2023-01-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det, liksom dåligt samvete, hör nog till det sista hon skulle fundera över.

Återstår exekution....
Citera
2023-01-12, 08:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najmenhunaj
Det skulle förklara MGMs bild av händelseförloppet, smällarna, avsaknaden på skrik, samt påståendet om att hår ryckts av på BOs bakhuvud.
Att hår ryckts av från T har jag missat. Var har du läst det?
Citera
2023-01-12, 09:08
Medlem
Kanske är jj fars blod. Var det inte någon som skrev att han drog utomlands?
Citera
2023-01-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Detta kommer såklart bli dagens stora snackis i tråden med vilda spekulationer kring vems blod det är och vad denna person har haft för inblandning i händelseförloppet.

Men givetvis har du rätt. Kan själv nte se hur detta blodspår har något med Tove-fallet att göra. Man får också anta att JJ kommer höras mycket grundligt kring detta. Det är hennes lägenhet, hon vet vilka personer som har vistats där och rimligen också vet vem blodet tillhör.

Frågan är hur medgörlig hon är med att hjälpa polisen hitta personen som lämnat blodspåret. Ungdomsfester kan ju ha väldigt många gäster som inte känner varandra, typ kompisars kompisar.

Kan nog ta lite tid att hitta alla dessa personer som befunnit sig i lägenheten.

Mitt tips är att blodet kommer från nån fest hon haft i lägenheten. Eller hantverkaren som renoverat badrummet, som visserligen redan borde topsats.
Citera
2023-01-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3vK1L/blodspar-fran-man-i-mordmisstankta-kvinnans-lagenhet

Vad sa jag om en tredje GM som med största sannolikhet är en kille, fan jag borde bli polis/utredare men de hade jag nog inte pallat

Ingen aning om vad du sa, men sannolikheten att en av kvinnorna erkänt handlingen och att det samtidigt skulle finnas en oidentifierad man som hjälpt till (utan att kvinnan berättat det mind you) är väl i princip 0. Polisen verkar inte ha något sådant spår heller, utan det här är nog mest nåt tidningarna publicerat för att det låter lite spännande.
Citera
2023-01-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Jag menar ingenting, spekulerar endast kring hur detta eventuellt kan komma att användas av försvaret.

Det kommer det inte är min poäng.
Citera
2023-01-12, 09:22
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Det uppgavs tidigt här i tråden att två män från närliggande by (av baltisk härkomst?) skulle blivit topsade. Då stämmer kanske det?
I så fall konstaterades blodförekomsten tidigt och polisen har haft gott om tid att topsa.

Om de inte hade hittat rätt ägare än, borde han funnits med som möjlig GM. Åklagare och polis har starkt dementerat att det finns andra misstänkta än de två tjejerna, så rätt "ägare" bör vara identifierad och avförd.

JJs badrum hade väl nyligen renoverats. Förmodligen kommer blodet från någon i arbetslaget som utförde renoveringen.
Citera
2023-01-12, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3vK1L/blodspar-fran-man-i-mordmisstankta-kvinnans-lagenhet

Vad sa jag om en tredje GM som med största sannolikhet är en kille, fan jag borde bli polis/utredare men de hade jag nog inte pallat

Haha vad dukrig du är. Tror åklagaren är ganska säker att brudarna är de som mördat Tove. Det behöver inte ha med fallet att göra bara för de hittar blod ifrån en man
Citera
2023-01-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Här kommer åter igen min teori om händelserna och det är en teori inget annat.

Dunsen och ljuden som lät som sparkande/hamrande kan förklaras av mer än strypning.
(Samma som nu även GW var inne på om synliga skador och våld mot bakhuvudet/nacken.)
För får du ett hårt slag i bakhuvudet dråsar du i backen med en gång.
Behöver inte bli några sår eller blodsutgjutelser av ett hårt slag i huvudet, blir en bula o inre blödningar.

Det konstiga är att du då innan döden inträder kan få epilepsi liknande kramper av den hjärnskada/hjärnblödning som uppstått, sparkar våldsamt eller dunkar med huvudet i golvet.
Det blir ett ljud som låter som om någon spikar, dunkar eller sparkar i väggen.
Efter att döden inträffat slutar själva kramperna men ofta kan den döde efteråt oväntat öppna ögonen, resa på huvudet, öppna munnen, lemmarna kan oväntat röra på sig och den döde verkar först inte död.
Tror både JJ o MH är chockade/traumatiserade av synen och först då inser att hon faktiskt dog.

Grannen hörde konstiga tunga dunsar från ovanvåningen, reagerade starkt på detta och blev orolig.
Grannen ringer på hos JJ, ingen öppnar men det låter som om någon sparkar, dunkar i väggen inne hos JJ.
Grannarna är oroliga för JJ och dröjer sig kvar utanför sin egen ytterdörr, dom står i trapphuset.
JJs dörr öppnas och stängs sen två gånger efteråt, hämtades något från vindsförrådet, en filt el. matta?
JJ kommer ner för trappan och stöter oväntat på grannarna, egentligen var det meningen att JJ skulle fixa så Ts mobil och cykel förs iväg och dumpas tillsammans en bit bort.
Hennes förklaring att kompisen är så full att hon ramlat, förklarar ljuden åt grannarna som lugnar sig.
Hon säger hon ska på donken och att mamma ska skjutsa henne, lögnen om mamma genomskådar grannen direkt men inte lögnen att hon bara ska på donken.
Han tror hon tänker köra själv trots skicket hon är i och erbjuder henne skjuts med sonen istället.

Efter tvekan tackar hon ja men säger att hon glömt något och måste gå upp en vända först, hon varskor då MH att hon måste åka med grannen till donken för att dom under inte ska misstänka något.
Grannen flyttar sen undan en cykel som står jävligt illa till utanför huset när dom kommer ut, JJ säger att det är en kompis som glömt den och även ett namn som inte är Tove!?
(Men hon kommer inte ihåg att hon har Ts mobil på sig, så den åker med fram o åter den också)
JJ beställer via sin mobil och grannen tar emot påsen i drive in:en (en liten lätt påse)
På donken hoppar hon plötsligt ur bilen för att prata med en bekant i en annan bil, troligen för att undslippa grannen ett tag och hans undrande över nattens ljudliga eskapader hos henne.
(Den bilen och föraren som inte var JJs bror, är hörda och helt avförda från utredningen)

Om MH ensam då under tiden burit ner T och lagt/sattit henne i bilen eller gör det senare vet vi inte ännu, nu är ju grannarna som är hemma lugnade ev. sover och den vakna är med JJ på donken.
Det är inte helt omöjligt om man tänker på tidslinjen, alltså när Ts mobil slocknade och JJs bil filmades.
När dom kom hem sa grannen något om en påse i den ”glömda” cykelns cykelkorg, JJ tar med påsen upp.
Senare flyttas Ts cykel bort från huset till en närliggande gata i riktning mot Ts pappas adress.
JJ o MH kör iväg för att gömma T men just då hinner Ts mobil koppla till masten vid Biltema som når gatan utanför JJ, först nu upptäcks att dom har kvar Ts mobil och glömt dumpa den vid cykeln.

JJ är bekant med omgivningarna kring pappans gård då hon ridit på alla stigar och vägar där omkring.
Dom åker till ett bergsäkert ställe där T aldrig kommer att hittas, men ingen av dom båda tänker på att dom har sina egna mobiler påslagna och därför kommer att kunna spåras.
Polisen lyckades hitta T då dom visste vilket område det gällde och sen systematiskt genomsökt det.

Just vad gäller MH kan hon neka i flera månader inte för att hon är utan känslor, nej hjärnans mekanism att förtränga outhärdliga upplevelser och sitt eget handlande efteråt för att dölja allt har slagits på.
Men hon är den som verkligen mått dåligt under häktningstiden inte JJ, se bara på MHs P7a.
Nåja allt brukar till sist välla fram när insikten oväntat slår till och allt faller som ett korthus, att detta verkligen har hänt och att man själv har deltagit i något så bestialiskt.
Kan vara så att vissa delar i händelseförloppet kommer MH heller aldrig att minnas så hårt förtränger hon det, misstänker att MH (eller båda)kommer att få PTSD liknande trauma av det som skett.

Nu är frågan som alla ställer sig och vill ha svar på, varför dödades Tove?

Om T endast har en skallskada i bakhuvudet kommer åklagaren få svårt att få båda dömda för mord. Eftersom han säger att båda i samförstånd utfört mordet, tror jag det finns flera skador på kroppen. Kanske t.o.m skador som kommer från olika saker.
Senast redigerad av Heretic77 2023-01-12 kl. 09:27.
Citera
2023-01-12, 09:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket konstigt att polisen inte lyckats hitta personen blodet kommer ifrån. Jag menar; så många kan inte haft tillgång till lägenheten den helgen och de senaste åren. Man bör ju kunna ringa in ett ganska snävt antal individer, av manlig kön dessutom.

Det går att tidsbestämma blod, men det kräver fördjupad analysmetod.

Det intressanta är väl var blodet har hittats och hur det ser ut?

Badrummet brukar vara ett vanligt ställe där man tvättar av sig om man blöder. Badrummet är i det här fallet nyligen renoverat.

Mycket stor skillnad på var det suttit och hur blodet såg ut. I avloppet, utsmetat, avtryck, stänk osv.

- borde isf vara blod från någon kille som nyligen varit JJs lgh, i samband eller efter renoveringen, men skulle kunna vara någon som har hanterat detaljer till badrummet
- någon manlig släkting till JJ, någon kompis/bekant som vistats i lgh
- någon som arbetat med renoveringen på ett eller annat sätt avsatt blodet

Köket är väl ett annat vanligt ställe, där man inte sällan kan skära sig av lika anledningar.

Andra rum kan ju också ha avsatt blod. Det kan ju vara alltifrån näsblod till att någon faktiskt har slagits.

- Även om det gjorts en flyttstädnng innan JJ flyttade dit, betyder det inte att allt blod är bortstädat. Man vet ju att det är omöjligt i stort sett att städa bort blod, men också kan ju blodet komma från en tidigare gäst och alla dess besökare.

Nu har ju JJ erkänt misshandel, åklagaren uttryckligen sagt att han inte har andra misstänkta än de som nu är misstänkta.

Topsning har skett, men om någon träff har funnits vet vi inte, men förmodligen inte. Skulle detta var avklarat och någon avförd, borde detta inte komma upp i media.

Det säger mig att de som man topsat, det är alla de som är nära JJ och MH på något sätt, de är i min tro avförda:

- släktingar
- grannar
- personer som man vet har nyligen besökt lgh
- förmodligen några av JJs killar som har haft upp i lgh,
- någon av hennes ex

Tyvärr kommer det här vara något som försvaret kommer att använda sig av, om man inte kan hitta dess ägare och avföra personen.

Om någon varit i bostaden efter det att JJ flyttat dit och blödit av någon anledning, då hoppas man ju att den personen själv anmäler sig. Risken är ju annars att rätt person för mordet inte blir fälld.

Och sedan vill jag betona igen, att med tanke på att JJ har erkänt misshandel och gravfridsbrott, skaver det rejält att Toves mobil inte är hittad.
Varför???

Det säger mer än blod i lgh i det här sammahanget, eftersom JJ erkänt misshandel. Om någon hjälpt JJ med att transportera bort Tove, då borde inte blod fån den personen ha kommit dit.
Citera
2023-01-12, 09:33
Medlem
Om JJ:s avsikt var att ”endast” misshandla Tove och att det var en olycka att hon dog.
Undrar hur hon hade tänkt sig komma undan med det rättsligt - dvs. om Tove överlevde o kunde vittna. Bara där faller ju hennes utsago om att det inte var meningen att Tove skulle dö, känns det som.
Citera
2023-01-12, 09:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det uppgavs tidigt här i tråden att två män från närliggande by (av baltisk härkomst?) skulle blivit topsade. Då stämmer kanske det?
I så fall konstaterades blodförekomsten tidigt och polisen har haft gott om tid att topsa.

Om de inte hade hittat rätt ägare än, borde han funnits med som möjlig GM. Åklagare och polis har starkt dementerat att det finns andra misstänkta än de två tjejerna, så rätt "ägare" bör vara identifierad och avförd.
Precis, o de skriver inte att man INTE hittat rätt person till blodet så 100 % vet redan polisen vem det är och avfört honom INNAN de gick ut med att ingen mer är misstänkt.

Nu kommer spekulationerna om barsnubben, grannen, pappa mfl flöda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in