2022-10-30, 00:49
Medlem
Åtal väcks mot fosterföräldrarna. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-nu-vacks-atal
Citera
2022-11-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Den där Jaana figurerar mycket i lokalpressen. Linslus kanske?
http://old.laholmstidning.se/article...nens-dodsfalla

Hon verkar ha en del åsikter om en myndighet och hur slantarna fördelas.
Vi säger så här, vi bara antar att Jaana går på kalas när någon På Lunds socialkontor eller Attendo Cares fililakontor fyller jämt. Ingen svåger inom Vägverket?

Har för mig att hennes far jobbade inom vägverket.
Citera
2022-12-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tydligsynonym
Någon som vet något nytt om varför flickan blev placerad i ett förstärkt familjehem? Varför var familjehemmet så passiva och likgiltiga inför att hon var sjuk och lät henne dö i sin säng?
Jaana har alltid sagt att ” hos oss kommer alltid hästarna i första hand och det får barnen lära sig!”
Citera
2022-12-05, 22:18
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det känns rent spontant som att det ligger en hund begraven här... Körtelfeber är allvarligt, men de flesta klarar det utan problem.

Rent spontant:
Varför ska en så ung människa dö? Söt tjej dessutom - finns det en gud?

Va fan har "Gud" med detta att göra!? Svar: NEJ det finns ingen gud! Ditt sär!

Klart de ÄR något skumt bakom, frågan är bara vad?!.
Citera
2022-12-05, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Va fan har "Gud" med detta att göra!? Svar: NEJ det finns ingen gud! Ditt sär!

Klart de ÄR något skumt bakom, frågan är bara vad?!.

Så du har bevis för att det inte finns en gud, källa tack?
Citera
2022-12-05, 23:03
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du har bevis för att det inte finns en gud, källa tack?
källa? Behövs ingen källa för något som är så självklart.
Citera
2022-12-05, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
källa? Behövs ingen källa för något som är så självklart.

Ja du verkar ju vara allsmäktig som vet allt. Vi andra vill gärna ha en källa på dylika påståenden, även om jag håller med i sak.
Citera
2022-12-10, 01:26
Medlem
Så jävla vidriga fosterfamilj alltså.

Antar väl när man läser att det kanske bara var fosterbarn som behövde jobba i stallet?

Röta i hästhovar..?

Alltså usch denna korruption som EU sagt till om flera gånger gällande Sverige man blir fan gråtfärdig när man läser sådant här..

Usch! Stackars stackars stackars flicka..

Fösta tanke var något i stol med iom gravstenen boken 'pojken som kallades det' eller vad den nu heter.

Ja alltså jag ska skänka en tanke varje vecka till denna återstående familj där dem ska om än ingen tröst men i fängelse för hela bunten.
Mamma pappa och son raka spåret utan att passera banken. Samt alla jävla ägodelar skall KFM utmäta och allt ska gå till denna mamma syster och far till den stackars flickan.

Har själva inga barn men det är sådan här fall där man önskar att vapen skulle ha varit mer lättillgänglig för personer att köpa över disk.

Polis, sociala, fosterfamiljen bara gå in och slakta när när man har gått om o om o om alla olika vägar som man kan tänkas att ta och alla missköter sina jobba för dem behöver lagligt inte ta något ansvar.

usch och fy och om karma existerar så kommer denna familj att ja jag vet inte vad straff nog ska vara.. livstidsstraff då detta är ju förfan inte dråp det är ju fan mer som mord då hade det handlat om deras egna barn så skulle det aldrig ha hänt.

Som sagt jobbade deras egna bio barn u stallet?!
Citera
2023-01-12, 00:10
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Naturligtvis måste det finnas en instans som hjälper barn som verkligen behöver hjälp. Någon slags socialtjänst behövs således. Men den vi har idag är en ren katastrof, även om dom säkert som du påpekar lyckas göra något bra i enstaka fall.

Mina övertoner bygger på en långvarig insyn och ett illamående som bara växt genom åren över vad jag bevittnat, saker och händelse som jag är absolut förbjuden att prata om genom påskrivna sekretessavtal.

Beskrivningen ovan är min bild av problemet. Måhända för politiskt inkorrekt för många, men likväl min bild. Det är fritt för alla att tro eller inte tro på den.

Det du skriver om,stämmer bra. Sen kommer folk utan erfarenhet och som ser utan skygglappar ha svårt att tro på en organiserad statlig Pedofilmaffia som inte bara skadar fattiga utsatta barn. Det är på en bredare front utsugare av alla dess slag. Oftast den värsta sortens parasiter,som vi ser på bästa sändningstid. Dom som sägs jobba eller kriga för den "goda kampen"
Citera
2023-01-13, 01:06
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxTrollet
Oj! är dessa uppgifter från ett vårdnadsmål? Det låter ju inte som om mamman skulle vunnit pris som årets mor direkt.... Men det här betyder att Donias biologiska far finns i Sverige och kanske borde tagit ett större ansvar för Donia?

Han är märkligt nog bortglömd i allt ståhej. Samma sak med bakgrunden till omhändertagandet, som jag tidigare lagt upp rättegångsdokument från i tråden:

Mamman, Jehovas vittne, vägrade låta Donia göra abort pga mammans tro. Donia blev gravid med mammans äldre son, sin halvbror, när hon var endast 12 år gammal. Mamman och systern intalade Donia att det var normalt, istället för att hjälpa henne. Systern var naturligtvis hjärntvättad av sin mamma.

Alla parter var överens om de faktiska omständigheterna - graviditeten och barnafadern - i LVU-målet. Mamman ansåg att hon hade rätt att bestämma över sina barn även i den bizarra situation som uppstått. Sonen var på mammans båda yngre döttrar. Flickorna omhändertogs. Mamman förde olovligen ut ena dottern ur Sverige och gömde sig med henne i Spanien. De hade inte kontakt med Donia av rädsla för att deras gömställe skulle röjas. Donia hade en ovanlig magsjukdom.

Att socialtjänsten har gjort fel när de lät Donia dö är alla utom socialtjänsten eniga om. Däremot saknas skäl att hävda att socialtjänsten gjorde fel som omhändertog Donia så till vida man inte själv är Jehovas vittne, eller annan sorts extrem abortmotståndare. Alternativet hade varit att en 12-åring tvingats föda sin brors barn, påhejad av både sin mamma och storasyster.

Det är sällan svart eller vitt. Jag ser att människor skriver att Donia skulle vara i livet idag om socialtjänsten inte hade LVU:at henne. Nej, hon hade kanske redan som 12-åring dött i barnsäng av komplikationer av sin magsjukdom som inte tas upp. Tack vare socialtjänsten levde hon fortfarande som 15-åring, och utan att vara mamma till sin brors treåring. Det kan inte tas bort även om flickan, i socialtjänstens regi, dog senare.

Det är så äckligt hur mamman vinklar allting och plockar bort uppgifter från Google. Se under tråden "Denna diskussion har blivit helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat."

Det är tragiskt att Donia kunde inte få stöd av sin mamma och syster, heller. Det var inte enbart familjehemmet som lät henne dö ensam. Man kan se att familjehemmet gjorde fel även om man ser till helheten och bskgrunden.

Jag tror på en friande dom.
Citera
2023-01-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Han är märkligt nog bortglömd i allt ståhej. Samma sak med bakgrunden till omhändertagandet, som jag tidigare lagt upp rättegångsdokument från i tråden:

Mamman, Jehovas vittne, vägrade låta Donia göra abort pga mammans tro. Donia blev gravid med mammans äldre son, sin halvbror, när hon var endast 12 år gammal. Mamman och systern intalade Donia att det var normalt, istället för att hjälpa henne. Systern var naturligtvis hjärntvättad av sin mamma.

Alla parter var överens om de faktiska omständigheterna - graviditeten och barnafadern - i LVU-målet. Mamman ansåg att hon hade rätt att bestämma över sina barn även i den bizarra situation som uppstått. Sonen var på mammans båda yngre döttrar. Flickorna omhändertogs. Mamman förde olovligen ut ena dottern ur Sverige och gömde sig med henne i Spanien. De hade inte kontakt med Donia av rädsla för att deras gömställe skulle röjas. Donia hade en ovanlig magsjukdom.

Att socialtjänsten har gjort fel när de lät Donia dö är alla utom socialtjänsten eniga om. Däremot saknas skäl att hävda att socialtjänsten gjorde fel som omhändertog Donia så till vida man inte själv är Jehovas vittne, eller annan sorts extrem abortmotståndare. Alternativet hade varit att en 12-åring tvingats föda sin brors barn, påhejad av både sin mamma och storasyster.

Det är sällan svart eller vitt. Jag ser att människor skriver att Donia skulle vara i livet idag om socialtjänsten inte hade LVU:at henne. Nej, hon hade kanske redan som 12-åring dött i barnsäng av komplikationer av sin magsjukdom som inte tas upp. Tack vare socialtjänsten levde hon fortfarande som 15-åring, och utan att vara mamma till sin brors treåring. Det kan inte tas bort även om flickan, i socialtjänstens regi, dog senare.

Det är så äckligt hur mamman vinklar allting och plockar bort uppgifter från Google. Se under tråden "Denna diskussion har blivit helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat."

Det är tragiskt att Donia kunde inte få stöd av sin mamma och syster, heller. Det var inte enbart familjehemmet som lät henne dö ensam. Man kan se att familjehemmet gjorde fel även om man ser till helheten och bskgrunden.

Jag tror på en friande dom.

Tack för detta informativa inlägg! Har suttit och läst tråden, och hela tiden undrat varför Donia placerades akut i familjehem, och inte återfördes till biohemmet igen.
Nu blev ju det kristallklart.
Tror också på friande dom.
Citera
2023-01-13, 21:41
Fattar inte hur den här tragiska händelsen har kunnat tystats ner så mycket, speciellt med tanke på att familjen Alvesparr tycks driva någon sorts ridskola och därmed borde vara välkända på den ort som dom kommer ifrån. Om det här hade utspelat sig i ett land där folk är mer handlingskraftiga så att säga så hade den här familjen lynchats på öppen gata för länge sedan.
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2023-01-13 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in