2023-01-07, 08:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det bekräftat att denne "vän" som var med på förfesten var en "hon"?
Nej. Polis/åklagare har nog inte ens bekräftat förfesten. Det är väl bara tidninguppgifter och att det skulle vara en tjej är troligtvis en trådsanning.

Det har inte framkommit något minsta lilla om att hen skulle vara inblandad, så könet på tredje personen torde vara egalt. Dock ett viktigt vittne till vad som försiggick.
Citera
2023-01-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej. Polis/åklagare har nog inte ens bekräftat förfesten. Det är väl bara tidninguppgifter och att det skulle vara en tjej är troligtvis en trådsanning.

Det har inte framkommit något minsta lilla om att hen skulle vara inblandad, så könet på tredje personen torde vara egalt. Dock ett viktigt vittne till vad som försiggick.

Som jag ser det kan det ha stor betydelse om det är en han eller hon.

Var var TT:s pojkvän när TT valde att gå ut själv på krogen?
Vad fick TT att lappa till JJ på krogen?
Var TT:s pojkvän chaufför till tjejerna i ruskvädret till krogen?

Det är många frågor som inte får ställas i denna tråd utan att bli påhoppad! Varför är pojkvännen i detta fall ett oskyldigt lamm... så stora och svarta bokstäver behövs för att försvara honom? Det skrivs i tråden att han har alibi... vem har sovit med honom för att veta vad han gjorde under natten?

Vi lär få svar vad tiden lider, jag är inte helt övertygad om att dessa kvinnor är ensamma till vad som hänt den natten.
Citera
2023-01-07, 10:11
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

Det är många frågor som inte får ställas i denna tråd utan att bli påhoppad! Varför är pojkvännen i detta fall ett oskyldigt lamm... så stora och svarta bokstäver behövs för att försvara honom? Det skrivs i tråden att han har alibi... vem har sovit med honom för att veta vad han gjorde under natten?

Vi lär få svar vad tiden lider, jag är inte helt övertygad om att dessa kvinnor är ensamma till vad som hänt den natten.

Ingenting, INGENTING, tyder på någon annan inblandad utöver JJ och MH. Och, igen, släpp pojkvännen. Han lider tillräckligt ändå.
Citera
2023-01-07, 10:26
Medlem
sybels avatar
Citat:

Vi har väl alla lite olika syn på händelserna och tolkar given info olika.
Frågorna är väldigt många fler än svaren och svaren är oftast dubbeltydiga.

Flertalet här har valt att tro på vad polis och åklagare sagt, eftersom det eg. är det enda vi har att gå på, förutom tidningarnas tolkning av vad de fått fram. Tankar bollas och argument vägs.

En del har valt att ifrågasätta allt och det mesta och har egenkonstruerade idéer, vilka ofta ifrågasätts av andra skribenter då det är svårt att argumentera utan underlag.
Citera
2023-01-07, 12:59
Medlem
när FUP?
Citera
2023-01-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
när FUP?

Inlägg 1, sida 1. FAQ
Citera
2023-01-07, 14:36
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Från Grevens sammanfattning
"
-MH:s far fick en hjärtinfarkt samma dag som MH blev anhållen. MH:s mor uppges ha blivit inlagd på ”psyk” efter MH:s anhållande.
Vet man något mer om detta och vart kommer infon ifrån?
Är också nyfiken på det. Finns ju inte mkt att tala om vad gäller själva brottet just nu. Men skvaller brukar ju Flashback annars vara extremt bra på.. Mkt rykten finns, men Vetlanda tiger om det mesta på FB.
Vad jag har däremot hört, också ryktesvis, är att han ska inte haft mkt tid för sin dotter. Som hade behövt mkt stöd hemifrån. Kan vara en av anledningarna till MH:s digra diagnoslista.
Citera
2023-01-07, 15:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kanske var det hos henne TT cykel stog hos då polisen hittade den?
Nej det var det inte
Citera
2023-01-07, 16:04
Medlem
Citat:
Just vad det gäller dödsorsaken, undrar jag vad det är för prover som drar ut så på tiden?

Om dödsorsaken vore given, borde det inte behövas så ingående analyser av prover, kan jag tycka. Det ger mig vibbar av att det finns något lurigt som de inte riktigt får kläm på.
Eller att frågorna är ställda så att de inte fått de svar de förväntat sig utan behöver kompletteringar.

Kompletteringar, ja. Polisen vill inte hamna i en situation där det fattas något i bevisningen. Man vill ju inte att försvaret ska hitta en spricka i resonemanget/bevismaterialet och sänka hela målet.

(Att det tar tid är frustrerande, men så är det med allting i Sverige. Vilken myndighet eller annat där du söker svar. Sååå himla segt!)

Att det tar tid på NFC beror väl delvis på alla skjutningar där polisen har lämnat in massor för NFC att utreda. I stället för att anställa mer personal så kör man slut på den man har. Klart det tar tid.
Senast redigerad av zilvereko 2023-01-07 kl. 16:49.
Citera
2023-01-07, 16:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Är också nyfiken på det. Finns ju inte mkt att tala om vad gäller själva brottet just nu. Men skvaller brukar ju Flashback annars vara extremt bra på.. Mkt rykten finns, men Vetlanda tiger om det mesta på FB.
Vad jag har däremot hört, också ryktesvis, är att han ska inte haft mkt tid för sin dotter. Som hade behövt mkt stöd hemifrån. Kan vara en av anledningarna till MH:s digra diagnoslista.
Det låter mest som okunnigt skitsnack!

Enligt artiklarna om M hade hon fått mycket stöd med skolgången...efter ett tag. Det får ingen per automatik, utan att det är någon som stridit för det. Och ingenting görs utan föräldrarnas samtycke, så mest troligt är att det är Ms föräldrar som kämpat för att M skulle få stöd. Den kampen förs oftast i stark motvind och kvarnarna maler vanligtvis väldigt långsamt.
Citera
2023-01-07, 16:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
när FUP?

När åtal väcks.
Citera
2023-01-07, 16:22
Medlem
Citat:
Vi har väl alla lite olika syn på händelserna och tolkar given info olika.
Frågorna är väldigt många fler än svaren och svaren är oftast dubbeltydiga.

Flertalet här har valt att tro på vad polis och åklagare sagt, eftersom det eg. är det enda vi har att gå på, förutom tidningarnas tolkning av vad de fått fram. Tankar bollas och argument vägs.

En del har valt att ifrågasätta allt och det mesta och har egenkonstruerade idéer, vilka ofta ifrågasätts av andra skribenter då det är svårt att argumentera utan underlag.

Det lilla vi har fått av polis/åklgare hittills är svårt att dra några större slutsatser av.
Men i avsnitt 5 i podden "Försvunnen" är intressant. Där får man reda på en hel del om vad MGMs och Toves vänner och bekanta berättar:

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in