Citat:
Men objektiv oberoende rapportering från krigsfronten hade varit normalt och rimligt.Ett vanligt inslag i debatten från "fredsvänner" som går Rysslands ärende är att Ukraina ska sluta kämpa emot eftersom priset de betalar är för högt. Uppenbarligen är Ukraina inte myndig nog att själva bestämma om de ska freda sitt land eller inte då de "styrs" av USA.
Ursulas felsägning ger rysstrollen vatten på kvarn då hon isåfall skulle bekräfta enorma förluster för Ukraina vilket är demoraliserande och förmodligen felaktigt.
Själv tycker jag det är uppenbart att hon råkade säga fel än att hon råkade avslöja en hemlighet.
Kanske har jag fastnat i ett propagandakrig men knappast för den här sakens skull.
Ursulas felsägning ger rysstrollen vatten på kvarn då hon isåfall skulle bekräfta enorma förluster för Ukraina vilket är demoraliserande och förmodligen felaktigt.
Själv tycker jag det är uppenbart att hon råkade säga fel än att hon råkade avslöja en hemlighet.
Kanske har jag fastnat i ett propagandakrig men knappast för den här sakens skull.
I synnerhet som vi är med och finansierar och skickar vapen. Kommer vapnen fram dit de ska?
Fungerar de som vi hoppas att de ska?
Fungerar humanitära bistånd och hur kommer EUs pengar till användning?
Är det i form av krediter eller rena bidrag?
Hur är läget för Ukrainas nationalekonomi och hur klarar sjukvården av trycket?
Tar Sverige emot sårade soldater och hur funkar det,?Osv osv
Vi får inte ens saklig information om läget i Ryssland här och nu.
Allt detta verkar höljt i dunkel iallafall är det inget som framgår i MSM.
I MSM är det mest fjantiga anekdoter om Putins hälsa eller om ryska soldater utan vinterskrud eller bilder på bombade hus i Donbass och presumtiva tortyrkammare.
Tror de att vi alla är dumma i huvudet?