Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det kan vara Rullmans smala lycka om de lämnar olika förklaringar. MEN det ska ändå bevisas bortom alla tvivel.
Jag kan tänka mig att det kommer att vara uppenbart att en av dem eller båda ljuger, men att det inte går att 100% bevisa.
Jag fick plötsligt en tanke jag inte haft innan när jag läste det du skrev om grannen….och förklaringen fr JJ att det var en olyckshändelse, sparkarna i väggen osv
Inte sett någon direkt skrivit innan som jag tänker.
Om misshandeln var dunsarna som hördes och grannen gick upp och ringde på… säg att Tove ligger på golvet med fötterna mot utsidan till trappen/dörren antingen i hallen eller badrummet som nämnts… då borde hon varit påväg hem ( som tidigare uppgifter sa i media o även polis tror jag) att hon ” hört av sig 02.30 till sin kille o sagt hon var påväg hem) vänd mot dörren, blivit överraskad påhoppad bakifrån o ramlat i golvet bakåt o hamnat med fötterna mot trappen…. När grannen ringer på är det knäpptyst o ingen öppnar
Om min nyfunna teori om vad som hände beror på något jag är osäker på, om någon kan påminna mig, när hördes sparkarna? Var det i samband när han ringde på eller från någon annan grannes vittnesmål?
Jag har helt enkelt kommit fram till teorin ovan och när det ringer på dörren, Tove ligger nedslagen på rygg i hallen så tar JJ något eller sin hand/arm och håller för hennes mun så hon inte ska skrika/ropa på hjälp….JJ Fokuserad på om någon fortfarande står utanför lyssnar o håller kvar sitt grepp över Toves mun/näsa lite extra för att vara säker på att grannen gått…. Hon tänker inte på att Tove sparkar undertiden för att hon inte får luft, kanske fattar hon inte att hon sparkar därför utan mer för att hon sitter på henne o håller fast henne?
Själv ser jag plötsligt att det är vad som hänt?
Kommentarer eller tankar?