2023-01-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Hen menar väl att Zelensky upprepade gånger har sumpat fredsförhandlingarna. (Utöver den gången då Boris gjorde det.)

Ja men man vet fan inte hur det där ligger till. I den normala världen så borde ju Zelensky ha halkat på ett bananskal redan. Men det är något större här som är svårt att se. Men vi kan nog alla skriva på att Ryssland tänker eliminera den Ukrainska militären, där tror jag att det finns lite andningsrum till övers.

Eliminering av Zelensky är ett mål för Ryssland och Putin, det är klart som korvspad. De kommer att försöka gå mot Kiev igen. Att de inte tagit fler städer och satt in fler marionettborgmästare med skenomröstningar och ryska rubel beror på att Ukraina överraskade Putin med att försvara sig, kombinerat med usel rysk krigföring. Dessutom och med all tydlighet fokuserar Ryssland på att bomba sönder städer.
Citera
2023-01-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och hur kan du kontrollera det?
Efter som det inte finns några andra trovärdiga uppgifter så behöver jag inte kolla det
Citera
2023-01-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwasalladream
Enligt vad jag har hört utav några ryska bekanta ( som inte försvarar kriget alls, utan har flytt undan mobiliseringen ) så är det i runda slängar runt 10 miljoner ryssar som har utreseförbud från Ryssland. Det pågår tydligen en kraftig mobilisering #2 för tillfället.

Men de 90 % av (stor)ryssarna som inte har utreseförbud, vart kan de då åka???

Vintersemester på Thailands badstränder lär väl vara ganska omtyckt, vad man hört!
Citera
2023-01-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Efter som det inte finns några andra trovärdiga uppgifter så behöver jag inte kolla det

Du är så ägd av propagandan så du vet inte.
Citera
2023-01-12, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna tog Soledar. motstridiga uppgifter om hur välordnad ukrainska reträtten var. Men det är väl den största ryska segern sedan Sieverodonetsk. Illa för Ukraina, de måste nog bli mer offensiva.

https://www.youtube.com/watch?v=7c-zliWcHIw

Jahapp.., var faktiskt i twitterflödet tidigare idag ett par ukrainska soldater på plats, som undrade över strategin att bli kvar. De var inte eniga i det.

Man får hoppas att ukrainarna längre bak, använt tiden väl för att förbereda sitt försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssarna tog Soledar.
Wagner tog Soledar. Ryssar, men tillhör inte Den ryska militären.

Citat:
motstridiga uppgifter om hur välordnad ukrainska reträtten var.
Det verkar som att den inte var så organiserad.

Citat:
Men det är väl den största ryska segern sedan Sieverodonetsk
Hmm, nja. Soledar är en stor seger, men jag skulle säga att dom har haft större vinster i den politiska arenan.

Citat:
Illa för Ukraina
Ja det är faktiskt riktigt illa nu.

Citat:
de måste nog bli mer offensiva.
Ukraina har nästan kastat allt dom har + Allt som NATO har bidragit med till köttkvarnen, men det verkar inte ha hjälpt något vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwasalladream
Enligt vad jag har hört utav några ryska bekanta ( som inte försvarar kriget alls, utan har flytt undan mobiliseringen ) så är det i runda slängar runt 10 miljoner ryssar som har utreseförbud från Ryssland. Det pågår tydligen en kraftig mobilisering #2 för tillfället.
Ja dom kommer mobilisera 1 miljon man om man räknar både första och andra mobeliseringen. Då är man nästan lika många som Ukraina som ochså måste mobilisera fler soldater. Deta kommer bli ett blodbad av episka proportioner. Med flera miljoner döda ryssar
Citera
2023-01-12, 00:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Pyrrusseger.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jahapp.., var faktiskt i twitterflödet tidigare idag ett par ukrainska soldater på plats, som undrade över strategin att bli kvar. De var inte eniga i det.
an får hoppas att ukrainarna längre bak, använt tiden väl för att förbereda sitt försvar.

Konstigt att Ukraina inte kunnat få fram ett par pansarbrigader nu när marken är frusen. Något har de misslyckats med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du är så ägd av propagandan så du vet inte.
Nej det är nog du som är det. Jag lyssnar inte på propahanda men du är tillräckligt dum och lätt lurad för att gå på rysk propaganda dom riktar in sig på lågbegåvade som dig
Citera
2023-01-12, 00:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Konstigt att Ukraina inte kunnat få fram ett par pansarbrigader nu när marken är frusen. Något har de misslyckats med.

Var i norsk press idag.., att tydligtvis förbereder man "något". Sägs inte var..
Citera
2023-01-12, 00:42
Medlem
Citat:
Wagner tog Soledar. Ryssar, men tillhör inte Den ryska militären.

Det verkar som att den inte var så organiserad.

Hmm, nja. Soledar är en stor seger, men jag skulle säga att dom har haft större vinster i den politiska arenan.

Ukraina har nästan kastat allt dom har + Allt som NATO har bidragit med till köttkvarnen, men det verkar inte ha hjälpt något vidare.

Har du redan glömt vad som återtagits sedan i somras? En sönderbombad by som 10 000 boende flytt, vet jag inte om det är en "stor seger".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in