2023-01-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja dessa toxiska kärringar som driver männen till vansinne. Visst han har dessutom anlag för det, tragiskt men jag ser tyvärr henne som medskyldig i det här fallet genom att hon såg till att han inte fick umgås med sin son vid yngre ålder. Sen har det spårat ut totalt och slutade med att Alexander tog grabben av daga. TRAGISKT!!!!!!

Klart att han spårat och känt sig motarbetad av både henne och myndigheter, han har fastnat i ett destruktivt beteende som blir ytterst farligt. Flyttlådorna med sakerna är det som får "bägaren" att rinna över och efterspelet.

Som det så fint heter inte ens fel att två träter.

Ja jag kommer få mycket skit för det här inlägget, men tänk lite innan ni brölar kan det ligga nåt i det jag skriver.
Enligt mig är ditt inlägg Spot on och precis det jag själv tänker
Bra där!!
Citera
2023-01-13, 12:17
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ke22
att gå över styr vid ett tillfälle efter en 7 årig kamp med vårdnadstvister är inte ett bevis på att en person är utan gränser och utan respekt för andra.

om det hade hänt upprepande gånger under dessa 7 år. ja då stämmer det nog.
alla kan gå över styr nån gång när känslorna tar över.

Jag tror att jag förstår vad du försöker säga och det låter som att det möjligtvis kan finnas en personlig erfarenhet på något vis av en "ful" vårdnadstvist där pappan varit den som blivit utsatt av en psykiskt störd/instabil "mamma".

Men, nu pratar vi ju om det här fallet, den här mannen.
Säg mig, om man av kärlek till sitt barn kämpat i 7 år, som du tolkar situationen, för att få ökat umgänge med sin son, varför i helvete väljer man att mörda sitt barn sen??!
Jag köper helt och fullt att om man är en kärleksfull pappa med alltigenom goda intentioner och man gör sitt yttersta dag ut och dag in i 7 fucking år men ändå ständigt blir motarbetad, orättvist anklagad och bespottad, kan tappa humöret och fattningen på sin expartner.
På sitt ex, inte sin son.
OM han nu verkligen älskat sonen så mycket, var ligger rimligheten i att han efter 7 år av kämpande för sonens skull väljer att mörda honom?
Om mord var det han såg som den enda lösningen, borde han inte mörda mamman istället och där och då få slut på kampen som varat i 7 år??

Det går inte ihop i mitt huvud i alla fall.
Citera
2023-01-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Tydligen en dokusåpa kille.

https://www.realtid.se/alexander-rad/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rivalerna_%28TV-serie%29#Nyckelpersoner

skriv in Alexander Rad som säkord i browsern...ålder stämmer,
å så dyker det inte upp ngn annan me det namnet på ratsit...
Citera
2023-01-13, 12:38
Medlem
Skrämmande med allas okritiska prat som utgår från att kvinnan är ett offer. Så ser det sjuka narrativet i Sverige, men så ser det inte ut i den vetenskapliga psykiatrin och psykologin. Antalet weirdos är jämt fördelat mellan könen.

Se t ex om förövare per kön i Brås rapport om barnmisshandel. Notera att verkligheten troligen ät värre då man i dessa processer tror mer på kvinnor än män.

https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/barnmisshandel.html?fbclid=IwAR2wLGq3FejsTW6msRkeJ Wcbd__-dP6rWWec3HPZksp83e4TOOLNDaLiskQ

Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Mamman: Verkar ju ha klockrent omdöme... Deltog alltså aktivt i ett av sjukvårdens största skandaler som sedan visade sig vara bluff. Vad är det som säger att mannen ville lämna henne då hon inte var helt 100 - och hon sedan dess har drivit en smutsig vårdnadstvist? Om en kvinna börjar yra om våld, rädsla mm mm och Socialen etc går på det - så får man som man i Sverige ett rent helvete. Och det är mycket vanligt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/overlakaren-jag-har-ingen-misstanke-om-att-foraldrarna-tvingat-barnen
Citera
2023-01-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag tror att jag förstår vad du försöker säga och det låter som att det möjligtvis kan finnas en personlig erfarenhet på något vis av en "ful" vårdnadstvist där pappan varit den som blivit utsatt av en psykiskt störd/instabil "mamma".

Men, nu pratar vi ju om det här fallet, den här mannen.
Säg mig, om man av kärlek till sitt barn kämpat i 7 år, som du tolkar situationen, för att få ökat umgänge med sin son, varför i helvete väljer man att mörda sitt barn sen??!
Jag köper helt och fullt att om man är en kärleksfull pappa med alltigenom goda intentioner och man gör sitt yttersta dag ut och dag in i 7 fucking år men ändå ständigt blir motarbetad, orättvist anklagad och bespottad, kan tappa humöret och fattningen på sin expartner.
På sitt ex, inte sin son.
OM han nu verkligen älskat sonen så mycket, var ligger rimligheten i att han efter 7 år av kämpande för sonens skull väljer att mörda honom?
Om mord var det han såg som den enda lösningen, borde han inte mörda mamman istället och där och då få slut på kampen som varat i 7 år??

Det går inte ihop i mitt huvud i alla fall.

Att försöka finna logik i ett sådant mord är omöjligt. allt går inte ihop hela tiden.
Ja varför dödade han inte mamman, tror ingen eller väldigt få personer kan förklara det.
bara han själv kan kanske förklara det. möjligen så kan han kanske inte ens det.
Detta är inte första gången det händer och kommer tyvärr inte vara det sista heller.

Om han dödat mamman kanske frågan hade sett annorlunda ut, "varför dödade han mamman, det gör ju inte så att han får vårdnaden". man kommer alltid kunna hitta en "varför gjorde han/hon inte så istället"

Kanske är det hämnd? får inte jag honom så ska inte du få honom heller.
Det kanske blev den här utvägen ur det här för att göra så att ingen vinner.
finns flera exempel där mamman eller pappan har mördat sina barn pga vårdnadstvister.
man kan inte riktigt förklara varför man gör si istället för så.

Jag har ingen egen erfarenhet av något av detta annat än vad jag läst, finns riktiga skräck exempel.
Det bästa jag någonsin gjort är att skaffa barn. men även det värsta eftersom allt kan skita sig pga en feltolkning.
ett exempel är när en pappa lämnade sin dotter på förskolan och fröken frågade vad dom har gjort under dagen. helt allmänt.
Dottern svarar att hon och pappan har mysigt i sängen.
Fröken tar det som att pappan har sexuellt utnyttjat dottern genom att "mysa" i sängen.
pappan blir anmäld och framför honom har han en flerårig kamp med att bevisa att ha inte har utnyttjat sin dotter sexuellt. han fick inte träffa henne på flera år pga av ett felaktigt antagande.
en feltolkad mening förstörde ett helt liv. så lätt kan en hel värld krascha runt en.
Citera
2023-01-13, 12:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Nej, barnet ville inte vara med pappan. Det märkte t.o.m. skolan av. Polisen gjorde orosanmälan för att barnet grät och inte ville åka till sin pappa på hans umgängestid.
Fast barnet grät ju inte för att han skulle åka till pappan.
Han grät ju pga situationen som hade hänt i samband med att han skulle åka till sin pappa.
Sonen har ju själv sagt att han vill träffa sin pappa.
Citera
2023-01-13, 12:58
Medlem
Blir så less och ledsen i fall som detta då de ständigt hittar kryphål i det som blev lag nyligen. Barnkonventionen. Där det står att barnet har rätt till sina föräldrar. Ej tvärt om att båda föräldrarna har rätt till barnet..och att barnet ska vara delaktig och lyssnas på har ju också helt hoppats över.
Citera
2023-01-13, 12:59
Medlem
Jag tror mamman pga sitt yrkesval tror sig veta bäst och ingen annan vet bättre. Tror också det påverkar hennes trovärdighet mot myndigheter och döljer hennes del i mkt.
Ett psykologiskt spel i 7 år.
Kanske ville pappan rädda sin son fr mamman

Föraktar vad han gjort men det finns två sidor på ett mynt och så mkt bara de inblandade vet

Tror C drog 3n nitlott med dessa föräldrar
Citera
2023-01-13, 12:59
Medlem
Citat:
Det är en väldigt svår fråga det där.
ett exempel är att barnet har fått det intalat att föräldern är dum, barnet vill inte dit, gråter och skriker, men när barnet kommer dit så vill barnet vara där, tycker det är roligt och är super glad.
Min dotter säger att hon hatar skolan, hon vill inte dit, hon gråter och hittar på saker för att inte åka dit.
när hon är på skolan älskar hon det, har jätte kul, leker, skrattar osv, vill inte därifrån när vi hämtar henne, skriker och gråter för att hon inte vill åka från skolan. vi frågar vid middagen hur skoldagen var och hon vill inte berätta, hon gillar inte skolan, det var hemskt osv. ska vi sluta ta henne till skolan för att hon säger att hon inte vill? det är lagkrav på att hon ska dit annars så blir vi orosanmälda av skolan för att hon inte kommer dit.
förstår du dilemmat?
dom kanske inte vill då, men vill sen, dom kanske hatar det nu men älskar det sen.

Tack! Jag har ingen statistik men erfarenhet. Jag gav mammas bild hos soc., av rädsla att förlora den familj jag hade, och har i vuxen ålder insett att hon har diverse diagnoser (numer även domar). Hur ofta är inte soc. 23-åriga puckon som försöker, utan förutsättningar, göra ett bra jobb? Fuck the system, även om den här pappan verkar vara ett egoistiskt jävla svin.
Citera
2023-01-13, 13:00
Medlem
Citat:
Mamman påstod att sonen hade sagt till henne att pappan hade sagt att han var ett rovdjur och mamman bytet. "han sa att han sa"

Nej, sonen berättade det för poliserna som ryckte ut för att avhysa pappan från garageuppfarten. Det, plus resten av pappans ord - om hur synd han tyckte det var att det inte var på riktigt, för att människor inte får döda varandra.
Citera
2023-01-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuntMolly
Nej, sonen berättade det för poliserna som ryckte ut för att avhysa pappan från garageuppfarten. Det, plus resten av pappans ord - om hur synd han tyckte det var att det inte var på riktigt, för att människor inte får döda varandra.

Yes, fel av mig. läste nu att det var så som du skriver.
Citera
2023-01-13, 13:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag är medveten om att det alltid fnns två sidor av myntet. Men ponera att det du säger stämmer, varför dödade han inte mamman?

Nu vet inte vi om han har dödat någon person överhuvudtaget, läs länken längre ned. Rättsläkarens utlåtande kan kanske ändras.

Citat:
Faktum att han dödar barnet är bevis nog för mig att omständigheter inte drev honom. Han är en djupt störd människa sedan innan och det var därför mamman med all rätt ville ha ensam vårdnad.

Kan inte både mamman och pappan ha varit djupt störda? Vårdnadstvister handlar ofta om en ren maktkamp och de har ökat de senaste åren. Att kräva ensam vårdnad är ofta ett fult knep som många föräldrar tar till i bittra vårdnadstvister eller för att hämnas på den fd partnern. Allt går ut på att sabotera umgänget för den andra föräldern.

Det har väl dessutom inte framkommit vad barnet dog av?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/rattslakarens-utlatande-fynden-talar-for-att-doden-orsakats-av-annan-person

I teorin kan det kanske handla om en tragisk olyckshändelse eller vållande till annans död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in