Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ja mordet kan ligga i att JJ inte kunde besinna sig och kontrollera ett raseri. Men hur bevisar åklagaren det kan man undra?
Med tanke på att JJ’s berättelse lär vara så tillrättalagd (coachad av advokat) så den inte innehåller så många inslag av varken övervåld eller initiativ från JJ’s sida. ”Tove flög på mig precis som hon gjorde på Nöjet…)
Men sen är det ju det där med Tramadol eller dylikt och hur svårt det är att avgöra efter nästan 20 dagar att en ”påtvingad” överdos, dvs misshandel, är dödsorsaken.
Hur det än är så sker någon form av misshandel, men det är ändå en ”tragisk” olycka som ”verkligen” går att förklara.
Och sen argumenterar åklagaren att ja detta är minsann uppsåtligen medvetet mord för det tyder all bevisning på. Lurigt alltså.
Det som är lite konstigt är att svaret dröjer så länge.
Det tyder på prover av olika saker.
Läkemedelsanalyser borde man kunna få svar på relativt snabbt tänker jag?
Även vanliga anlayssvar på ämnen som man kan finna efter syrebrist osv.
Sedan vet vi inget om Toves egen hälsa. Har tagit upp det tidigare att t ex diabetes inte är ovanligt. Inte bra om man inte har koll på den i samband med alkoholintag t ex.
Men ja, om det är en balansgång där, mellan vad som faktiskt skulle kunna vara en olycka och vad som är ett mord, då behövs det en massa stödbevsining.
Utan att veta, gissar jag iaf att det inte räcker med att de agerat efteråt som att det var mord. Och vad som skedde bakom dörren när grannen ringde på, det kan ju vara svårt att bevisa om det inte finns ett erkännande och bevisning i lgh som stöder det. grannens berättelse, tillsammans med det andra, är det tillräckligt? Nej, tror inte det.
Har JJ uttryckt något på Nöjet , till vänner som är mycket allvarligt? Typ att Tove ska få betala. Men visar det på mord? Har JJ någon gång sagt något om att hon vill döda Tove, eller har hon skrivit sådant till hene?
Kommer åklgaren behöva hjälp av en eventuell bevisning om mordbrand? Ja det verkar så.
Ja om inte ens du kommer på något, då återstår inget... höll jag på att säag.
Mer än att jag nu börjar tro att skadorna på Tove är värre än vad vi trodde.