2023-01-15, 11:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ok, vad intressant.
Alltid intressant när du har fel till 130 %
Citera
2023-01-15, 14:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Alltid intressant när du har fel till 130 %
Well, enligt en viss back med öl, så skulle Liverpool - ”världens bästa lag” - ta och dominera fotbollen i England såväl som i Europa i många år framöver, och inga andra klubbar skulle ha ngn chans öht mot Liverpool & Man City under de kommande åren.
Citera
2023-01-15, 14:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Vad tror ni om derbyt ikväll? Rycker Arsenal ifrån eller sätter spurs käppar i hjulet?

Personligen tror jag vi kommer torska då vi är riktigt usla just nu medans Arsenal känns stabila.
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-01-15 kl. 14:30.
Citera
2023-01-15, 14:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad tror ni om derbyt ikväll? Rycker Arsenal ifrån eller sätter spurs käppar i hjulet?

Hemmalaget brukar ju vinna NLD känns det som, samtidigt känns det som Spurs hackat lite medans Arsenal har gått bra. Kommer bli en riktig viktig match. Om Spurs vinner så kanske de kan få en boost och ha en stark vår framför sig, om Arsenal vinner så kopplar de greppet om PL rejält.

Spurs behöver vinsten mer än Arsenal så vi får väl se.
Citera
2023-01-15, 14:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Personligen tror jag vi kommer torska då vi är riktigt usla just nu medans Arsenal känns stabila.
Jag tror att vi vinner matchen.

Men NLD är aldrig lätta matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hemmalaget brukar ju vinna NLD känns det som, samtidigt känns det som Spurs hackat lite medans Arsenal har gått bra. Kommer bli en riktig viktig match. Om Spurs vinner så kanske de kan få en boost och ha en stark vår framför sig, om Arsenal vinner så kopplar de greppet om PL rejält.

Spurs behöver vinsten mer än Arsenal så vi får väl se.
Arsenal har en överlägsen statistik över det andra laget i NLD.
Citera
2023-01-15, 14:43
Medlem
Väldigt tyst från de som tvivlade på mig och Erik ten Hag när jag hyllade United inför säsongen. Är det något ni vill säga, eller ska jag servera humble pie bara? Fortfarande lika övertygade om hur usel Uniteds ledning är och hur uselt allt är?
Citera
2023-01-15, 14:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Jag både tror och hoppas på att Arsenal vinner.

Med åtta poäng ned till Man C skulle säsongen slutligen få sin prägel.

Det är inte så att jag tycker om Arsenal mer än något annat lag, men för mig känns det som att Man C har vunnit tillräckligt i England på ett tag, och Arsenal är de som har bäst chanser att vinna istället.
Citera
2023-01-15, 14:47
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Jag tror att vi vinner matchen.

Men NLD är aldrig lätta matcher.

Arsenal har en överlägsen statistik över det andra laget i NLD.

Arsenal har inte slagit Spurs borta sen 2014 när Rosicky avgjorde? Spurs i sin tur har inte slagit Arsenal borta sen 2010. Brukar vara hemmalaget som vinner i NLD, om det inte slutar med kryss. Senaste 3 NLD på Tottenham's hemmaplan slutade 3-0, 2-0 och 2-1 till Spurs.

Det kan hända att Arsenal har en bättre statistik i % om du räknar alla derbyna och Spurs kanske har kryssat mer på hemmaplan historiskt än vad Arsenal har men kollar man senaste 8-10 åren så känns det ju inte fel att säga 'hemmalaget brukar vinna'. Sen att Arsenal toppar tabellen och att Spurs har gått lite sämre gör ju såklart att Arsenal har en hyfsad chans att bryta förbannelsen.
Citera
2023-01-15, 14:48
Medlem
goseigens avatar
Artikel om Liverpool i dagens Guardian.

https://www.theguardian.com/football/2023/jan/15/wasted-summer-liverpool-collapse-jurgen-klopp

I korthet säger den att hårdrocken är på dekis för att mittfältet är för gammalt eller att spelarna är slitna. Det talas också om att Liverpool skulle ha förstått det här och köpt fler spelare under sommaren.
Citera
2023-01-15, 14:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Well, enligt en viss back med öl, så skulle Liverpool - ”världens bästa lag” - ta och dominera fotbollen i England såväl som i Europa i många år framöver, och inga andra klubbar skulle ha ngn chans öht mot Liverpool & Man City under de kommande åren.
Påvisa den texten, tack!
Liverpool har utmanat City i några med en halvdan trupp sett till övriga lag. Men nu leder Arsenal knappt halvvägs in i serien och agerar som nr 1 i världen om man ska tolka dina inlägg.

Som sagt Arsenal fick köpa färdiga spelare från lag som var långt före för att ha möjlighet att klättra upp i tabellen..
Citera
2023-01-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Väldigt tyst från de som tvivlade på mig och Erik ten Hag när jag hyllade United inför säsongen. Är det något ni vill säga, eller ska jag servera humble pie bara? Fortfarande lika övertygade om hur usel Uniteds ledning är och hur uselt allt är?
Det är 20 matcher kvar och mycket kan hända så om jag vore du skulle jag vänta med att överhuvudtaget servera något tills vi vet hur ligan och cuperna slutar.

Man United är bara ett par poängtapp från att hamna utanför topp 4. Jag säger inte att det är troligt att det sker, eftersom spelet ser fint ut och formen är bra, men allt kan hända. Skador på t.ex. Rashford och Casemiro och det kan börja dala direkt. United har 5 poäng mer än efter samma antal omgångar förra säsongen.

ETH ska ha beröm för hur han hanterade cirkus Ronaldo och för att han haft stake nog att bänka sopan Maguire. Flera värvningar har samtidigt varit klockrena och det är mycket som är positivt kring klubben nu. Tror dock inte någon kan ta ut något i förskott varken i toppen eller botten en säsong som den här.
Citera
2023-01-15, 15:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal har inte slagit Spurs borta sen 2014 när Rosicky avgjorde? Spurs i sin tur har inte slagit Arsenal borta sen 2010. Brukar vara hemmalaget som vinner i NLD, om det inte slutar med kryss. Senaste 3 NLD på Tottenham's hemmaplan slutade 3-0, 2-0 och 2-1 till Spurs.

Det kan hända att Arsenal har en bättre statistik i % om du räknar alla derbyna och Spurs kanske har kryssat mer på hemmaplan historiskt än vad Arsenal har men kollar man senaste 8-10 åren så känns det ju inte fel att säga 'hemmalaget brukar vinna'. Sen att Arsenal toppar tabellen och att Spurs har gått lite sämre gör ju såklart att Arsenal har en hyfsad chans att bryta förbannelsen.
Visst, under de senaste 8-10 åren eller så har det varit en viss fördel till hemmalagen i NLD matcherna. Men historiskt så har AFC en klart bättre statistik i derbyt än vad Tottenham har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in