Citat:
Ursprungligen postat av
Chariter
Men för i helvete?! Hur gammal är du och varför skriver du om ett ämne du har absolut noll koll på? Du menar att det är kvinnan som drev mannen till detta vansinnesdåd och att det eventuellt var en olycka??
Det här är en mycket, mycket farlig man som har en grov personlighetsstörning. Han har stalkat och bråkat med denna kvinna i 8 års tid. Flyttat efter henne, gång på gång, på gång. Han vet nog inte ens själv vad han egentligen vill för han drivs av hat.
Ingen frisk människa mördar sitt barn pga ”en jobbig vårdnadstvist”. Det finns inga som helst ursäkter för detta. Det är ingen annans fel än gärningsmannens. Inte någon annans beslut. Det är han, i egenskap av vuxen man som gjort ett val och utfört dådet. Modern har gjort precis allt hon kunnat plus mer därtill. Hon är medveten om att hon kan förlora vårdnaden helt eller tvingas till delad vårdnad om hon inte är medgörlig och samarbetar. Oavsett hur störd den biologiske fadern är. Det är så det fungerar i Sverige tyvärr. Skulle fegisen istället mördat modern skulle han efter avtjänat straff garanterat få vårdnaden om sonen. För det ”har han ju rätt till” enligt svensk lag.
För det första så kan du läsa mina tidigare inlägg där jag INTE rättfärdigar hans handling.
Men flera studier pekar på att förälder som har umgänge med sin son brukar flytta närmre för att skapa en bättre relation. Du förstår att om man bor 50 mil eller 2 mil gynnar relationen till barnet.
Jag själv och många som är i en vårdnadstvist där man har umgänge tiden passerar och man ser sitt barn växa är inte roligt. Hade det inte varit skönt att kunna se sitt barn och känna daglig närvaro? Sen att han blev psykopat och ville rymma till Iran det är ingen bra idé.
Men jag klandrar inte honom för att han flytta närmre. Trots allt så var det han som gjorde slut från början med henne men pga umgänget så var han tvungen att hålla kontakt.
Han gjorde flera misstag som en ungängesförälder ej ska göra och gjorde det största misstag med att mörda. Han hade så många chanser att kunna vinna vårdnaden i längden om han hade skött sig.