2023-01-15, 11:01
Avslutad
Hongäddans instagram är offentlig igen och häxan har tydligen skaffat onlyfans.
Citera
2023-01-15, 11:07
Bannlyst
Dumpen och liknande är precis samma underhållning som offentliga hängningar var förr i tiden. Någon har gjort ett brott oskyldig eller inte det är själva hängningen man är där för att bevittna.

Sen tycker jag brottsprovokation är fel av ganska simpla anledningar. Säg att jag går till en hemlös person och frågar om han vill hålla mig sällskap när jag stjäl en bil för detta får han 20 000 kr.

Hur många hemlösa personer tror ni hade sagt nej?Fast när han väl säger ja så står jag med en kamera och polis bakom mig och han grips för att han TÄNKTE bli medbrottsling.

Argument man oftast får är att dumpen handlar om att förebygga brott innan det händer. Jag tror bara detta är en ursäkt också. Man förebygger ingenting genom att göra så att en man förlorar allting. Snarare tvärtom så skapar man en mycket farligare individ. Nu spelar ingenting roll det enda han kommer att tänka på är att få det han vill ha.Nu har han någonting som han inte hade innan..fritid.

Han söker med all sannolikhet sig till likasinnade och kommer att kunna hela dagarna långa sitta och spendera sin vakna tid på att lyckas med det han faktiskt vill. Så frågan är hur mycket förebyggande syfte är detta egentligen?
Citera
2023-01-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Dumpen och liknande är precis samma underhållning som offentliga hängningar var förr i tiden. Någon har gjort ett brott oskyldig eller inte det är själva hängningen man är där för att bevittna.

Sen tycker jag brottsprovokation är fel av ganska simpla anledningar. Säg att jag går till en hemlös person och frågar om han vill hålla mig sällskap när jag stjäl en bil för detta får han 20 000 kr.

Hur många hemlösa personer tror ni hade sagt nej?Fast när han väl säger ja så står jag med en kamera och polis bakom mig och han grips för att han TÄNKTE bli medbrottsling.

Argument man oftast får är att dumpen handlar om att förebygga brott innan det händer. Jag tror bara detta är en ursäkt också. Man förebygger ingenting genom att göra så att en man förlorar allting. Snarare tvärtom så skapar man en mycket farligare individ. Nu spelar ingenting roll det enda han kommer att tänka på är att få det han vill ha.Nu har han någonting som han inte hade innan..fritid.

Han söker med all sannolikhet sig till likasinnade och kommer att kunna hela dagarna långa sitta och spendera sin vakna tid på att lyckas med det han faktiskt vill. Så frågan är hur mycket förebyggande syfte är detta egentligen?

Så den svagbegåvade gäddan kommer att åka fast igen då.
Citera
2023-01-15, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så den svagbegåvade gäddan kommer att åka fast igen då.

Med all sannolikhet så är väl jag väl beredd att hålla med dig. Det är ju mer eller mindre bara lätt utvecklingsstörda personer som hängs ut. Förutom ett fåtal personer som har haft något högre intellekt.
Citera
2023-01-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirke
Hongäddans instagram är offentlig igen och häxan har tydligen skaffat onlyfans.

Det var ju bevisat att hon aldrig var en gädda. Så vi ska inte prata om henne i negativa ordalag. Det är kul för henne att hon har skaffat en onlyfans så hon kan tjäna bra med pengar. Företagssamt
Citera
2023-01-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Åtal har jag inte omnämnt, men med 200 gäddvideos så kan nog 1 barn räddas.
Jag tror att i allafall 1 riktigt försök ställs in bland de tio tusentals gäddor som finns där ute, och då går ett barn fritt.

Eskalera har du klurat ut något annat sätt man skulle kunna arbeta på för att stoppa alla dessa tusentals gäddor?
Det handlar inte bara om att rädda ett barn för stunden, då är det ett evighetsgöra utan slut.

Det handlar lika mycket om att synliggöra förekomsten över vad våra barn drabbas av i sin vardag och hur svaga våra lagar är att kunna skydda dem.

Dumpen har nått framgång i att medvetandegöra detta på ett sätt som ingen annan barnrättsorganisation lyckats med på decennier.
Det här kommer helt klart tvinga fram ändringar i lagen för de som söker barn i sexuellt syfte.
Citera
2023-01-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fast Eskalera har rätt. Peddo-svenne är ensam medan Achmed kan samla ihop sju polare för att gruppvåldta. Lögnmedia mörkar så gott det går och du köper rubbet som en idiot. Skulle du hypotetiskt kunna ordna fram sju polare för en liten gruppvåldtäkt? Du är helt bakom flötet.

Känner du till barnäktenskap? Tror du att det är Kalle Svensson som gifter sig med ett barn i Sverige? Ledsen men det är inte det utan män från andra sidan jordklotet som tar flyttlasset till Sverige.

Du har väl inte missat reportagen där gubben Muhammed 67 gifter sig med Fatima 12. Bröllop, knull mm.

Fullständigt dum i huvudet. Dumpen vågar inte ta i detta men det är ett utbrett problem.

Barnfru, vem hade hört talas om det innan Muhammeds kamel kom till Sverige.
Så bra att du uppmärksammat problemen kring hederskultur, kusingiften och barnäktenskap.

Det behövs fler människor som orkar driva dessa tunga frågor också. Kolla med Ecpat t.ex. de skulle behöva flera drivande själar i sin organisation.

Ps. Det blev ingen bomb
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-15 kl. 12:32.
Citera
2023-01-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men hur vet vi att de lyckas med sitt mål att skydda barn mot som du själv skriver "sluga pedofiler"? Det känns som att de bara plockar den lågt hängande frukten, de som har lägst chans att få tag i verkliga barn. Nätgrooming sker oftast med betydligt mer finess än de taffliga försök som gäddorna visar upp. Dessutom används inte sällan utpressning, hot och flertalet andra attribut/metoder som gäddorna sällan visar prov på. Undantag finns så klart.

Och vad är det som säger att gäddorna inte fortsätter sina försök efter uthängningen. De förlorar ju hela sitt sociala skyddsnät. Allt sådant som vanligtvis fungerar förebyggande för personer som är i riskzonen att begå brott.

Dumpen är en nagel i ögat på pedofilerna, de känner sig inte 100% säkra när de kontaktar barn, några avstår säkert och en del drar ned på sin aktivitet, det är helt klart brottsförebyggande, Dumpen ligger i frontlinjen, önskar att fler följer så trycket ökar och att lagstiftningen hänger med, det skall självklart vara brottsligt att kontakta barn i sexuellt syfte, annat är absurt.

Kan inte förstå resonemanget att det är synd om pedofilerna, att de förlorar sitt skyddsnät mm.
överför det resonemanget till annan brottslighet så märker folk hur flummigt det låter.

Skärp lagstiftningen, skydda barnen, Dumpens existens sätter frågan i fokus och kommer till slut att leda till skärpt lagstiftning, så ja, Dumpens arbete är jätteviktigt, Sara och Patrik gör ett fantastiskt arbete, de kämpar och sliter för barns väl och ve, majoriteten uppskattar deras arbete men pedofilmaffian och deras nyttiga idioter smutskastar dem å det grövsta, agendan är tydlig.

Vad är problemet, vill vi motarbeta pedofili, vill vi skydda barn från övergrepp, vill vi stoppa vuxna från att ta kontakt med barn i sexuellt syfte.

Sätt barnens trygghet främst, sluta dalta och flumma med förövarna, skydda barnen, det är det viktiga.
Citera
2023-01-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter

Osäkerhet min vän, osäkerhet stoppar mången förövare, det är nu allmänt känt att de kan bli avslöjade, det är preventivt i allra högsta grad.
Citera
2023-01-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Dumpen är en nagel i ögat på pedofilerna, de känner sig inte 100% säkra när de kontaktar barn, några avstår säkert och en del drar ned på sin aktivitet, det är helt klart brottsförebyggande, Dumpen ligger i frontlinjen, önskar att fler följer så trycket ökar och att lagstiftningen hänger med, det skall självklart vara brottsligt att kontakta barn i sexuellt syfte, annat är absurt.

Kan inte förstå resonemanget att det är synd om pedofilerna, att de förlorar sitt skyddsnät mm.
överför det resonemanget till annan brottslighet så märker folk hur flummigt det låter.

Skärp lagstiftningen, skydda barnen, Dumpens existens sätter frågan i fokus och kommer till slut att leda till skärpt lagstiftning, så ja, Dumpens arbete är jätteviktigt, Sara och Patrik gör ett fantastiskt arbete, de kämpar och sliter för barns väl och ve, majoriteten uppskattar deras arbete men pedofilmaffian och deras nyttiga idioter smutskastar dem å det grövsta, agendan är tydlig.

Vad är problemet, vill vi motarbeta pedofili, vill vi skydda barn från övergrepp, vill vi stoppa vuxna från att ta kontakt med barn i sexuellt syfte.

Sätt barnens trygghet främst, sluta dalta och flumma med förövarna, skydda barnen, det är det viktiga.
Huvudet på spiken! 👏
Citera
2023-01-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det var ju bevisat att hon aldrig var en gädda. Så vi ska inte prata om henne i negativa ordalag. Det är kul för henne att hon har skaffat en onlyfans så hon kan tjäna bra med pengar. Företagssamt
Bevisat?
Det är en sanning med modifikation.
Det kunde inte styrkas då brottet, övergreppet mot det lilla barnet, inte hann ske. Tack och lov denna gången 🙏

Helt förkastligt med reaktiv lagstiftning.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-15 kl. 12:42.
Citera
2023-01-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Bevisat?
Det är en sanning med modifikation.
Det kunde inte styrkas då brottet, övergreppet mot det lilla barnet, inte hann ske. Tack och lov 🙏

Det var ett bedrägeriförsök. Så barnet var aldrig i fara till att börja med. Tack och lov 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in