2023-01-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Innan blodet renderar hundratals foliespekulationer:
- JJ har erkänt misshandel
- JJ och MH har inte nämnt annan person, vilket de borde gjort efter månader i häkte
- Polis har inte nämnt någon annan misstänkt
- Grannarna har inte nämnt annan person
Et cetera

Ja. Jag tror spontant att det är kallt och ett sidospår.

Men viktigt att polisen kan hitta personen, eller tidsbestämma det. Så att det inte kan utnyttjas av MGM:s försvarsadvokater i rätten.
Citera
2023-01-12, 07:58
Medlem
Citat:
- JJ och MH har inte nämnt annan person, vilket de borde gjort efter månader i häkte
Et cetera
Detta är vi givetvis medvetna om MEN diskussionen är (iaf från min sida) huruvida Sangborn kan komma att använda informationen till sin klients fördel.
Citera
2023-01-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Nä men hittas inte "ägaren" är det ju något som Sangborn definirivt kommer att utnyttja till sin klients fördel 😏

Hur då...? Menar du att JJ kommer ta tillbaka sitt erkännande och att dom kommer försöka placera en tidigare helt oomnämnd och dessutom oidentifierad man på brottsplatsen? Det låter fantasifullt.
Citera
2023-01-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Börjar tro att grannen som körde till McD kanske är inblandad i mordet ändå.
Du tror inte att han är topsad? Han lär väl varit en av de första de topsar då han träffade J under natten.
Citera
2023-01-12, 08:10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Et cetera

Detta kommer såklart bli dagens stora snackis i tråden med vilda spekulationer kring vems blod det är och vad denna person har haft för inblandning i händelseförloppet.

Men givetvis har du rätt. Kan själv nte se hur detta blodspår har något med Tove-fallet att göra. Man får också anta att JJ kommer höras mycket grundligt kring detta. Det är hennes lägenhet, hon vet vilka personer som har vistats där och rimligen också vet vem blodet tillhör.
Citera
2023-01-12, 08:11
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Det finns ju uppgifter om att det köptes rengöringsmedel av de misstänkta.
Det kan ju vara blod som de ville bli av med, men även andra kroppsvätskor kommer ut när en människa dör, som urin och avföring.
Men har det dunkats med huvudet i golvet så är det en överhängande risk att huden spricker.

Jag har hela tiden trott att det växte fram en plan på utestället, att de skulle hämnas på henne.
Kanske till och med planerade att döda henne, även det högst troligt med tanke på att de här tjejerna har suttit och nekat i ett x antal månader.
En olycka borde man berätta från början, att man sen gjorde sig av med kroppen skedde i panik och därför ganska omgående medger gravfridsbrott och dråp.
Så min gissning är att det var planerat när de gick hem till misstänktes lägenhet.

Blodspåret kan vara både hett och kallt.
Det beror ju lite på vilken det tillhör.
Och är det som någon sa att man kan få blodet tidsbestämt så visar det ju om det finns ett samband mellan mordet/dråpet.

Nej, det finns inga uppgifter om att rengöringsmedel köptes. Någon påstod att JJ hade setts på Dollarstore, någon annan skrev då att där kan man köpa rengöringsmedel. Jag tänker inte leta rätt på var det stod. Den som tycker det är viktigt kan använda sökfunktionen.

Och nej, en olycka är inte dråp. Det har förklarats otaliga gånger. Källa: Google.
Citera
2023-01-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Hur då...? Menar du att JJ kommer ta tillbaka sitt erkännande och att dom kommer försöka placera en tidigare helt oomnämnd och dessutom oidentifierad man på brottsplatsen? Det låter fantasifullt.

Jag menar ingenting, spekulerar endast kring hur detta eventuellt kan komma att användas av försvaret.
Citera
2023-01-12, 08:17
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Han var nog en av de första att bli topsad och därefter bli avskriven.
Att han blivit topsad innebär inte att de redan hunnit kolla om han matchar blodet eller inte.
Citera
2023-01-12, 08:19
Medlem
argusmaximuss avatar
Det intressantaste i artikeln var snarare "Det har gjorts flera fynd i den lägenhet i centrala Vetlanda där Tove dödades."
Citera
2023-01-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Att han blivit topsad innebär inte att de redan hunnit kolla om han matchar blodet eller inte.
Såvida de inte upptäckte blodet i lägenheten alldeles nyligen så lär det resultatet redan kommit. Så lång tid tar det inte att fastställa DNA genom blod/saliv.
Citera
2023-01-12, 08:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket konstigt att polisen inte lyckats hitta personen blodet kommer ifrån. Jag menar; så många kan inte haft tillgång till lägenheten den helgen och de senaste åren. Man bör ju kunna ringa in ett ganska snävt antal individer, av manlig kön dessutom.

Det går att tidsbestämma blod, men det kräver fördjupad analysmetod.
Det uppgavs tidigt här i tråden att två män från närliggande by (av baltisk härkomst?) skulle blivit topsade. Då stämmer kanske det?
I så fall konstaterades blodförekomsten tidigt och polisen har haft gott om tid att topsa.

Om de inte hade hittat rätt ägare än, borde han funnits med som möjlig GM. Åklagare och polis har starkt dementerat att det finns andra misstänkta än de två tjejerna, så rätt "ägare" bör vara identifierad och avförd.
Citera
2023-01-12, 08:38
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3vK1L/blodspar-fran-man-i-mordmisstankta-kvinnans-lagenhet

Vad sa jag om en tredje GM som med största sannolikhet är en kille, fan jag borde bli polis/utredare men de hade jag nog inte pallat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in