2023-01-11, 08:07
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag är väl förtrogen med både psykologin vid självmord och väglag i relation till framförande av bil. Vad har du själv för meriter i ämnet?

Uppenbarligen inte väglag.. Han fick förmodligen en så kallad retursladd, vilket du inte verkar hört talas om trots din förtrogenhet.

Det var en kurva, och en av de halaste dagarna på hela vintern.

Om det var en raksträcka och det kunde bevisats att det inte fanns några bromsspår från Patrik bil så kanske det kunde vara en spekulation.
Citera
2023-01-11, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutanlivtrollar
Ett enkelt fall av lyxbilförare som uppfattar alla hastighetsgränser som fyrsiffriga. Tråkigt att han gick bort men kan mycket väl vara sitt egna misstag.

Precis. Olycka eller självmord tror jag.
Citera
2023-01-11, 08:21
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Patrick var en logisk och intelligent man.

HAN VAR DESSUTOM EN HÄNGIVEN JÄGARE.

Teorin om att han plötsligt och medvetet skulle dundra in i fronten på en lastbil och utsätta andra för fara känns mer och mer osannolik.

Hade han velat avslutat livet, då hade en skogspromenad och en gevärskula löst detta.

Det här lutar mer åt tragisk olycka, eller sjukdomsfall med efterföljande krasch.

Jag kan ha fel men självmord räknas ofta till impulshandlingar.

Det bör vara fullt möjligt att vara både intelligent och impulsiv.

Någon som är suicidal har uppslukats av sitt eget lidande. De har därför i den stunden ingen möjlighet att tänka på t ex eventuella risker de utgör för någon annan.

Självmord begås vanligtvis inte som följd av lång, sund och rationell eftertanke.

Med det sagt, jag vet inget om Patrick och vet inget om vad som verkligen har hänt i den här tragiska händelsen.

Ditt resonemang runt suicidalitet är vad jag invänder mot.
Citera
2023-01-11, 08:39
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Stämmer inte. F1 bilar klarar extremt mycket.
Inte att fronta en långtradare. Rörelseenergin att möta 30 ton i 80-90 km/h är värre än att träffa en sidobarriär i en 900 kg bil. Sedan tror jag inte Patrik satt i en F1 bil.
Citera
2023-01-11, 08:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Olycka eller självmord tror jag.

Inte så värst originellt. Det existerar ju inga andra alternativ.
Citera
2023-01-11, 08:43
Medlem
Folk kör generellt alldeles för fort tror det var samma här. Folk tror de kör så bra men vintertid kan en väg helt plötsligt frysa till fläckvis o du tappar kontrollen direkt. En skicklig och erfaren förare kör extremt nästan överdrivet sakta i halt väglag, dålig väder, inte för att de själva är dåliga utan för de vet att de flesta andra är urusla förare. Kör man för fort och det plingar till i mobilen o tittar till ett ögonblick ja då kan allt vingla till och vara över så att säga på 1 sekund.. Detsamma gäller om det springer ett djur över vägen det kan gå oerhört snabbt även i låga hastigheter. Släpp aldrig fokus från körningen och pilla aldrig med mobil eller musik det är livsfarligt.
Citera
2023-01-11, 08:50
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
Jag skulle säga tvärtom.
Örfila upp sms-låntagarna och sälj av allt som är av värde.
Ja det var ju en variant.
Konstaterat är i alla fall att många i Sverige som växer upp vet inte
pengars värde. Och de är intresserade förrän de står i kalsongerna
när fogden varit där och hämtat resten.
Citera
2023-01-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Inte så värst originellt. Det existerar ju inga andra alternativ.

Det skulle vara mord då.
Citera
2023-01-11, 08:55
Medlem
DrLECTERs avatar
Det växer fram en bild av Patrick som en hyfens kille och som var duktig på
det han gjorde.
Mina inlägg tidigare har jag belyst sidor som skulle kunnat vara annorlunda
så än en gång
Jag bugar mig för Dig
Patrick
Tankarna går nu till Din fru och Dina barn som blivit satta i en hård situation.
Vi få hoppas att de finner någon mening med fortsättningen trots Ditt frånfälle.
Vi ses
Dr L
Citera
2023-01-11, 08:56
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Jag kan ha fel men självmord räknas ofta till impulshandlingar.

Det bör vara fullt möjligt att vara både intelligent och impulsiv.

Någon som är suicidal har uppslukats av sitt eget lidande. De har därför i den stunden ingen möjlighet att tänka på t ex eventuella risker de utgör för någon annan.

Självmord begås vanligtvis inte som följd av lång, sund och rationell eftertanke.

Med det sagt, jag vet inget om Patrick och vet inget om vad som verkligen har hänt i den här tragiska händelsen.

Ditt resonemang runt suicidalitet är vad jag invänder mot.

Ändrar min uppfattning och håller med dig. Men bara gud vet just nu vad som hände.
Citera
2023-01-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Japp, tror det finns exakta google maps länkar tidigare i tråden eller om dom ligger i tråden om kraschen. Då kan man jämföra skylten från olycksbilder och skylten på google maps så ser man var det hände.

Har gått igenom men kan inte hitta. Vilken sida?
Citera
2023-01-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Att avsluta sitt liv mot en lastbil är vanligare än folk tror. Har varit med om det och en del jag känner.

Inte mycket man kan göra i det ögonblicket. Lite som en lokförare. Glömmer aldrig blicken.

Att Patrick är orsaken råder det inga tvivel om. Varför får vi se när allt är klart.

https://dms-api.ntm.eu/api/v1/images/l7zdvpwj/smart/width/980/height/551/as/webp

Tror tyvärr att så var fallet.

Bakfylleångest, ekonomiska förluster, depression, konflikter skulle kunna ligga bakom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in