Citat:
Ursprungligen postat av
Lagunitas1
Någon annan som märkt att Refunder Pay fuskar med bonusen? Ska vara 1% på köpebeloppet, men det stämmer aldrig, alltid mindre än 1%.
Har inte märkt något med bonusen man får från själva kreditkortet. Däremot bonusen man får om man använder refunder-knappen, den kan krångla eller inte stämma ibland.
Gjorde tex ett köp på Amazon men såg att beloppet som stod hos Refunder var lägre. Hade dock inga andra köp det datumet. Hittade till slut att Refunder tagit beloppet utan moms. Har hänt mig minst två gånger hos Amazon. Upptäckte det också hos Proshop då jag fick 3,46 i bonus för ett köp på 576 vilket ger ca 0,6% men enligt Refunder är det minst 0,75% i bonus. Tar man 3,46/(576/1,25) blir det 0,75%. I Refunders lista står det dock 576 istället för ex moms
Köper man flera artiklar från Amazon i en order har de också en tendens att separera dessa i bonuslistan. När jag köpt två av samma artikel blir det en rad hos Refunder men beloppet som står är för 1 st. Bonusen verkar dock ha stämt, men det blir krångligt att kolla om allt kommit med.
Vissa butiker har olika bonussatser beroende på kategori så det kan vara lite svårt att på förhand veta exakt hur många procent man får.
Har dock inte kontaktat Refunder förutom en gång och det var på min födelsedag då jag fick mejl om dubbel cashback och handlade för ca 2000 kr. Såg efter några dagar att det inte verkade blivit dubbel cashback så jag chattade och fick svar inom någon minut att de ska fixa det och så var beloppet dubblat.
Har sedan jag skaffade Refunder Pay i somras skrapat ihop 2000 kr i bonus, ca 400 kr per månad. Tycker själva kortet funkar bra, men extrabonusen via Refunder-knappen registreras inte alltid automatiskt utan jag får efterrapporterna ganska ofta. Skulle dock ändå rekommendera kortet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saronik
Tjena!
Söker förskag på kreditkort för mig och min sambo, dvs två kort till samma konto/faktura. Vi kommer mestadels använda dem för hushållsinköp vardagligt, utomlands är ointressant. Vi vill båda kunna logga in och se fakturor och hur mycket pengar som använts på ett tydligt och användarvänligt sätt.
Någon som har några tips?
Håller med om att ni borde testa Refunder Pay. Tänk dock på att max kreditgräns är 50 000 kr vilket kanske inte räcker om ni är två. Krediten ska ju räcka tills ni betalar fakturan vilket oftast är i slutet av månaden efter den månad då ni gjorde inköpen. Skaffar ni två konton hos Refunder kan var och en ha 50 k istället. Har ni redan gemensam internetbank och kan se varandras e-fakturor kan ni ju ändå se vad det är ni köpt.
På tal om e-faktura, Refunder fyller inte automatiskt i beloppet på som ska betalas så man måste justera det varje månad för att betala hela fakturan. Amex fyller inte heller i beloppet automatiskt, däremot skriver faktiskt Preem i rätt belopp automatiskt.