2023-01-15, 15:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Påvisa den texten, tack!
Liverpool har utmanat City i några med en halvdan trupp sett till övriga lag. Men nu leder Arsenal knappt halvvägs in i serien och agerar som nr 1 i världen om man ska tolka dina inlägg.

Som sagt Arsenal fick köpa färdiga spelare från lag som var långt före för att ha möjlighet att klättra upp i tabellen..
Är inte mitt jobb att gräva fram gamla inlägg som du själv har skrivit.

Liverpool utmanade Man City i en 2-3 säsonger, that’s it.

Och när har jag eller några andra Gooners påstått att Arsenal är nr 1 i världen p g a att vi leder ligan? Hade det varit Liverpool som ledde ligan, så hade vi nu haft 100 miljarder inlägg på den här tråden ifrån Liverpool-kåren.
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Artikel om Liverpool i dagens Guardian.

https://www.theguardian.com/football/2023/jan/15/wasted-summer-liverpool-collapse-jurgen-klopp

I korthet säger den att hårdrocken är på dekis för att mittfältet är för gammalt eller att spelarna är slitna. Det talas också om att Liverpool skulle ha förstått det här och köpt fler spelare under sommaren.
Detta tog jag och poängterade redan för 2 år sedan. Att Liverpools trupp är för gammal och/eller för mätt.
Citera
2023-01-15, 15:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Och när har jag eller några andra Gooners påstått att Arsenal är nr 1 i världen p g a att vi leder ligan? Hade det varit Liverpool som ledde ligan, så hade vi nu haft 100 miljarder inlägg på den här tråden ifrån Liverpool-kåren.

Detta tog jag och poängterade redan för 2 år sedan. Att Liverpools trupp är för gammal och/eller för mätt.

Idé till personlighet:

Spotta ur sig tvärsäkra påståenden på löpande band. Slå sig själv för bröstet de gånger man träffar rätt, vilket är bound to happen sometimes. Whatabouta, bortförklara och inte ha vett nog att medge de gånger man är fel ute. Vilket är ofta.

Annorlunda uttryckt: helgardera alla utfall, sen säga "haha, vad var det jag sa, idioter" när något av dem inträffar.

Vidare förslag: skjuta från höften vad andra ska ha sagt, och hålla det som dagens sanning fast ingen sagt det. När citering eller källa efterfrågas, överlägga det ansvaret på den som efterfrågar det.

Det ser onekligen ljust ut för Arsenal eftersom konkurrenterna inte kommer upp i nivå i år. Chelsea är ett brinnande haveri som kommer ta tid att få ordning på, Liverpool en rejäl besvikelse och kanske nått Klopp-erans slut, City inte i nivå med föregående säsonger, Spurs även de på nedgång. United ser faktiskt ut att ha bäst momentum just nu, post-Ronaldo.

Personligen har jag inget emot Arsenal. Avskyn mot Arsenal i tråden har relativt lite med klubben i sig att göra, det är dig de ogillar. Vilket har att göra med hur du beter dig. Grattis?
Citera
2023-01-15, 15:38
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Du hänvisar till inlägg då får du backa upp det!
Inte en enda hade skrivit som du har gjort om vi hade lett, vi ledde vi med 13 p 21 omgångar in på säsongen 19/20 inte ens då ropa vi högt inte heller när vi hade chans på en 4 (vi skrev möjligheten) så undvik att förvränga…
2-3 säsongen är ju flera hundra procent längre än 6 månader 🤓

Arsenal’s har varit för dåliga så de behövde köpa färdiga spelare från gräddhyllan, detta är sagt i flera flera år liksom att Wenger skulle ha lämnat flera år tidigare än det blev. Sparka på ditt eget lag först i dessa 2 moment innan du hoppar på andra.

För mätt för 2 år sedan 🥴 du i förra säsongen vann vi 2 cuper blev 2:a i CL & PL
Citera
2023-01-15, 15:46
Medlem
Mudryk officiellt klar för Chelsea. 5 miljarder har de spenderat denna säsong. 8 (!)årskontrakt på en kille som gjort 12 mål på 4 säsonger i Ukraina. (Längd för att gå runt FFFP) Å andra sidan skumt av Edu/Arteta att backa på 50 miljoner? Vad tror ni Bellingham går för när spelare som Mudryk och Antony går för dessa summor? I min värld är Bellingham isåfall värd närmare 2 miljarder än 1.
Citera
2023-01-15, 15:50
Medlem
Man United har imponerat starkt på mig. Trodde inte de skulle bli så bra i år. Visste dock att Ten Haag är rätt man, det känns som det iallafall. Liverpool lider jag lite med i år faktiskt även om det är lite skumt att Klopp inte köpt någon ny mittfältare.

Viktigaste matchen på länge nu, det kommer några såna nu med United nästa helg och snart möter vi City. Vågar inte tippa överhuvudtaget. Derby är derby och somsagt vart mycket hemmafördel sista åren. Hade vart ett statement efter Newcastlematchen att ta 3 poäng men fördel Spurs 60/40 säger jag enbart pga hemmafördel och att Kane alltid gör mål mot oss. Spelmässigt har vi vart mycket bättre i år 😊
Citera
2023-01-15, 15:52
Medlem
Citat:
Inte en enda hade skrivit som du har gjort om vi hade lett, vi ledde vi med 13 p 21 omgångar in på säsongen 19/20 inte ens då ropa vi högt inte heller när vi hade chans på en 4 (vi skrev möjligheten) så undvik att förvränga…

Arsenal’s har varit för dåliga så de behövde köpa färdiga spelare från gräddhyllan, detta är sagt i flera flera år liksom att Wenger skulle ha lämnat flera år tidigare än det blev. Sparka på ditt eget lag först i dessa 2 moment innan du hoppar på andra.

För mätt för 2 år sedan 🥴 du i förra säsongen vann vi 2 cuper blev 2:a i CL & PL

Vad menar du med färdiga spelare från gräddhyllan? Vad var Alisson Van Dijk Jota Thiago osv? Juniorer från Östersund?
Citera
2023-01-15, 16:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Vad menar du med färdiga spelare från gräddhyllan? Vad var Alisson Van Dijk Jota Thiago osv? Juniorer från Östersund?
Tex spelare från City & Real
Alisson spelade i Roma som Liverpool slog
VvD spelade i Southampton som låg långt ner
Jota 4/5 val i Wolverhampton
Thiago på utgående kontrakt

De 3 förstnämnda har blivit förädlade i Liverpool
Lägg till Salah från Roma, Diaz från Porto

Thiago är enda spelaren som har varit på Liverpool’s höjd eller bättre som har värvats sista åren.
Citera
2023-01-15, 16:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Idé till personlighet:

Spotta ur sig tvärsäkra påståenden på löpande band. Slå sig själv för bröstet de gånger man träffar rätt, vilket är bound to happen sometimes. Whatabouta, bortförklara och inte ha vett nog att medge de gånger man är fel ute. Vilket är ofta.

Annorlunda uttryckt: helgardera alla utfall, sen säga "haha, vad var det jag sa, idioter" när något av dem inträffar.

Vidare förslag: skjuta från höften vad andra ska ha sagt, och hålla det som dagens sanning fast ingen sagt det. När citering eller källa efterfrågas, överlägga det ansvaret på den som efterfrågar det.

Det ser onekligen ljust ut för Arsenal eftersom konkurrenterna inte kommer upp i nivå i år. Chelsea är ett brinnande haveri som kommer ta tid att få ordning på, Liverpool en rejäl besvikelse och kanske nått Klopp-erans slut, City inte i nivå med föregående säsonger, Spurs även de på nedgång. United ser faktiskt ut att ha bäst momentum just nu, post-Ronaldo.

Personligen har jag inget emot Arsenal. Avskyn mot Arsenal i tråden har relativt lite med klubben i sig att göra, det är dig de ogillar. Vilket har att göra med hur du beter dig. Grattis?
Cool down a bit, ALittleFreezer😶

För det första, så skriver jag aldrig ngt som inte har med fakta att göra. Detta gör att jag alltid har rätt, och att jag aldrig tar fel.

Med undantag av Chelsea och Liverpool, så är nivån i toppstriden på samma nivå som förra säsongen, dessutom så har både Man United & Newcastle tagit rejäla kliv denna säsong. Annars så skrev jag exakt det som du skriver här under covid-säsongen.. huvudskälet till att varför Liverpool vann titeln 19/20 med så många poäng var p g a att Man City hade flera skadebekymmer genom hela säsongen, samt att de övriga top 6 lagen hade då en B-säsong. Fast det spelar väl liksom ingen roll i ditt lilla huvud?
Citat:

Nej, jag bryr mig inte ett dugg om det, och tänker inte använda en enda sekund på att hitta ett gammalt inlägg som du själv skrev.

På vilket sätt ”ropar” vi Arsenal-fans högt för att vi leder tabellen? Har sett en enda Gooner skriva ngt utav det som du påstår, vi är - tillskillnad från Liverpool fans - ödmjuka fram tills vi faktiskt har ngt att fira.

Vilka ”färdiga spelare från gräddhyllan” är det du babblar om egentligen? Vi har värvat smart & billigt mtp framtiden.

När det gäller Liverpool, så är saken klar. De har mer eller mindre haft samma trupp i typ 5 år nu, och deras mittfält är bland det äldsta i hela EPL. Det blir svårt för ett lag att hålla sig i det absoluta toppskiktet när de kör på med samma material år efter år, varje lag måste förnyas. Jag visste redan för 2 år sedan att det bara var en tidsfråga innan Liverpool skulle kraschlanda, och om alla hade varit lika smart som jag så hade även ni i klanen insett det.
Citera
2023-01-15, 16:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Han fattar uppenbarligen inte själv vad han skriver om..
Citera
2023-01-15, 16:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
massa text.
Du har skrivit att guldet i princip är ert, t.o.m ett lagfans bad dig tona ner.. För hans skull hoppas jag på ett guld men för din del att ramla ur serien.

Räcker dessa inlägg från dig?

* Jag anser Arsenal som favoriter till att ta hem PL-bucklan.

* Jag blir bara mer & mer övertygad om att det blir Arsenal, och inte oljearaberna, som kommer att få lyfta bucklan när vi väl kommer till mnd.

* Är för tidigt att snacka om titeln. Men personligen, så blir jag bara mer o mer övertygad om att det blir Arsenal som lyfter PL-bucklan i Maj mnd.

* Om vi vinner NLD i morgon så kan inte jag se vad som kan stoppa oss från att ta hem titeln.

*Yep, vi är klara favoriter.

Då skriver jag idag att Arsenal inom snar framtid kommer återgå till ett topp 7-8 lag så kan man hänvisa till det sen 🤣
Citera
2023-01-15, 16:32
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Väldigt tyst från de som tvivlade på mig och Erik ten Hag när jag hyllade United inför säsongen. Är det något ni vill säga, eller ska jag servera humble pie bara? Fortfarande lika övertygade om hur usel Uniteds ledning är och hur uselt allt är?

Hela Uniteds ledning är usel och inkompetent och ska bort i samma sekund som judarna säljer klubben. Ten Hag kommer på sin höjd likt van Gaal vinna en cup.
Citera
2023-01-15, 16:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du har skrivit att guldet i princip är ert, t.o.m ett lagfans bad dig tona ner.. För hans skull hoppas jag på ett guld men för din del att ramla ur serien.

Räcker dessa inlägg från dig?

* Jag anser Arsenal som favoriter till att ta hem PL-bucklan.

* Jag blir bara mer & mer övertygad om att det blir Arsenal, och inte oljearaberna, som kommer att få lyfta bucklan när vi väl kommer till mnd.

* Är för tidigt att snacka om titeln. Men personligen, så blir jag bara mer o mer övertygad om att det blir Arsenal som lyfter PL-bucklan i Maj mnd.

* Om vi vinner NLD i morgon så kan inte jag se vad som kan stoppa oss från att ta hem titeln.

*Yep, vi är klara favoriter.

Då skriver jag idag att Arsenal inom snar framtid kommer återgå till ett topp 7-8 lag så kan man hänvisa till det sen 🤣
Samtliga av citaten som du ramsar upp har jag skrivit under december och januari.. och Arsenal har legat 1:a på tabellen under denna period. Lite skillnad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in