Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Mycket konstigt att polisen inte lyckats hitta personen blodet kommer ifrån. Jag menar; så många kan inte haft tillgång till lägenheten den helgen och de senaste åren. Man bör ju kunna ringa in ett ganska snävt antal individer, av manlig kön dessutom.
Det går att tidsbestämma blod, men det kräver fördjupad analysmetod.
Det intressanta är väl
var blodet har hittats och
hur det ser ut?
Badrummet brukar vara ett vanligt ställe där man tvättar av sig om man blöder. Badrummet är i det här fallet nyligen renoverat.
Mycket stor skillnad på var det suttit och hur blodet såg ut. I avloppet, utsmetat, avtryck, stänk osv.
- borde isf vara blod från någon kille som
nyligen varit JJs lgh, i samband eller efter renoveringen, men skulle kunna vara någon som har hanterat detaljer till badrummet
- någon manlig släkting till JJ, någon kompis/bekant som vistats i lgh
- någon som arbetat med renoveringen på ett eller annat sätt avsatt blodet
Köket är väl ett annat vanligt ställe, där man inte sällan kan skära sig av lika anledningar.
Andra rum kan ju också ha avsatt blod. Det kan ju vara alltifrån näsblod till att någon faktiskt har slagits.
- Även om det gjorts en flyttstädnng innan JJ flyttade dit, betyder det inte att allt blod är bortstädat. Man vet ju att det är omöjligt i stort sett att städa bort blod, men också kan ju blodet komma från en tidigare gäst och alla dess besökare.
Nu har ju JJ erkänt misshandel, åklagaren uttryckligen sagt att han inte har andra misstänkta än de som nu är misstänkta.
Topsning har skett, men om någon träff har funnits vet vi inte, men förmodligen inte. Skulle detta var avklarat och någon avförd, borde detta inte komma upp i media.
Det säger mig att de som man topsat, det är alla de som är nära JJ och MH på något sätt, de är i min tro avförda:
- släktingar
- grannar
- personer som man vet har nyligen besökt lgh
- förmodligen några av JJs killar som har haft upp i lgh,
- någon av hennes ex
Tyvärr kommer det här vara något som försvaret kommer att använda sig av, om man inte kan hitta dess ägare och avföra personen.
Om någon varit i bostaden efter det att JJ flyttat dit och blödit av någon anledning, då hoppas man ju att den personen själv anmäler sig. Risken är ju annars att rätt person för mordet inte blir fälld.
Och sedan vill jag betona igen, att med tanke på att JJ har erkänt misshandel och gravfridsbrott, skaver det rejält att Toves mobil inte är hittad.
Varför???
Det säger mer än blod i lgh i det här sammahanget, eftersom JJ erkänt misshandel. Om någon hjälpt JJ med att transportera bort Tove, då borde inte blod fån den personen ha kommit dit.