Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag känner inte till Rullman sedan tidigare, så vet inte hur han brukar agera gentemot media. Jag uppfattar honom som rak, ärlig och självsäker. Hans senaste uttalande fick mig att tvivla på M s oskuld rejält.
Han lyckades t.o.m vända J s advokats snyfthistoria till något positivt för åklagarsidan. Nu vet vi ju inte hur bevisläget ser ut. Men går han i hamn med det här tycker jag han ska ha all kred. Två gm och ett offer utan vittnen är ingen lätt uppgift. Dessutom mot en topadvokat från kanske Sveriges mest mediterade byrå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Intressant att han menar att JJ’s egen berättelse är i linje med rubriceringen mord. Måste vara att han fångat upp uppsåtet där som han känner lite extra för som hon då missat själv då att hon framfört i förhör.
Ajajaj... ja så kan det gå när man försöker att tillrättalägga något så det passar in bättre på en mindre allvarligt brott, och är överbevisad.
Ska man tolka Rullman är det som du säger något som visar på att det är mord, och om jag uppfattar Rullman rätt här, så är det själva obduktionen som talar för mord. JJs berättelse stämmer annars med utredningen, utom att det inte handlar om ett olyckligt utfall vid en misshandel.
Man får väl hoppas på att det finns annan bevisning som stöder det här uppsåtet.
Transkription av Rullmans uttalande i SRs reportage:
Rullman -
Jag tycker att den bevisning som vi har, talar för misstanke om mord och jag ser i nuläget ingenting som skulle kunna ändra den bedömningen.
Reporter -
Tycker du att även 20- åringens beskrivning av händleseförloppet stämmer överens med det som krävs för att dömas för mord?
Rullman -
Ja.
Reporter -
Hennes egen beskrivning?
Rullman -
Ja.
Reporter -
Bedömer du den som trovärdig?
Rullman -
Det får bli en fråga för domstolen att avgöra, men den berättelse som har lämnats, den stämmer relativt bra överens med det vi vet i övrigt.
//
Om det rättsmedicinska utlåtandet och GWs kritik (att GW hört att obduktionen inte gett något entydigt svar om hur Tove dött:
Rullman -
Den slutrapporten är ju inte redovisad, men dom svar som har redovisats löpande då om preliminära fynd, stöder dom teorier om händelseförlopp och tillvägagångssätt som vi har haft hela tiden.
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove