2023-01-12, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte släppa riktigt att det just handlar om ev otrohet och svartsjuka

Om det nu skulle ha varit så och om man spekulerar vidare på det så

Antingen var det att TT boyfriend bekylls för otrohet som berör TT känslomässigt

Eller så visste TT något om JJ som absolut inte fick komma fram och varför var det så viktigt i så fall för TT att engagera sig i och reda ut?

Jaadu! Men så här blir det ofta i småstäder där de flesta har vuxit upp tillsammans från barnsben.

Det är bara det att i Vetlanda så har det gått liite för långt.
Citera
2023-01-12, 06:20
Medlem
argusmaximuss avatar
Det finns två scenarier som jag ser som möjliga.

1. Både MH och JJ är GM. MH har aktivt deltagit i mordet genom att t ex hållit i TT samtidigt som JJ misshandlat TT. Detta ser jag i dagsläget som mest troligt.

2. MH är passiv under misshandeln, är åskådare, men deltar efter mordet genom gravfridsbrott. Ser det i dagsläget inte lika troligt som (1) men den kan förklaras och har sin logik.

Åklagarens senare uttalanden om "samverkan och samförstånd" tillsammans med kvarstående mordmisstanke på MH pekar spontant på (1). Men tänker man ett steg till kan det vara så att åklagaren faktiskt tror på (2), och vill genom mordmisstanken mot MH pressa henne att peka ut JJ, och vittna om att JJs misshandel hade uppsåt att döda.

Åklagarens strategi kan därför vara att indirekt hota MH. Förenklat: tar du inte tydlig ställning och säger allt om JJs dåd så stärks misstanken om din egen direkta inblandning.

MH kan då bli åklagarens äss. En person på plats som vittnar om att "olyckan" egentligen var mord.

(Sedan kommer ju JJs advokat ta upp MHs P7 och sprida tvivel om MH, men även JJ har ju ljugit, konsekvent, så det blir ett nollsummespel.)
Senast redigerad av argusmaximus 2023-01-12 kl. 06:56.
Citera
2023-01-12, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Det finns två scenarier som jag ser som möjliga.

1. Både MH och JJ är GM. MH har aktivt deltagit i mordet genom att t ex hållit i TT samtidigt som JJ misshandlat TT. Detta ser jag i dagsläget som mest troligt.

2. MH är passiv under misshandeln, är åskådare, men deltar efter mordet genom gravfridsbrott. Ser det i dagsläget inte lika troligt som (1) men den kan förklaras och har sin logik.

Åklagarens senare uttalanden om "samverkan och samförstånd" tillsammans med kvarstående mordmisstanke på MH pekar spontant på (1). Men tänker man ett steg till kan det vara så att åklagaren faktiskt tror på (2), och vill genom mordmisstanken mot MH pressa henne att peka ut JJ, och vittna om att JJs misshandel hade uppsåt att döda.

Åklagarens strategi kan därför vara att indirekt hota MH. Förenklat: tar du inte tydlig ställning och säger allt om JJs dåd så stärks misstanken om din egen direkta inblandning.

Om MH vittnar starkt emot JJ kan hon då bli åklagarens äss. Ett person på plats som stärker mordmisstanken mot JJ.

(Sedan kommer ju JJs advokat ta upp MHs P7 och sprida tvivel om MH, men även JJ har ju ljugit, konsekvent, så det blir ett nollsummespel.)

Inte omöjligt att åklagaren använder MH som ett äss för att åtminstone kunna få en av dem fällda för mord.
Citera
2023-01-12, 06:58
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/blodspar-efter-man-hittade-i-lagenheten-dar-tove-dog/
Polisen har hittat blodspår från en man i lägenheten där Tove dog.

Flera personer har topsats i jakten för att se vem blodet kommer ifrån.

Flera personer uppges ha haft tillgång till lägenheten den aktuella helgen och blodspåren behöver inte vara kopplade till dödsfallet.
Senast redigerad av GrevenFB 2023-01-12 kl. 07:16.
Citera
2023-01-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
blodspår Från Man Hittade I Jj:s Lägenhet

Vaaa? Vart hittade du den infon?
Citera
2023-01-12, 07:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Otroligt respektlöst - om än inte förvånande - att GW går ut och babblar om RMVs resultat. Trots åklagarens vilja att först gå ut med resultatet när brottsutredningen i sin helhet är klar.

Inte konstigt att Finndahl omplacerades. Olyckligt att en mediekåt gubbe långt efter bästföre-datum tillåts påverka på det här sättet.

GW borde sitta och tälja trägubbar, som den gamla gubbe han är. Inte kladda omkring med fingrarna i någon annans syltburk - på bekostnad av integriteten i brottsutredningen.

Var det resultat från denna utredningen eller var det hans gissning baserat på vad som är logiskt och troligt? (Teflonminne)

Jag har börjat fundera över om GWs lite märkliga utsagor handlar om "medvetna felbedömningar" och kanske lite felsägningar för att dementera insiderryktena. Även han har en räv bak vardera öra.
Citera
2023-01-12, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har börjat fundera över om GWs lite märkliga utsagor handlar om "medvetna felbedömningar" och kanske lite felsägningar för att dementera insiderryktena. Även han har en räv bak vardera öra.

Ja, det var en tanke jag också fick efter hans uttalanden igår.
Citera
2023-01-12, 07:07
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/blodspar-efter-man-hittade-i-lagenheten-dar-tove-dog/

Min första tanke var att det kan ju komma från en av byggjobbarna som renoverade hennes badrum. Renoveringar kan leda till att man skär sig och liknande. Men det känns som att dessa bör ha varit bland de första att ha blivit topsade.
Citera
2023-01-12, 07:08
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:

Satte kaffet i halsen när det kom upp flash på mobilen från expressen. Herrejävlar, nu händer det grejer. Kommer detta betyda att utredningen kommer att ta ännu längre tid? Vem kan denna mansperson vara tro?
Citera
2023-01-12, 07:20
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Satte kaffet i halsen när det kom upp flash på mobilen från expressen. Herrejävlar, nu händer det grejer. Kommer detta betyda att utredningen kommer att ta ännu längre tid? Vem kan denna mansperson vara tro?

Jag läste nu i efterhand att det inte behöver inte ha betydelse till utredningen.

Citerar:

”Enligt vad Expressen erfar fanns det ett antal personer som hade tillgång till den misstänkta kvinnans lägenhet den aktuella helgen och blodspåret behöver inte ha något samband alls med mordet.”

”Flera personer har topsats i jakten på att säkerställa vems blod det är och om det finns en naturlig förklaring till blodspåren på mordplatsen.”
Citera
2023-01-12, 07:24
Medlem
Citat:
Jag läste nu i efterhand att det inte behöver inte ha betydelse till utredningen.

Citerar:

”Enligt vad Expressen erfar fanns det ett antal personer som hade tillgång till den misstänkta kvinnans lägenhet den aktuella helgen och blodspåret behöver inte ha något samband alls med mordet.”

”Flera personer har topsats i jakten på att säkerställa vems blod det är och om det finns en naturlig förklaring till blodspåren på mordplatsen.”

Mycket konstigt att polisen inte lyckats hitta personen blodet kommer ifrån. Jag menar; så många kan inte haft tillgång till lägenheten den helgen och de senaste åren. Man bör ju kunna ringa in ett ganska snävt antal individer, av manlig kön dessutom.

Det går att tidsbestämma blod, men det kräver fördjupad analysmetod.
Citera
2023-01-12, 07:24
Medlem
Citat:

Nä men hittas inte "ägaren" är det ju något som Sangborn definirivt kommer att utnyttja till sin klients fördel 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in