt med en gädda som är både nekrofil och peddo och säger att han vill våldta barn tills dem dör. Polisanmälan upprättas och polisen säger att dom inte har tid att gripa honom? Vad i helvete?! Det finns drivor av bevismaterial men ingen tid? Jag vill verkligen se mainstream media plocka upp det här caset och är även intresserad av en kommentar från polisen som låter detta passera. Rent ut sagt skrämmande.

https://dumpen.se/2023/01/14/att-forutse-skada-innan-den-sker/
Ja fyfan, polisen är uppenbarligen idioter. Eller har bakbundna händer. Hur många är släkt med förövarna i hålorna där ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in