2023-01-12, 17:46
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jo, samtidigt.
Hon var gift med J, sambo med L och V var hennes pojkvän. Samtidigt.
Hon hade inte en intim relation med alla vid samma tidpunkt.
Och även om dom hade valt polygami så angår ju det inte dig.
Citera
2023-01-12, 17:59
Medlem
Är det bara jag som inte är helt hundra på att I (mamman) inte var involverad i skakningen? Att hon var en dålig mamma vet vi men nu menar jag skakvåldet.
I var hemma som hastigast kvällen det hände. Uppgifterna om vad hon gjorde då går isär och hjärnskador visar sig inte direkt. Hon ville aldrig ha barnet. Ledsen och rädd att de andra barnen ska tas ifrån henne när J svävar mellan liv och död. Varför skulle hon ens tänka i de banorna när hon helt öppet erkänner hur dålig mamma hon varit? Hon har ju tidigare parerat soc och vårdgivare galant. Jag menar, tror hon L gjort nåt o de ändå gjort slut påverkar det ju inte soc bedömning av hennes andra barn. Det kan mycket väl tyda på att hon skadat bebisen för då förlorar hon ju de större barnen. Jag saknar vittnessförhör om mammans temperament och eventuella fysiska utåtagerande .
Hon har ADHD och är bipolär/har borderline (maskningen var onödig). Hennes sms till lukas ”tänk på vad du säger” mitt i alltihopa.
Sms till Viktor: typ ”tror L kan ha nåt med det att göra som för att skaffa ett försprång när hon inser att historien om hunden inte går hem. Hennes flörtande med ambulanspersonen mitt i alltihopa. Den ”konstiga stämningen”, uppenbarligen från båda förldrarnas håll.
VIKTIGAST: I hade L runt lillfingret. Han var en otrolig toffel utifrån deras sms-konversationer och sönernas berättelse att döma. Det kan MYCKET väl vara så att de kommit överens om att L tar på sig ”ansvaret”, och hon säger åt honom att ”skylla på hunden”. Han blir övertalad av I till att tro att historien ska hålla men vet inte alls hur han ska lägga fram den. Skulle L säga nej till den uppgörelsen när han avgudar I och hon bönfaller honom att de äldre sönerna blir utan mamma om inte han tar på sig att det hände när hon inte var där?

Att hon är en dålig mamma vet vi och det är inte det min fråga gäller. Bara ni som läst Fup ordentligt behöver svara.
Citera
2023-01-12, 18:03
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Detta skulle verkligen inte förvåna mig.
Hon verkar ju dessutom njuta av att plåga karln. L var dessutom mycker bra barnvakt/djurvakt. Så hon hade der bra förspännt! Hon ville inte ens ha barnet alls och nu slapp hon det för gott.
Var L verkligen en mycket bra barn- och hundvakt? Tveksamt. Barnen har fått gå ut med hunden och hönsen har varken mat eller vatten. Det är stökigt i hemmet och vårdpersonal har larmat kring hans hantering av bebisen. L är den enda som hävdar att hunden är aggressiv och hjärnskadad.

L med de äldre barnen:
Citat:
Har barnen berättat något för dig?
Nej. De har ringt ibland och frågat om de får sova hos mig bara för att få komma iväg. Det
enda jag fått från E är att han har sagt "får jag sova hos dig för att L är otrevlig".
Vad menar han med det?
Jag vet inte. Jag frågar "vad hände" men får bara svaret "han är otrevlig, jag vill inte vara här".
Citat:
Fhl Ja. Mm. Och när du är arg, vad är du arg på då?
E För att... på kvällarna vill jag inte sova för att jag tycker det är tråkigt men då, om jag inte sover kommer jag vara jättetrött resten av dagen och bara bråka och bråka och bråka. Och ibland är jag arg för att jag inte får som jag vill och ibland är jag arg för att jag är hungrig när jag inte får mat för att L kan inte göra mat för att han är med J och mamma sitter och kollar... stirrar ner i sin mobil och säger "inte nu".
L med bebisen:
Citat:
Personalen har en oro över pappans anknytning till barnet då han inte visar något intresse för barnet. De bedömer inte att han har någon kris utan att det är ett ointresse för barnet. Han tittar inte på barnet, han ler inte eller visar någon kärlek de gångerna han ser på barnet.
Citat:
Gällande det T skrivit om att pappan varit "ovarsam i sin hantering av barnet" säger T att dag-teamet rapporterar att i samband med någon undersökning av barnet så ska pappan räcka över barnet till personalen, då lyfter han henne i filten som hon ligger på. Det är ett farligt lyft. Prematur-bebisar löper större risk att ramla ur då de inte kan hålla ihop kroppen lika bra. Personalen blir förskräckta av att se detta.
Citat:
Pappan är intresselös. Han bryr sig inte om hur det går med barnet eller vad räddningspersonalen gör med barnet. Pappan "är inte med". Pappan frågar ingenting.
Citat:
Fhl Mm. Det här du berättar med spypåsen och det, är det det du menar?
I Ja, och hur han... alltså... Han vill inte kontakta någon, han var liksom utzonad. Han var... han var så lugn. Det var ju liksom... Jag satt ju med 350 liksom frågor och ville veta och frågade ju liksom läkarna om vad de tyck... alltså tänker och tror och han var bara så lugn hela tiden. Det var väl också någonting som skrämde mig att... att... hur kan man vara lugn.
Citat:
Fhl Okej. Ja. Och hur gör han då? Beskriv.
V Alltså ställer sig och bankar i golvet... ställer sig och stampar och "J, sluta skrik" och grejer och skriker.
Fhl Han håller i henne. Okej. Då förstår jag. Mm. Blir hon tyst då?
V Nej, för hon behöver bli vaggad och L orkar inte vagga henne.
Fhl Ja.
V Så blir han arg på J.
Citat:
Fhl Mm. Mm. Du sade att han höjer rösten. Hur menar du då?
E Alltså han höjer rösten typ som att han skriker för att han blir trött.
Citat:
Fhl Ja. Var... Var hon lätt och mata eller liksom åt hon... En del barn vill ju inte äta så mycket. Man får truga och en del äter jättemycket och...
I Alltså jag tycker att hon har haft en god aptit. Sen vet jag väl att L klagade mycket på att hon spottade flaskan eller så där men sen... Ja, vi matade ju på helt olika sätt. Han gick ju runt och vaggade henne och matade medan jag har suttit still med henne i knät och matat.
Citat:
Fhl Mm. Och hur... hur mycket hade du J då sista tiden då när L var föräldraledig, efter du hade kommit hem från jobbet och så... på helger?
I Jag kan ju inte säga att det var avsevärt mycket. Det... Han har ju haft henne mer men det är ju också... Jag tror att jag nämnde det förut att... frågade jag om jag fick ta henne så fick jag ett nej och det här är någonting som vi har tjafsat om jättemånga gånger också.
L med djuren:
Citat:
L Ja, alltså... hunden skulle rastas.... V... Ja, V behöver rutiner så han... varje morgon, han går ut med hunden varje morgon får han börja med..
Citat:
Fhl Okej. Då får den stryk.
V Av L.
Fhl Hur blir det när hunden får stryk? Hur gör man då?
V Ja, typ kastar ner henne på golvet.
Citat:
Det är väldigt stökigt inne i tvättstugan och tomten är väldigt stökig, det är saker överallt. Vi hittar även två kaniner och flertalet höns som varken har mat eller vatten. Vi ger djuren lite vatten och alla dricker extremt mycket.
Citat:
Fhl Eeh, gällande hunden, vi har gjort en undersökning av hunden dels veterinär och dels testat hunden. Vi har inte hittat någonting alls avvikande. Inga aggressioner eller konstigheter. Tvärtom så framställs den som en väldigt snäll, gosig och undergiven hund.
L Hon var aggressiv i början men det gick över. Hon har huggit efter V och E när de ska ta tugg... fårhudstuggben, de här gula äckliga (ohörbart 01.35.07) kohuden och sen har V försökt ta bitar av en skosula. Då har hon aggressivt försvarat sin skosula.
Fhl Mm.
L Den rasen... Jag älskar den rasen. Jag tänkte vi kunde ha en till sån för de är bra med människor, de är bra med barn och de skyddar folk och liksom... Det är som... Ja, norrlänning har den för att de tar hand om barnen och de värmer hus och (ohörbart 00.11.29) men den här är det något fel på, den vi har nu, för hon äter ljus. Hon har tuggat hål i gipsväggar, hon ät... hon har sugit tag i våra höns en gång och sen har de jaktinstinkt men det är mycket hund för... och sen en tung hjärnskadad hund
Citat:
Fhl2 Men det låter på dig som att det har varit en skapligt väl fungerande hund. Inga...
I Ja, alltså hon var inte... hon... så försynt. Hon är världens snällaste hund. Sen fick hon inte rätt förutsättningar. Hon skulle ha behövt mer motion och så men... Alltså ja, hon är världens snällaste hund och det jobbigaste beslutet jag fick ta var ju att inte kunna ha henne när vi fick lämna henne till hundstallet (ohörbart 01.17.34).
Senast redigerad av yessyy 2023-01-12 kl. 18:08.
Citera
2023-01-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Är det bara jag som inte är helt hundra på att I (mamman) inte var involverad i skakningen? Att hon var en dålig mamma vet vi men nu menar jag skakvåldet.
I var hemma som hastigast kvällen det hände. Uppgifterna om vad hon gjorde då går isär och hjärnskador visar sig inte direkt. Hon ville aldrig ha barnet. Ledsen och rädd att de andra barnen ska tas ifrån henne när J svävar mellan liv och död. Varför skulle hon ens tänka i de banorna när hon helt öppet erkänner hur dålig mamma hon varit? Hon har ju tidigare parerat soc och vårdgivare galant. Jag menar, tror hon L gjort nåt o de ändå gjort slut påverkar det ju inte soc bedömning av hennes andra barn. Det kan mycket väl tyda på att hon skadat bebisen för då förlorar hon ju de större barnen. Jag saknar vittnessförhör om mammans temperament och eventuella fysiska utåtagerande .
Hon har ADHD och är bipolär/har borderline (maskningen var onödig). Hennes sms till lukas ”tänk på vad du säger” mitt i alltihopa.
Sms till Viktor: typ ”tror L kan ha nåt med det att göra som för att skaffa ett försprång när hon inser att historien om hunden inte går hem. Hennes flörtande med ambulanspersonen mitt i alltihopa. Den ”konstiga stämningen”, uppenbarligen från båda förldrarnas håll.
VIKTIGAST: I hade L runt lillfingret. Han var en otrolig toffel utifrån deras sms-konversationer och sönernas berättelse att döma. Det kan MYCKET väl vara så att de kommit överens om att L tar på sig ”ansvaret”, och hon säger åt honom att ”skylla på hunden”. Han blir övertalad av I till att tro att historien ska hålla men vet inte alls hur han ska lägga fram den. Skulle L säga nej till den uppgörelsen när han avgudar I och hon bönfaller honom att de äldre sönerna blir utan mamma om inte han tar på sig att det hände när hon inte var där?

Att hon är en dålig mamma vet vi och det är inte det min fråga gäller. Bara ni som läst Fup ordentligt behöver svara.

Långsökt.
Citera
2023-01-12, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon hade inte en intim relation med alla vid samma tidpunkt.
Och även om dom hade valt polygami så angår ju det inte dig.

Hur kan du veta att dem inte hade en intim relation?

Du är nära att avslöja dig själv nu - tänk på det.
Citera
2023-01-12, 18:20
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Hur kan du veta att dem inte hade en intim relation?

Du är nära att avslöja dig själv nu - tänk på det.
Jag har läst förundersökningen.
Alla är ganska eniga om hur relationerna sett ut.
Citera
2023-01-12, 18:32
Avslutad
Citat:
Jag har läst förundersökningen.
Alla är ganska eniga om hur relationerna sett ut.

Ja, många gär på flashback är eniga om att Isabella är en billig slampa som utnyttjat och manipulerat en drös män och hon har levt dubbelliv. Det framgår tydligt i FUP.

Det är väldigt lite hon kan redogöra för.

Läs förhöret om helgen innan Juni dog.
Polisen frågar Isabella om hon åt frukost med Junie. Eh, nej. Om Isabella bytade blöja på Junie, Eh, nej. Om dem åt lunch, Eh, nej.

Man kommer inte långt i livet med Eh..Åh..Eh..Åh.

Dessutom har hon extremt dåligt minne.
Hon minns ju inget.

Men fibbla med mobilen - det klarar hon.
Citera
2023-01-12, 18:52
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Var L verkligen en mycket bra barn- och hundvakt? Tveksamt. Barnen har fått gå ut med hunden och hönsen har varken mat eller vatten. Det är stökigt i hemmet och vårdpersonal har larmat kring hans hantering av bebisen. L är den enda som hävdar att hunden är aggressiv och hjärnskadad.

L med de äldre barnen:

L med bebisen:

L med djuren:

Tyder mer och mer på att L som gjort det
Citera
2023-01-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Långsökt.

Varför?
Citera
2023-01-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Varför?

Jag ber om ursäkt, såg nu att jag citerat fel inlägg!
Citera
2023-01-12, 19:32
Medlem
Citat:
Att Robin är en bra pappa och att både han och Johan är bra med barnen är det nog ingen tvekan om.
Om man däremot ska hoppa på I för att det blev för mycket med barnen under sommaren så att Lukas därför inte klarade av det.
Då måste man också lägga samma ansvar på Robin eftersom Lukas tog hand om barnen på Robins dagar tiden före han dödade J.
Det man kan se i förundersökningen är att både Johan och Robin är bra med barnen.
Så jag försöker inte säga att Robin är en dålig pappa eller skiter i sina barn.

Vet vi med säkerhet varför barnen var där? Om dom nu var där hela sommarlovet så är det konstigt för ihopslag, som någon nämner i förhör, brukar väl bara vara 4-5v?
Citera
2023-01-12, 19:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Ja, många gär på flashback är eniga om att Isabella är en billig slampa som utnyttjat och manipulerat en drös män och hon har levt dubbelliv. Det framgår tydligt i FUP.

Det är väldigt lite hon kan redogöra för.

Läs förhöret om helgen innan Juni dog.
Polisen frågar Isabella om hon åt frukost med Junie. Eh, nej. Om Isabella bytade blöja på Junie, Eh, nej. Om dem åt lunch, Eh, nej.

Man kommer inte långt i livet med Eh..Åh..Eh..Åh.

Dessutom har hon extremt dåligt minne.
Hon minns ju inget.

Men fibbla med mobilen - det klarar hon.
Nu var ju frågan om I var tillsammans med två eller tre personer samtidigt eller inte.
Det var hon inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in