5000 enheter är gränsen mellan ringa och normalgraden.
Så fängelse är inte aktuellt, men du kanske syftar på skyddstillsyn osv.
Nu vet jag inte vilken mängd man beräknade som en enhet i hovrättsavgörandet från 2002 men enligt Åklagarmyndighetens rättsliga vägledning från 2022 så har man angett gränsen för att kunna få böter till 4000 enheter á 5 mg aktiv substans.https://www.aklagare.se/globalassets...otesbrott3.pdf
Nej självklart är inte fängelse aktuellt, villkorlig dom skulle vara det troliga.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2023-01-13 kl. 18:54.
Nej har en månadslön på 27500kr och studielån på 300k samt några andra avbetalningar osv.
Med med 150 dagsböter så landar det på ca 50k.
Kommer inte ha råd att betala någon böter så det blir kronofogden.
Men men, det är väl vad åklagare och polis vill så att de tvingar ut människor i kriminalitet för att försörja sig.
De får ju mer jobb då så.
Personen som du förvarade åt tar väl på sig att betala böterna?
Personen som du förvarade åt tar väl på sig att betala böterna?
Nja inte direkt, kan ju säga att det inte var frivilligt från min sida att förvara det heller.
Men men, bara att bita i det sura äpplet och hoppas man inte blir uppsagd.
Nej har en månadslön på 27500kr och studielån på 300k samt några andra avbetalningar osv.
Med med 150 dagsböter så landar det på ca 50k.
Kommer inte ha råd att betala någon böter så det blir kronofogden.
Men men, det är väl vad åklagare och polis vill så att de tvingar ut människor i kriminalitet för att försörja sig.
De får ju mer jobb då så.
Jag hade liknande lön och åkte på 16.000kr vid ringa brott.
Nej men du skrev väl att det klassades som ringa brott? För det var det jag dömdes för.
Ringa brott kan rendera i allt från 30 db till 150 db beroende på mängd och andra omständigheter. Så det är lite väl enkelspårigt att tänka och resonera som dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!