Citat:
Ursprungligen postat av
BobGet
Men hur vet vi att de lyckas med sitt mål att skydda barn mot som du själv skriver "sluga pedofiler"? Det känns som att de bara plockar den lågt hängande frukten, de som har lägst chans att få tag i verkliga barn. Nätgrooming sker oftast med betydligt mer finess än de taffliga försök som gäddorna visar upp. Dessutom används inte sällan utpressning, hot och flertalet andra attribut/metoder som gäddorna sällan visar prov på. Undantag finns så klart.
Och vad är det som säger att gäddorna inte fortsätter sina försök efter uthängningen. De förlorar ju hela sitt sociala skyddsnät. Allt sådant som vanligtvis fungerar förebyggande för personer som är i riskzonen att begå brott.
Jaha, vad bygger du ditt påstående på om att
"Nätgrooming sker oftast med betydligt mer finess än de taffliga försök som gäddorna visar upp"
Om du sitter på kunskaper om det så tycker jag att du ska skriva ett långt inlägg om det så at vi andra kan lära oss, och att vi då kan ta fler.
Berätta om allt du kan om attribut och metoder.
Nu känner inte jag dig och vill inte bli tjafsig och låta elak, men menar du att man ska låta gäddorna vara i fred för att de kan förlora sina kompisar? Kanske har du ett förslag på hur man ska göra då?
Om dumpen räddar ett barn är jag nöjd.