2023-01-12, 02:40
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Angående JJ:s (före detta) lägenhet:

Den är enligt uppgift fortfarande avspärrad, jag skulle tro att nu när JJ börjat prata så vill dom (utredarna) göra en rekonstruktion av händelseförloppet på plats.
Antingen under utredningen eller under själva huvudförhandlingen.

Vad tror ni?
Citera
2023-01-12, 02:44
Medlem
Xedomes avatar
Otroligt respektlöst - om än inte förvånande - att GW går ut och babblar om RMVs resultat. Trots åklagarens vilja att först gå ut med resultatet när brottsutredningen i sin helhet är klar.

Inte konstigt att Finndahl omplacerades. Olyckligt att en mediekåt gubbe långt efter bästföre-datum tillåts påverka på det här sättet.

GW borde sitta och tälja trägubbar, som den gamla gubbe han är. Inte kladda omkring med fingrarna i någon annans syltburk - på bekostnad av integriteten i brottsutredningen.

Citera
2023-01-12, 03:00
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det kan väl också vara så att MH kräktes efter att ha sett resultatet av Ts misshandlade kropp/ansikte, Du ska ha en stark mage för att klara av och se en död kropp.

Du har nog helt rätt i ditt antagande, för om MH spytt var det p.g.a att T låg död på golvet.
Grovt misshandlad, strypt, slagen i huvudet, klart synligt svårt skadad & totalt oåterkalleligt dödad.
Du ska ha stark mage ompsykisk styrka för att klara av se en död kropp.under dom omständigheterna.
Även om du själv aktivt deltagit i dådet/mordet/misshandeln så krävs stark mage för att se den döde.
Den starka magen och psyke att klara en död kropp, även illa tilltygade har jag bevisligen, men inte MH.
JJ har nog även den starka magen som uppvuxen på gård, sett slakt, sett skador och avlivning.
Citera
2023-01-12, 03:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Otroligt respektlöst - om än inte förvånande - att GW går ut och babblar om RMVs resultat. Trots åklagarens vilja att först gå ut med resultatet när brottsutredningen i sin helhet är klar.

Inte konstigt att Finndahl omplacerades. Olyckligt att en mediekåt gubbe långt efter bästföre-datum tillåts påverka på det här sättet.

GW borde sitta och tälja trägubbar, som den gamla gubbe han är. Inte kladda omkring med fingrarna i någon annans syltburk - på bekostnad av integriteten i brottsutredningen.

Har finndahl läckt till GW så bör han tappa jobbet och åtalas... men dessa jävla fitter lever ju efter andra lagar och regler.

Synd att man inte har jury i Sverige likt USA då hade utgången redan varit klappad och klar för dessa två horungar... och eftersom vi inte har dödsstraff i Sverige så livstid.
Citera
2023-01-12, 03:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du har nog helt rätt i ditt antagande, för om MH spytt var det p.g.a att T låg död på golvet.
Grovt misshandlad, strypt, slagen i huvudet, klart synligt svårt skadad & totalt oåterkalleligt dödad.
Du ska ha stark mage ompsykisk styrka för att klara av se en död kropp.under dom omständigheterna.
Även om du själv aktivt deltagit i dådet/mordet/misshandeln så krävs stark mage för att se den döde.
Den starka magen och psyke att klara en död kropp, även illa tilltygade har jag bevisligen, men inte MH.
JJ har nog även den starka magen som uppvuxen på gård, sett slakt, sett skador och avlivning.

Det är inte så hemskt att se en död människa... jag hittade min bästa vän när han hade hängt sig själv... jag fick panik och blev förtvivlad, men inte så att jag höll på att spy.
Citera
2023-01-12, 03:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet ju inte, men finns det blodspår/spår i blod, kan man i vissa fall rekonstruera händelsen och visa var personer befann sig och i vilket skede av förloppet.

Fingeravtryck, hår på viss plats i förhållande till till exempel blod, vittnesmål och annat.
Det är en möjlighet. Så långt tänkte jag inte. ...Även hudavlagringar under naglarna.
Senast redigerad av sybel 2023-01-12 kl. 03:42. Anledning: tillägg
Citera
2023-01-12, 03:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast är det för många "löst indicium" så blir det ett mönster vilket åklagaren kan hugga ner advokaten med...
Visst, men det finns fall där t o m TR hackat sönder en kedja. (Stefan Davidsson)
Citera
2023-01-12, 03:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Ok det låter illavarslande . Hoppas på ett självmord då. Applåder!!
Det, liksom dåligt samvete, hör nog till det sista hon skulle fundera över.
Citera
2023-01-12, 03:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Visst, men det finns fall där t o m TR hackat sönder en kedja. (Stefan Davidsson)

Ahh men det aset tycks Karma ha tagit hand om direkt 18minuter närmare bestämt!

Men jag tror som sagt inte TR kommer gå på JJ skitsnack och krokodiltårar... om de inte är mer än lovligt dumma i huvudet...
Citera
2023-01-12, 03:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ahh men det aset tycks Karma ha tagit hand om direkt 18minuter närmare bestämt!

Men jag tror som sagt inte TR kommer gå på JJ skitsnack och krokodiltårar... om de inte är mer än lovligt dumma i huvudet...
Nej, man hoppas ju det. Det återstår att se hur advokaten vrider det.
Citera
2023-01-12, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Saxat från Grevens sammanfattning:
Konflikten mellan MGM och Tove

Vännen "X", som känner alla tre, beskriver konflikten:
- Konflikt mellan JJ och en nära vän till Tove
- JJ ska ha hotat att avslöja en påstådd otrohet som Toves vän ska ha haft
- Toves vän och Tove ska då ha sagt ”detsamma” till JJ
- Enligt X fanns det ”väl bevis” för att båda två av dem hade varit otrogna.
- Konflikten lugnade ner sig emellanåt och de inblandade umgicks då som vanligt. Men ibland blossade konflikten upp.
- JJ ska ha sagt i våras att hon helt skulle bryta kontakten med Tove och Toves kompis.
- Tove och Toves nära vän var väldigt överbeskyddande mot varandra.
(Källa: Podden Försvunnen, del 5)

(Båda skulle spela präktiga enligt Pingstvänstandard).

Berätta mer om detta. Vem var egentligen otrogna?
Citera
2023-01-12, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Det har aldrig funnits eller tal om en 3:e person från polis/åklagare. Det är i tråden det funnits spekulationer.

Jag menar om J skulle hävda det såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in