Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Om jag har förstått rätt så har polisen redan med teknisk bevisning bekräftat att JJ. s mob varit på fyndplatsen den natten
Så jag förmodar att det var den tid de dumpade kroppen?
GW sa att även Maja gick att binda till samma plats och tid
Alltså båda tjejerna är skyldiga till gravfridsbrott enl GW
Om det är från tv 4 play uttalandet kommer från säger GW (om 18- åringen):
"Nej, hon förnekar kategoriskt, men mot henne så finns det annan bevisning vad gäller transporten av kroppen. Så där har hon nog rimligen varit med ändå va. Och då kokar det ner till ett åtal för brott mot gravfriden då med tanke på hennes ålder och bakgrund så handlar det om nått års fängelse va."
https://www.tv4.se/personer/leif-gw-persson
"
Annan bevising", och "
rimligen", säger alltså GW.
Jag funderar, utifrån andra uttalnaden från t ex åklagare om "minst en" som kan knytas till fyndplatsen, tror jag personligen att det handlar om ett pussel och därmed slutsatser.
Dvs, att om den enas mobil kan knytas till själva fyndplatsen, oavsett vem av dom, då är det sannolikt att båda är dit. Den slutsatsen gör utredningen kanske då av som exempel att man kan se bilen åka ut från stan i riktning mot Nye och bild visar JJ vid ratten, och vid återkomst på morgonkvisten ses MH på passagerarsidan vid övervakningsbilderna. Och/eller så finns uppkopplingar längs vägen av en av dom osv och så bildas det ett pussel där det inte är sannolikt att JJ släpper av MH ute i skogen någonsatnas medan hon ensam drar Tove till fyndplatsen. Mina tankar.