2023-01-11, 03:53
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja hjärnan fanns det också blödning i, dock bara färsk.

Ja sjuk situation. Riktigt WT
Verkligen
Tyckte mig läsa att det var mycket blödningar i hjärnan som uppkommit och en hel bilaga var ju bara bevis för hur skakvåld ser ut. Detta överensstämmer med lilla Js tillstånd
Citera
2023-01-11, 04:56
Medlem
Jag har reagerat på en till grej. (Flera)

FUP sida 56, där hittar ni denna bild:
https://imgur.com/a/9FQNalS

* denna tid skulle skjutas läggas till 2 h på pga sommartid* 24 juli kl 13.49 (15.49?)skriver I till L att hon är på väg hem. Hon befinner sig då hos V som bor i Malstan*s Tr*dgårdstugan, därifrån tar det 1 h och 13 minuter (1h 20 min beroende på rutten) exakt hem till Kr*ka Nybygget där hon bor.

Vi vet att hon har åkt ifrån V då hon faktiskt skriver till Victor 14.07 (16.07)att de ska ses när hon är klar. Om hon nu åkt 13.49 borde hon har varit framme ca 15.00. (17.00). Förstår inte varför man lagt med detta där och inte vid den riktiga tiden.

Här händer det något märkligt: att kl 16.50 hävdar L bestämt att I faktiskt umgås med J. Och 16.51 hävdar I att hon inte träffar henne alls överhuvudtaget. Hon förnekar att ens ha sett henne under tiden hon var hemma. (!!!?)

Hon är kopplad till masten vagnhärad 150 närmast hennes hem ca kl 17.11 och det endast i 17 minuter.

Kl ca 17.34 åker hon tillbaka till V. Vilket är överens med att hon kopplas upp till masten Forsa 330 kl
18.38 och masten forsa 190 hemma hos V kl 19.08.

Den som har gjort tidslinjen har gjort den felaktigt (rätta mig om jag har fel, blir inte klok på det här).

Tidslinjen där det står tex "i skriver till L kl ..." är inte egentligen den tiden utan 2+ h.

https://imgur.com/a/Y61qiL5

Ps. Jag har svårt att att hon hann duscha och byta om på 17 minuter.

En till lögn från I.
Smset
"Tänk förhelvete på va du säg3r" 2022-07-25 04:50:54(UTC+0) + 2 h pga sommartid dvs kl 6.50- då satt hon i ambulansen med Lukas på väg till sjukhuset för att möta upp J.

Men i förhör säger hon :

Fhl: Du skriver också till Lukas den 25:e "tänk för helvete på vad du säger". Vad handlar det om?
I: Det är att han sitter... när vi sitter där nere i liksom... och kommit in och allting så börjar han...
Fhl:På sjukhuset?
I: Ja. Så börjar han bråka om Victor under allting och drar upp att "ja, men hade inte varit
för den där jävla Victor och Victor hit och Victor dit" och sen sitter han och förklarar för läkarna hur mycket han behöver sprit och då kände jag..

På sjukhuset journal står det Vid ankomst till akuten kl 07.01

Pss. Detta stärker misstankarna om att skakvåldet skett 23-24 juli och att det långsamt blivit värre för att sedan gå utför efter första krampen som triggats av något.
Det förklarar likgiltigheten från båda då båda förmodligen visste om att hon var skadad. Det förklarar gnälligheten från natten innan, det förklarar varför hon var ovanligt tyst sista natten, det förklarar varför de skrev sms om "förlåt för allt" & svaret " det är som det är nu".

*ä *O
Senast redigerad av Dubbeltrubbel00 2023-01-11 kl. 05:15.
Citera
2023-01-11, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mest anmärkningsvärt är, om pappan har dåligt tålamod och är aggressiv osv finner jag det osannolikt att han första gången han skadar sitt barn tar i så mkt att barnet sedan avlider.
Det finns inga andra skador, inga blåmärken som tyder på att man hållit och skakat ett barn. Detta gäller ju även om mamman hållit och skakat barnet.
Jag finner det så märkligt att barnet har skador i ögonen som tyder på skakningsvåld men inga andra skador pekar på det.

Läs rättsmedicinska rapporten. Där beskrivs skador på levern och blåmärke på magen som är förenligt med att man skulle haft ett grepp runt magen.

"Leverskadan kan även ha uppkommit i samband med slag eller grepp kring buken innan flickan blev dålig.
Blödningarna under hårda hjärnhinnan, i ögonens näthinnas alla lager och kring synnerverna samt hjärnförändringarna företer ett utseende starkt talande för att de uppkommit till följd av trubbigt våld såsom vid kraftig acceleration- decceleration av huvudet med eller utan islag av huvudet med efterföljande andningsstopp.
Blåmärkena i pannan, på kinden och på buken är av äldre datum än de övriga och är förenliga med att ha uppkommit genom grepp kring buken, slag eller islag mot panna och kind.
"
Senast redigerad av Dubbeltrubbel00 2023-01-11 kl. 05:57. Anledning: Taggat fel person
Citera
2023-01-11, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
“ En annan händelse som personal tar upp är att vid ett tillfälle har föräldrarna sex när personalen kommer in på rummet. Prematurbarn är sköra, de är känsliga för intryck och sådant kan störa barnet.”

Kan inte höra till vanligheterna på BB, rent fysiskt så brukar det gå minst ett par veckor innan det ens är möjligt? Narcissismen tog över? Var väl därför de också tjatade sig hem trots att personal på neonatal avrådde?
Vilka WT!

Står i även " Föds i v 33+3 dagar med ordinär vaginal förlossning. Bedöms senare vara född i v 33 + 6 dagar enligt ultraljudsundersökning. Enligt föräldrarna är barnet feldaterat och skall vara någon vecka äldre."

Så hon föder vaginalt och har samlag på BB efter en vaginal förlossning. Skrämmande!
Citera
2023-01-11, 05:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Står i även " Föds i v 33+3 dagar med ordinär vaginal förlossning. Bedöms senare vara född i v 33 + 6 dagar enligt ultraljudsundersökning. Enligt föräldrarna är barnet feldaterat och skall vara någon vecka äldre."

Så hon föder vaginalt och har samlag på BB efter en vaginal förlossning. Skrämmande!

Hur är det ens möjligt? Rent medicinskt säger man att barnsängstiden är sex veckor, under den tiden ska man inte ha sex - och de sex veckorna har män i alla tider fått lov att respektera. Sedan finns det undantagvis kvinnor som känner sig redo tidigare, men HERREGUD - man gör det ju inte på BB, i ett rum där dörren inte går att låsa inifrån!
Citera
2023-01-11, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur är det ens möjligt? Rent medicinskt säger man att barnsängstiden är sex veckor, under den tiden ska man inte ha sex - och de sex veckorna har män i alla tider fått lov att respektera. Sedan finns det undantagvis kvinnor som känner sig redo tidigare, men HERREGUD - man gör det ju inte på BB, i ett rum där dörren inte går att låsa inifrån!

Upp till 8 veckor är det normalt att blöda så man ska inte ligga mellan 6-8 v. Infektionsrisken är som störst så länge man har avslag/blöder, man kan få svåra komplikationer som blodförgiftning om man får en infektion. Det är ett stort öppet sår inuti livmodern där moderkakan suttit som ska dra ihop sig såret är från början lika stor som moderkakan dvs en tallrik, avslaget är som sårvätska. Därav som det kan lukta väldigt mycket.
Hur man förmår sig att ha sex där och då visar hur impulsiv och risktagande beteende hon har.
Citera
2023-01-11, 06:24
Medlem
KalleAnkares avatar
Festprissan lämnade ungarna hemma hos lukas
kukkarusellen
den gick hela kvällen
Kostade en bebbe när slynan skulle kukas.
Citera
2023-01-11, 06:35
Medlem
Försvarar inte L men utifrån de flesta förhör med omgivningen så verkar han ha varit en bra pappa till J och en bra styvpappa till resten.
Han har dessutom blivit behandlad som en housewife av I så att hon kan ligga runt. Hon dumpar 3 barn, djur och ett hem på L medan hon lever high life, hon är en riktigt vidrig människa. Han borde tagit J och lämnat hemmet. Mycket tragiskt detta
Citera
2023-01-11, 06:38
Medlem
sandyhells avatar
[quote=Rum77|83070778]

Sen undrar jag varför hon kopierar meddelandet som hon hade skickat till sin syster om att ta med träningskläder åt henne till hotellet, och så skickar hon det till V och sen skriver "oj fel chatt" när hon 9 minuter tidigare har skickat det till rätt person?
Ville hon att V skulle veta att hon tänker träna? Ville hon ha något att skicka till honom?
Man råkar ju inte bara kopiera något som man redan har skickat till rätt person 9 minuter tidigare.
/QUOTE]

Minns jag rätt ur FUP, om jag säger att hon innan detta meddelande, bjudit in V att vara med henne på hotellet? Och inte fått svar? Och nu kooierar in detta för att "påminna" honom?
Citera
2023-01-11, 06:44
Medlem
Det värsta är att hon kommer gå fri från allt o fortsätta sin totalt dysfunktionella livsstil. Hon kommer yngla fram fler barn utan tanke på att ta hand om dom. Hon påminner om mongot som stampade på sin dotter för att få kuk så jävla äckligt när mammor bara tänker med sitt fiskhål
Citera
2023-01-11, 07:18
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänker, att detta är ännu ett fall där professionella personer som egentligen VISSTE väntade för länge. Som BVC-sköterskan. Lukas berättade ju både om oron för hunden, och om hur utmattad han var för att han fick ta allting. Men hon sköt också upp att göra något, tills det var för sent.

Citat:
Upp till 8 veckor är det normalt att blöda så man ska inte ligga mellan 6-8 v. Infektionsrisken är som störst så länge man har avslag/blöder, man kan få svåra komplikationer som blodförgiftning om man får en infektion. Det är ett stort öppet sår inuti livmodern där moderkakan suttit som ska dra ihop sig såret är från början lika stor som moderkakan dvs en tallrik, avslaget är som sårvätska. Därav som det kan lukta väldigt mycket.
Hur man förmår sig att ha sex där och då visar hur impulsiv och risktagande beteende hon har.

Det finns viss risk att jag också känner till det där!
Citera
2023-01-11, 07:21
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Jag har reagerat på en till grej. (Flera)

FUP sida 56, där hittar ni denna bild:
https://imgur.com/a/9FQNalS

* denna tid skulle skjutas läggas till 2 h på pga sommartid* 24 juli kl 13.49 (15.49?)skriver I till L att hon är på väg hem. Hon befinner sig då hos V som bor i Malstan*s Tr*dgårdstugan, därifrån tar det 1 h och 13 minuter (1h 20 min beroende på rutten) exakt hem till Kr*ka Nybygget där hon bor.

Vi vet att hon har åkt ifrån V då hon faktiskt skriver till Victor 14.07 (16.07)att de ska ses när hon är klar. Om hon nu åkt 13.49 borde hon har varit framme ca 15.00. (17.00). Förstår inte varför man lagt med detta där och inte vid den riktiga tiden.

Här händer det något märkligt: att kl 16.50 hävdar L bestämt att I faktiskt umgås med J. Och 16.51 hävdar I att hon inte träffar henne alls överhuvudtaget. Hon förnekar att ens ha sett henne under tiden hon var hemma. (!!!?)

Hon är kopplad till masten vagnhärad 150 närmast hennes hem ca kl 17.11 och det endast i 17 minuter.

Kl ca 17.34 åker hon tillbaka till V. Vilket är överens med att hon kopplas upp till masten Forsa 330 kl
18.38 och masten forsa 190 hemma hos V kl 19.08.

Den som har gjort tidslinjen har gjort den felaktigt (rätta mig om jag har fel, blir inte klok på det här).

Tidslinjen där det står tex "i skriver till L kl ..." är inte egentligen den tiden utan 2+ h.

https://imgur.com/a/Y61qiL5

Ps. Jag har svårt att att hon hann duscha och byta om på 17 minuter.

En till lögn från I.
Smset
"Tänk förhelvete på va du säg3r" 2022-07-25 04:50:54(UTC+0) + 2 h pga sommartid dvs kl 6.50- då satt hon i ambulansen med Lukas på väg till sjukhuset för att möta upp J.

Men i förhör säger hon :

Fhl: Du skriver också till Lukas den 25:e "tänk för helvete på vad du säger". Vad handlar det om?
I: Det är att han sitter... när vi sitter där nere i liksom... och kommit in och allting så börjar han...
Fhl:På sjukhuset?
I: Ja. Så börjar han bråka om Victor under allting och drar upp att "ja, men hade inte varit
för den där jävla Victor och Victor hit och Victor dit" och sen sitter han och förklarar för läkarna hur mycket han behöver sprit och då kände jag..

På sjukhuset journal står det Vid ankomst till akuten kl 07.01

Pss. Detta stärker misstankarna om att skakvåldet skett 23-24 juli och att det långsamt blivit värre för att sedan gå utför efter första krampen som triggats av något.
Det förklarar likgiltigheten från båda då båda förmodligen visste om att hon var skadad. Det förklarar gnälligheten från natten innan, det förklarar varför hon var ovanligt tyst sista natten, det förklarar varför de skrev sms om "förlåt för allt" & svaret " det är som det är nu".

*ä *O

Intressant. Hoppas detta tas upp i rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in