2023-01-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hon får betalt för att hitta bortförklaringar och luckor i lagen. Det finns folk till allt. Hur nu en advokat kan leva med det samvetet. Skitsnack att J inte förstod vidden av sitt handlande. Jag hoppas Rullman har riktigt mycket kött på benen han kan kasta till vargarna. Obduktionen kommer förmodligen tala sitt tydliga språk och den har förmodligen försvaret inte fått ta del av vad jag förstår?
Hycklare är vad J:s försvarare är.
Håller med
Den advokaten är en riktig hycklare och iskall
Citera
2023-01-11, 22:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det bevisar ju bara att menas är en klubb för idioter... 131 i iq och är så där blåst i huvudet som hon är... dra den om rödluvan och vargen.
Det är en missuppfattning som blivit en trådsanning.
Citera
2023-01-11, 22:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen kan man tolka det som att ja Tove lämnar lgh (död i sällskap med JJ) och MH kräks då i badrummet (pga fylla SAMT reaktion vid bekräftelse JJ har dödsmisshandlat Tove) men utredningen visar säkert att MH’s berättelse i P7 inte stämmer. Speciellt om den bygger på att hon faktiskt menar att Tove lämnar till fots.

Hur det än är så lär det varit bakfylleångesten från helvetet på söndagen där.

Ja, allt är möjligt i det här läget.
Men Rullman verkar säker på att båda varit delaktiga i mordet.

- Dom är misstänka för att gemensamt och i samförstånd har begått gärningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove

Det är så vansinnigt sorgligt.
Citera
2023-01-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Om det nu är strypning, hur kan hon ens försöka få det till en misshandel som gick fel?
Hon ljuger för att få lindrigt straff.
Citera
2023-01-11, 23:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Man kan ju undra om det här med uttalande i poddar och dylikt, hur det kommer påverka dessa vittnenmål i rätten ?
Grannarna måste ju vara huvudvittnen på något vis

Jamen precis vad jag tänkte när jag skrev inlägget!

Dels så har ju tjejerna kunnat läsa det här, men också så har grannen berättat det i så många olika media, att det absolut kan bli något knas.

Det är klart att de är nyckelvittnen. Men det finns förstås stödbevisning som kan styrka delar av hans berättelse också. Kvitton, övervakningkameror, kanske hans bil har något som visar hur de kört och stannat osv. Mobiler som kopplar upp sig ...

Vi får hoppas på någon annan granne också, som kanske inte pratat offentligt.
Citera
2023-01-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najmenhunaj
En tanke är att smällarna som hördes var att MGM bankade BOs huvud i något hårt, en epiduralblödning uppstod och BO dog av inklämning?

Det skulle förklara MGMs bild av händelseförloppet, smällarna, avsaknaden på skrik, samt påståendet om att hår ryckts av på BOs bakhuvud.
Citera
2023-01-11, 23:05
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, allt är möjligt i det här läget.
Men Rullman verkar säker på att båda varit delaktiga i mordet.

- Dom är misstänka för att gemensamt och i samförstånd har begått gärningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove

Det är så vansinnigt sorgligt.

Det är fruktansvärt sorgligt. Vilket lidande JJ och MH utsatt T för med sitt samvetslösa handlande då de skändade hennes kropp och lät den ligga i skogen i 17 dagar och inte säga ett knyst. Jag hoppas att de blir bannlysta från Vetlanda. Jag lider med T:s anhöriga, må de finna ro sina hjärtan.
Citera
2023-01-11, 23:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är Js advokat som anser att det blev en "olycklig utgång" i sin iver att förringa Js handlingar.

Självklart är det advokaten. Är ju hennes jobb att på alla sätt förringa bevisen mot sin klient. Är ju deras enda chans för att förmildra påföljden.
Jag tycker det är pinsamt men fullt förståeligt. JJ är ju skyldig till mord så det skriker om det.
Kände också att nu efter åklagarens uttalande att han har fullt på fötterna att även MH är skyldig och i samförstånd
Citera
2023-01-11, 23:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nej givetvis går inte juridik och logik ibland inte ihop, du missuppfattar mig eller så var jag otydlig.
Jag menar att det i verkligheten inte finns ett motiv värt namnet som ger en logiskt förklaring till ”misshandeln”.

Precis som du säger J kan säga vad som helst men, det ska vara trovärdigt i rättens ögon samt följa obduktionsresultatet. Och MH ska vara med på noterna då jag tror hon bevittnade ”misshandeln”. Så lite stringens finns det i vad J kan säga.
Jag menade att J kan påstå att T hotat henne och kränkt henne djupt. DÄR blir hon oemotsagd.
För J är hennes motiv helt uppenbart, men jag tror inte att så många andra ser det så, möjligtvis advokaten och hennes föräldrar.
Js nya berättelse har Rullman köpt. Den stämmer överens med hans teori och de obduktionssvar de fått samt annan teknisk bevisning.
Egentligen kan J säga precis vad som helst. Det är handfasta bevis som gäller. Hennes utsagor handlar mest om trovärdighet och den har hon ju redan skjutit i sank.
Citera
2023-01-11, 23:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Självklart är det advokaten. Är ju hennes jobb att på alla sätt förringa bevisen mot sin klient. Är ju deras enda chans för att förmildra påföljden.
Jag tycker det är pinsamt men fullt förståeligt. JJ är ju skyldig till mord så det skriker om det.
Kände också att nu efter åklagarens uttalande att han har fullt på fötterna att även MH är skyldig och i samförstånd
Man blir ju väldigt nyfiken på vilka bevis han har för det uttalandet. Det låter som mer än att hon varit på plats och inte försökt avvärja.
Citera
2023-01-11, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man blir ju väldigt nyfiken på vilka bevis han har för det uttalandet. Det låter som mer än att hon varit på plats och inte försökt avvärja.

Kanske M hållt fast T när J gjorde något mot T?
Citera
2023-01-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är fruktansvärt sorgligt. Vilket lidande JJ och MH utsatt T för med sitt samvetslösa handlande då de skändade hennes kropp och lät den ligga i skogen i 17 dagar och inte säga ett knyst. Jag hoppas att de blir bannlysta från Vetlanda. Jag lider med T:s anhöriga, må de finna ro sina hjärtan.
Ja det är fruktansvärt 😥
Det borde vara flera års pålägg på straffet att man ljuger /håller tyst en längre tid och flera år till på att man gömmer en död kropp
Högst 2 år för giftefrid är ett hån mot den avlidna och dens nhöriga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in