Citat:
Vete fan. USA och England (kanske Frankrike) beter sig fortfarande suspekt. De som beter sig bäst i klassen är Kina och Indien (håller du inte med så får vi ta det i annan tråd). Då mäter jag det i som att vara relativt fredliga och dialoginriktade, och undvika att öka sina imperier med vapenmakt, och utan att lägga några värderingar i vad de gör inrikespolitiskt.
De enda jag kommit på som verkligen slutat bete sig som imperialister är ju Japan och Tyskland. Som blev utsatta för ungefär samma som galningen (edit: Sergeytsev) på RIA föreslog att ryssarna skulle göra med Ukraina, och fick sitt territorium minskat. Ta över hela landet och denazifiera dem i en generation.
De enda jag kommit på som verkligen slutat bete sig som imperialister är ju Japan och Tyskland. Som blev utsatta för ungefär samma som galningen (edit: Sergeytsev) på RIA föreslog att ryssarna skulle göra med Ukraina, och fick sitt territorium minskat. Ta över hela landet och denazifiera dem i en generation.
Kina och Indien beter sig bäst i klassen hahahahahaha. Ja du herr plastic fantastic Mearsheimer wannabe. Man kan ju fråga sig hur du kom fram till detta ja? Inte överraskande, men dina slutsatser är ju som vi alla vet, grundade i fullständig isolerad akademisk fantasi.
Kina och Indien är två av de länder i VÄRLDEN som upprustar MEST. Men de beter sig bäst i klassen...visst
. Vilka fin fina förebilder för att påvisa Rysslands välmening du frambringar. Jag är alldeles säker på att det finns någon form utav förklarlig hypotes bakom denna briljanta slutsats.Men ja, det är ju klart. De har ju inte öppet fördömt Rysslands beteende i Ukraina (och värdsligt), så då är det ju klart att de är framstående elever i klassen. Fan, du blir bara ytterligare lite mer patetisk för varje försök du gör med att vira det badlakanet runt skallen. Är det inte om ekonomi så är det tips om böcker och extremt eftersökande utav kontroversialitet.
KEN RYDEN presenterade ett mycket välskrivet och informativt inlägg från hans dagar på konventionen i Sälen tidigare. Mycket bra information om hur,när och varför gemene inblandat folk resonerar och tänker. Och vad gjorde du? Ju, det enda du frågade om var om där inte fanns någon Mearsheimer-typ på mötet som kunde få ALLA de andra att tänka efter.
ALLA har fel sålänge de inte läser dina tidsskrifter och böcker, visst? Pssssssssssst....folk lever faktiskt lite också, så valsa nu hemorojderna varsamt där i din läsfotölj medans de (uppenbart) flesta andra skiter heligt i vad du anser vara bra böckers alternativ i denna tråden. Ju mer du håller dig till det faktiska läget, desto mer kommer folk slippa skratta åt dina hejdå's som du så gladeligen använder för att visa din intellektuella kraft i ärendet gällande Ryssland totala fuck-up!