2023-01-13, 13:27
Medlem
I är enligt mig en känslokall, empatilös, manipulativ psykopat/narcissist. Ska inte vara i närheten av barn. Fy fan hur hon behandlar L! Hon har agerat så sjukt i många av situationerna runt allt som hänt.
Hon vet att han ska flytta med J, hon vill inte ha henne alls om hon bara ska få träffa henne ibland.
Hon är kapabel till det mesta skulle jag tro och kan mycket väl skakat barnet när hon var hem sista gången. Resonerar kanske att ska hon ändå inte ha henne, så ska han inte få henne heller. Får panik över att han ska flytta, då hon själv måste ta hand om sina barn och huset med allt va det innebär + ny kille som tar all hennes intresse.
Ser inte att L ska ha något motiv alls, det ända tänkbara är att han mår så pass dåligt och har tappat det helt. Fast varför "tappa det" just då? Det var inte en sådan situation, med tanke på hur läget var enligt pojkarna. Inget skrik mm.
Mer troligt att I fick panik när det närmade sig flytten.
Citera
2023-01-13, 13:41
Avslutad
Någon som vet hur hunden har det idag?

Silopsilop - du kanske kan berätta för du kan ju allt om denna familj, inkl det som inte framgår i FUP.
Citera
2023-01-13, 13:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Någon som vet hur hunden har det idag?

Silopsilop - du kanske kan berätta för du kan ju allt om denna familj, inkl det som inte framgår i FUP.
Om du har läst förundersökningen så vet du redan vad som hänt med hunden.
Citera
2023-01-13, 13:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Sannolikt kommer L försvarsadvokat ta in expertvittne på rättegången med ett annat utlåtande.

Mamman är inte åtalad nu, vilket betyder att hon kan bli det i framtiden. Jag hoppas innerligt att hon är fråntagen vårdnaden om pojkarna och att I utreds med förhoppningen att socialtjänsten gör sitt jobb lite bättre än tidigare.
Hon hade redan flera orosanmälningar på sig, och jag finner det sannolikt att fler tillkommit.

Om skakvåld och feldiagnoser.

https://www.expressen.se/halsoliv/kronikorer/anna-basen/-oskyldiga-foraldrar-kan-ha-anklagats-for-misshandel/
Vilka orosanmälningar har hon på sig förutom dom från vården som mest handlar om Lukas beteende?
Citera
2023-01-13, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka orosanmälningar har hon på sig förutom dom från vården som mest handlar om Lukas beteende?

Orosanmälan gäller dem båda som föräldrar, inte enbart Lukas.

Isabellas förhör i FUP är groteskt, vidrig, ansvarslös och rent ut sagt äcklig.

Lukas har skrikit efter hjälp men inte fått den hjälp han behövt.

Isabella ljuger så mycket att hon inte ens minns allt hon ljugit om.

Hon än är den som bör dömas för Junies död.
Jag är övertygad om att det är I som orsakat skadorna - på så vis blir hon av med både barn och sambo. Så kan slampan fortsätta sin knullturne.

Hoppas även hon inte får vårdnad om sina pojkar - hon har ju tydligt uppvisat att hon ej kan ta hand om barn.

När hon var hos Viktor berättar hon i FUP att hon steg upp tidigt och lagade pannkakor till hans son. Sina egna barn gav hon inte en gnutta uppmärksamhet.
Citera
2023-01-13, 14:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Orosanmälan gäller dem båda som föräldrar, inte enbart Lukas.

Den gäller båda men det är Lukas som dom är mest oroliga för.
Det är Lukas som inte ens försöker ta kontakt med barnet och som är vårdslös så att barnet utsätts för risk.
Citera
2023-01-13, 15:06
Avslutad
Citat:
Det är Lukas som inte ens försöker ta kontakt med barnet och som är vårdslös så att barnet utsätts för risk.

Vad som framgår i orosanmälan från Neo är sjukvården oroliga för BÅDA föräldrarna.

Inte bara anknytningen utan även omvårdnadsvikt.

Dessutom hade I och L sex i sitt rum på Neo när personalen kom in - 2 dagar efter förlossningen. När Junie låg i rummet.
Citera
2023-01-13, 15:09
Medlem
Citat:
Vad som framgår i orosanmälan från Neo är sjukvården oroliga för BÅDA föräldrarna.

Inte bara anknytningen utan även omvårdnadsvikt.

Dessutom hade I och L sex i sitt rum på Neo när personalen kom in - 2 dagar efter förlossningen. När Junie låg i rummet.

Så onormalt beteende så man inte tror det är sant. Att ja sex är inte det första man tänker på precis efter en förlossning och speciellt inte om man vet att personal kan komma in när som helst
Citera
2023-01-13, 15:16
Medlem
Citat:

Jag har läst hela denna tråden och FUP i det tysta och inte tänkt att bemöta dig men kan inte hålla mig längre.
Absolut har L brustit i sin papparoll när J föddes, men en människa kan inte växa upp och växa in i sin uppgift? Du kan ju inte påstå att han beter sig likadant i slutet av J liv som i början?
Jag känner inte nån av de inblandade men enligt min uppfattning var L en omogen pojke när han blev pappa men har (vart tvungen?) växt in i sin roll som både pappa och bonuspappa.

I däremot, har utvecklas åt andra hållet. Hon skiter fullständigt i alla sina barn.

Och att L lägger ord i munnen på pojkarna. Det vet jag ingenting om, men det är inte den uppfattningen jag får av förhören. Absolut har L säkert beklagat sig kanske både direkt och indirekt till pojkarna och det är ingenting jag tycker att man ska, barn ska lämnas utanför vuxnas problem, men jag har också full förståelse för om han skulle beklaga sig nångång, herregud, han verkar inte ha nån annan att prata med än barnen han tar hand om.
Barn uppfattar också mer än vad man tror, jag har barn i pojkarnas ålder, arbetar även i förskola med 5 åringar och jag kan lova dig att barnen vet och kan mer än vad du tror. Att de har uppmärksammat att mamma aldrig är hemma och att L gör allting är definitivt inget konstigt och inget han sagt till dem att säga.

Jag säger inte att L är oskyldig, för det vet inte jag, och vi kanske aldrig får veta vem den skyldiga är, men att sitta och försvara en person med allvarliga störningar samtidigt som man pratar om hur en annan person var innan han blev pappa och första tiden är helt galet i mina ögon.
Citera
2023-01-13, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Så onormalt beteende så man inte tror det är sant. Att ja sex är inte det första man tänker på precis efter en förlossning och speciellt inte om man vet att personal kan komma in när som helst

Exakt.

Dessutom när dem hamnade på sjukhushotellet när lilla J låg för döden på Biva tyckte Isabella att Viktor kunde komma på besök och sova över samt hon skrev till sin syster att hon behövde sina gymkläder så hon kunde gå och gymma.

Sjuka kvinna!!!
Citera
2023-01-13, 15:27
Medlem
Att L inte i detalj kan återberätta exakt tid för när pojkarna vaknar, hur länge han är borta osv. Är inte jätte konstigt tycker jag, hur pigg är man själv på natten/tidigt på morgonen, jag skulle också ha svårt att återberätta allt i detalj om jag somnat sent sen varit upp med barnen som vaknat. Han var väl dessutom i chock och säkert rädd/nervös när dom ber han återberätta allt.

Hunden kanske blev orolig om J började låta annorlunda och därför hoppade upp eller så hoppade den upp ändå och av klumpighet kommer åt barnet vilket gör att skadorna som redan finns triggas och utlöser krampen osv. Jag tror som många andra att I är inblandad, hon var ju där tidigare på kvällen och vem vet vad hon gjorde med stackars J, det kanske inte var med direkt meningen som hon dunkade huvudet/skakade henne alltså för att skada henne svårt för antagligen är hon så pass obegåvad att hon inte ens förstår hur stora konsekvenser ett sånt beteende mot barnet får. Antagligen så var J ovan att vara med sin mamma och blev säkert lätt upprörd och ledsen i hennes närhet, små barn är ju känsliga. I kansle kommer dit och ska göra något med J, tex byta blöja, J bara skriker, kanske blir hysterisk och I som den idiot hon är blir upprörd och arg på barnet, tar tag i henne och dunkar huvudet eller skakar henne. Antagligen medan ingen annan är i närheten
Citera
2023-01-13, 15:30
Medlem
Citat:
Exakt.

Dessutom när dem hamnade på sjukhushotellet när lilla J låg för döden på Biva tyckte Isabella att Viktor kunde komma på besök och sova över samt hon skrev till sin syster att hon behövde sina gymkläder så hon kunde gå och gymma.

Sjuka kvinna!!!

Jaa otroligt sjukt beteende!! Enda man skulle göra själv i den situationen är ju att vara helt utom sig av oro. Jag hade nog bara grinat och varit helt förstörd, min telefon hade varit det absolut sista jag skulle fundera på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in