Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag tror att planen tog form efter örfilen på Nöjet. Och ja, det är korkat att mörda nån i sin egen lägenhet. Speciellt när man setts tillsammans med offret under kvällen. Men det är två naiva tonåringar som troligen kommit undan tidigare med att dra lögner. Och uppenbarligen har dom ingen susning om hur polisen arbetar.
Jag tycker J verkar vara en person som har en tanke med det hon säger och gör. Hon tänker i flera led eftersom hon är van att manipulera och styra sin omgivning. Hon visar på självbehärskning eftersom hon inte lappar till T efter ha fått en örfil. Nä, jag tror hon visste mycket väl vad som skulle hända och hade uppsåt att ha ihjäl T.
Jag skulle också kunna tänka mig att det var hennes teoretiska tanke. MEN...jag tror inte att hon tänkte rent praktiskt att T verkligen skulle avlida.
Lite som när snorungar slänger ur sig "Jag ska döda dig!" till någon de är förbannad på. En önskan om att vederbörande ska försvinna från jordens yta finns, men inte att själv utföra det rent handgripligen.
Jag tror att Js nya berättelse är sann. J kan ha gett sig på T med sin teoretiska idé i åtanke, men blir ställd när det faktiskt och rent praktiskt leder till döden för T. Så långt tror jag inte hon har tänkt.
Dessutom tror jag att hon utelämnat allt som polisen inte presenterat bevis för.