2023-01-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Exakt , det är alldeles för mycket dalta de och tycka synd om psyksjuka våldsmän i Sverige på barns bekostnad, denna inställning är förhärskande inom myndigheterna också som synes.

Det är just därför vi har dessa tragiska barnamord. Det måste ske en förändring. Hur många fler barn ska behöva dö? Jag förstår inte varför han inte hade övervakat umgänge?
Citera
2023-01-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Det är just därför vi har dessa tragiska barnamord. Det måste ske en förändring. Hur många fler barn ska behöva dö? Jag förstår inte varför han inte hade övervakat umgänge?
Nej eller varför han ska ha umgänge alls, vad har ett barn för intresse av att umgås med en psykstörd dåre,bara obehag.
Citera
2023-01-12, 13:47
Medlem
mcflurries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Detta är en svensk man så du kan sluta upp dina rasistiska påståenden.

Har du sett bilden på honom eller?
En katt blir inte häst bara för att den föds i stallet.
Citera
2023-01-12, 13:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Här sida fyra.

Constantins lillasyster dog i magen en vecka innan hon skulle födas. Det har lett till en sorg. Efter hon gick bort var Constantin väldigt trött men Sanam och Constantin har pratat och det har blivit bättre.

https://delafil.se/38d82a66ffd83958/Lule%C3%A5_TR_T_2959-22_Aktbil_34,_Underr%C3%A4ttelse_e-postat_till_Al.pdf

Tack, jag hittade strax efter min post. Var lite snabb.
Citera
2023-01-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det kom väl uppgifter i tråden att pojken blivit dränkt?

När han var med far brukade de bla bada?

De där lägenheterna har de badkar?

Om det är så kommer han hävda att han hittade pojken livlös?

Blir förtvivlad och skär sig själv i underarmar och halsen, men tydligen inte djupt nog och på rätt ställe.

Obduktionen har redan pekat mot att barnet dog pga någon annan och inte olycka.
Citera
2023-01-12, 13:55
Medlem
Marielysts avatar
.
Her er, hvad Expressen senest fortæller om denne forfærdelige mulige drabssag. Man bliver så vred, når man tænker på den lille drengs samvær med faderen, hvor han ikke havde lyst til at tilbringe tid med sin far og mest blev brugt som et redskab/våben i kampen mod moderen. Stakkels dreng!

https://www.expressen.se/nyheter/mammans-radsla-innan-pojken-hittades-dod/

Selv om denne problemstilling mellem forældre er meget almindelig, virker det for mig surrealistisk, for da min dreng blev født, kæmpede jeg for, at han fik et forhold til sin far. Dette lykkedes over forventning, og min søn og hans far endte med at være utroligt glade for hinanden, og faderen var lykkelig for min stædighed, for han fik aldrig andre børn. Desværre døde faderen pludselig, da min dreng var 17 år, men de nåede at få 16 gode år sammen.
Senast redigerad av Marielyst 2023-01-12 kl. 14:18.
Citera
2023-01-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Men för i helvete?! Hur gammal är du och varför skriver du om ett ämne du har absolut noll koll på? Du menar att det är kvinnan som drev mannen till detta vansinnesdåd och att det eventuellt var en olycka??

Det här är en mycket, mycket farlig man som har en grov personlighetsstörning. Han har stalkat och bråkat med denna kvinna i 8 års tid. Flyttat efter henne, gång på gång, på gång. Han vet nog inte ens själv vad han egentligen vill för han drivs av hat.

Ingen frisk människa mördar sitt barn pga ”en jobbig vårdnadstvist”. Det finns inga som helst ursäkter för detta. Det är ingen annans fel än gärningsmannens. Inte någon annans beslut. Det är han, i egenskap av vuxen man som gjort ett val och utfört dådet. Modern har gjort precis allt hon kunnat plus mer därtill. Hon är medveten om att hon kan förlora vårdnaden helt eller tvingas till delad vårdnad om hon inte är medgörlig och samarbetar. Oavsett hur störd den biologiske fadern är. Det är så det fungerar i Sverige tyvärr. Skulle fegisen istället mördat modern skulle han efter avtjänat straff garanterat få vårdnaden om sonen. För det ”har han ju rätt till” enligt svensk lag.

För det första så kan du läsa mina tidigare inlägg där jag INTE rättfärdigar hans handling.

Men flera studier pekar på att förälder som har umgänge med sin son brukar flytta närmre för att skapa en bättre relation. Du förstår att om man bor 50 mil eller 2 mil gynnar relationen till barnet.

Jag själv och många som är i en vårdnadstvist där man har umgänge tiden passerar och man ser sitt barn växa är inte roligt. Hade det inte varit skönt att kunna se sitt barn och känna daglig närvaro? Sen att han blev psykopat och ville rymma till Iran det är ingen bra idé.

Men jag klandrar inte honom för att han flytta närmre. Trots allt så var det han som gjorde slut från början med henne men pga umgänget så var han tvungen att hålla kontakt.

Han gjorde flera misstag som en ungängesförälder ej ska göra och gjorde det största misstag med att mörda. Han hade så många chanser att kunna vinna vårdnaden i längden om han hade skött sig.
Citera
2023-01-12, 14:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
” 46-årige iraniern Xlexxnder Rxd, bosatt i Luleå, häktades på torsdagen misstänkt för att ha mördat sin egen 8-årige son. Mordet uppges vara kulmen på en vårdnadstvist men mamman som pågått sedan sonen föddes.”
X=a
https://samnytt.se/iranske-alexander-haktad-for-mord-pa-8-arige-sonen/
Citera
2023-01-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riri123
Men 4 timmar känns fortfarande alldeles för länge innan någon myndighet reagerar. Nu vet jag inte om socialtjänstens jour har kontaktas men om så borde någon ha reagerat snabbare då det fanns en hel del i ärendet kring barnet, mamman och pappan… Har inte lyckats hitta eller läsa någonstans om när dödsfallet ska ha skett.

Det är extremt tragiskt om det visar sig att det skett någon gång mellan 14.00 - 18.00.
Kan inte tänka mig att mamman inte direkt reagerat och ringt både socialjouren och eller polis… Fy detta är så fruktansvärt tragiskt och det skulle aldrig ha fått hända!!!
Har barn med en våldsam person. En gång lämnades barnet 3 timmar försent efter umgänge. Ringde både polis och socialjour, de kunde förstås inte göra något sa de.
Alla mina tankar till mamman ❤️
Citera
2023-01-12, 14:25
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” 46-årige iraniern Xlexxnder Rxd, bosatt i Luleå, häktades på torsdagen misstänkt för att ha mördat sin egen 8-årige son. Mordet uppges vara kulmen på en vårdnadstvist men mamman som pågått sedan sonen föddes.”
X=a
https://samnytt.se/iranske-alexander-haktad-for-mord-pa-8-arige-sonen/

Dessa patetiska jävla män. Oavsett bakgrund så handlar det alltid om heder. Även om de är inkapabla och egentligen ointresserade av att ta hand om sina barn så ska de fan kämpa in i döden för att inte tappa mark i upplevda maktordningen till sin fru. Svenskt rättsväsende måste börja ta dessa tickande bomber på allvar. Grundliga utredningar med BARNETS bästa i fokus.
Citera
2023-01-12, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Exakt , det är alldeles för mycket dalta de och tycka synd om psyksjuka våldsmän i Sverige på barns bekostnad, denna inställning är förhärskande inom myndigheterna också som synes.

Frågan är om det är något psykiskt! i så fall så har vi många psyk sjuka i landet. Samtliga som har muslimskt påbrå bör då på definitionen vara psyksjuka efter som 9 av 10 av dom löser konflikter med att ha ihjäl motparten eller någon i deras närhet. I deras kultur är det normalt så frågan kvarstår om huruvida det e normalt eller sjukt när deras kultur yttringar ger sig till känna i vårt en gång så fridfulla land!
Citera
2023-01-12, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Detta är en svensk man så du kan sluta upp dina rasistiska påståenden.

Han är i från Iran så sluta trolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in