2022-12-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
samma här.
kan ngn förklara för mig varför man har flera kort? har aldrig fattat det.

Reser du en del blir det ju t ex snabbt väldigt fördelaktigt med både SAS MC Premium och AMEX Elite.
Senast redigerad av z321 2022-12-28 kl. 17:48.
Citera
2022-12-28, 17:46
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du kan inte betala av en kreditkortsskuld med ett kreditkort tyvärr. Du lär behöva betala direkt från ditt bankkonto.
Tyvärr är det nog så enkelt annars hade man ju kunnat häva med 10X eller kanske 100X

Har starkt för mig att man kunde göra det med betalo initialt, någon som kan kontra på den?
Citera
2022-12-28, 17:48
Medlem
Klarna (visa) tycker det är skitsmidigt att använda. Man kan lätt i appen välja när man betalar också skjuta på om det behövs.
Citera
2022-12-31, 02:53
Medlem
Jag tänkte byta från Preem Mastercard till Refunder för bonusens skull men vill gärna kunna använda mobilen för att betala. Jag ser att Refunder har stöd för Curve och att man kan lägga till sitt Refunder kort i Curve appen.

Är det någon som kör med denna lösning och vet hur det fungerar? Det känns som att man öppnar upp för fler risker på saker som kan gå fel genom att använda Curve som mellanhand.

Tanken är att jag kommer göra mina dagliga inköp genom Curve/Refunder och då täcker bonusen med marginal kostnaden för Refunder. Förutsatt att jag inte missat någon avgift?
Senast redigerad av Ashdod 2022-12-31 kl. 03:04.
Citera
2022-12-31, 05:17
Medlem
Citat:
Du kan inte betala av en kreditkortsskuld med ett kreditkort tyvärr. Du lär behöva betala direkt från ditt bankkonto.
I de fall det går att föra över pengar mellan betalkort är de transaktionerna undantagna bonus dessutom. Och om det går att betala räkningar med kreditkortet brukar det tillkomma avgifter som gör det till en dålig idé.

Jag för över ibland till Revolut och det kostar inget men det ger heller ingen cashback.
Citera
2022-12-31, 08:05
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saronik
Tjena!

Söker förskag på kreditkort för mig och min sambo, dvs två kort till samma konto/faktura. Vi kommer mestadels använda dem för hushållsinköp vardagligt, utomlands är ointressant. Vi vill båda kunna logga in och se fakturor och hur mycket pengar som använts på ett tydligt och användarvänligt sätt.

Någon som har några tips?

Citat:
Ursprungligen postat av LoneSlaven
Tar tips på nytt kreditkort, jag har använt ett dåligt kort från Entercard alldeles för länge som jag nu ska bli av med, köper då mat (ICA, restauranger), elektronik, reser då och då, köper ej drivmedel då jag klarar mig med cykel.

Har inga problem med att börja köpa det mesta igenom kortet och betala av inom räntefria perioden alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Letar liksom många andra i tråden efter ett kreditkort i nuläget. Främst kommer kortet användas för utlägg i arbetet (cirka 15000kr/månad nästan uteslutande i Sverige) men kommer även att gå över till kreditkortet från nuvarande debitkort vilket då blir ytterligare cirka 20-25000kr.

Inte hört om Refunder som är rekommenderat tidigare här i tråden utan sneglat åt de billigare Amex Eurobonus-varianterna (premium / classic).

Är det mer värt att välja Refunder kontra Amex om jag exempelvis enbart gör 4-5 resor per år pga Refunders cashback? Är också lite tveksam till Amex då det än idag inte accepteras överallt.
Komplett eller Norwegian är bäst om man inte vill betala massa avgift med Refunder och liknande.
Citera
2023-01-05, 10:22
Medlem
Citat:

Yes, jag formulera mig lite dåligt. Det måste givetvis finnas fler 3 konton, varav minst ett är ett Bankkonto och sen cirkulera flödet bara.
Poängen är enbart att flytta pengarna genom falska inköp men riktiga transaktioner och dra nytta av cashbacken.
Citera
2023-01-12, 09:29
Medlem
fckmebackwardss avatar
Jag driver ett eget företag och söker efter ett kreditkort som passar företaget bäst.

Reser en hel del i jobbet (1-2 gånger i månaden) och har tittat på American Express Gold Card samt SAS Amex Classic och kan inte bestämma mig vilket kort som är bäst.

Någon med erfarenhet?
Citera
2023-01-12, 11:03
Medlem
g-in-a-gis avatar
För länge sen så gick det att betala in till Revolut med Kompletts kreditkort och få bonus på det, finns det något liknande upplägg som fungerar i dagsläget?
Citera
2023-01-14, 12:17
Medlem
Någon här som vet om det går att koppla refunderpay-kortet mot klarna? Hittar ingen information om detta.
Citera
2023-01-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashdod
Jag tänkte byta från Preem Mastercard till Refunder för bonusens skull men vill gärna kunna använda mobilen för att betala. Jag ser att Refunder har stöd för Curve och att man kan lägga till sitt Refunder kort i Curve appen.

Är det någon som kör med denna lösning och vet hur det fungerar? Det känns som att man öppnar upp för fler risker på saker som kan gå fel genom att använda Curve som mellanhand.

Tanken är att jag kommer göra mina dagliga inköp genom Curve/Refunder och då täcker bonusen med marginal kostnaden för Refunder. Förutsatt att jag inte missat någon avgift?

Det är inga problem med refunder pay i curve. Jag gör själv mina betalningar så till 99%. Har sällan med mig kortet alls. Även återbetalningar funkar fint.
Curve har ett egen kortnummer. Lägg in detta på preems hemsida som koppla kort om du väljer att blippa mobilen i kassan. Då riskerar du inte att gå miste om bonus. Vet inte om man måste göra detta dock
Senast redigerad av kakkaduva 2023-01-14 kl. 12:36.
Citera
2023-01-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamBamFunkhouser
Någon här som vet om det går att koppla refunderpay-kortet mot klarna? Hittar ingen information om detta.

Osäker på hur du menar med koppla. Jag betalar ofta på klarna checkout sajter på refunder pay men trycker då på kortbetalning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in