2023-01-09, 18:43
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Förmodligen för att polisen misstänker självmord.

Det kanske finns något självmordsbrev eller något annat som pekar mot att han körde in i lastbilen medvetet.

Ganska långsökt resonemang 🤔
Varför vara med på ett kändis evenemang för stöd till Börje Salmings stiftelse och sedan medvetet köra ihjäl sig, är man så deppig att man planerat självmord så agerar man inte så...nej det var en olycka garanterat.
Citera
2023-01-09, 18:45
Medlem
Såg på instagram att Patrick spelade matchen i Mariefred . Såg en bild när han var inne på isen.
Citera
2023-01-09, 18:46
Medlem
P.Grimlund var den sanna Mr. Lyxfällan. Med sin överklassiga stil bjöd han puckon som köper pizza på avbetalning på nedvärderande kommentarer och hånskratt bakom ryggen som fick chipsskålen att guppa upp och ner på min mage. Han var den enda anledningen till att jag satt klistrad varje vecka och såg programmet som sparkar på de som redan ligger för att i nästa sekund hjälper dem upp på fötter igen. Förnedringstv när den är som bäst. Den som värvade Grimlund är en enorm tillgång för TV3. Har inte sett ett helt program sen han blev sparkad under metoo-sjukan.

Vila i frid Herr Grimlund. Hoppas familjen klarar sig någorlunda genom krisen. Mina tankar går till dem.
Citera
2023-01-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123fisk
1. Bolaget är välskött, 8,7 miljoner i tillgångar.
2. Haft närmare noll i omsättning de senaste åren med undantag för år 2020.

Utan att veta nåt alls, är det inte just så den kombinationen brukar se ut - tills någon bank eller skvallerbytta upptäcker att det inte alls finns 8,7 mille utan det finns bara i bokföringen..
Citera
2023-01-09, 18:47
Medlem
Al Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Han var ju ganska duktig på att hunsa de som hade de dåligt ställt. Men programidén byggde väl på att kasta skit på de som redan ligger

Jag skulle säga tvärtom.
Örfila upp sms-låntagarna och sälj av allt som är av värde.
Citera
2023-01-09, 18:48
Medlem
Wawawas avatar
Pressen vill helst ha familjerna godkännande innan de publicerar namn. Frun har kanske inte varit tillgänglig för pressen eller haft lust att godkännandet.

Den som skrev 24000 läsare och Flashback er botad?! What? Kvällspressen skriver i stora svarta bokstäver att tv-stjärna är död utan att namnge - klart många kommer in på Flashback för att kolla och så ligger denna tråden högst upp på alla sidor.
Citera
2023-01-09, 18:49
Medlem
Att det deöjer med info kan bero på familjen. Han kan ha andra närstående som är svåra att kontakta och man kan då avvakta. Inte kul att läsa i tidningen att en tex brorsa eller barn har dött. Visa hänsyn tills vidare.
Citera
2023-01-09, 18:51
Medlem
Mittpunkts avatar
Fler svenska kändisar har nu bekräftat tydligen att det är Patrick Grimlund med massa hjärtan under Patricks frus foton på deras son. Det handlar om bland annat Marie Serneholt, Jessica Almenäs och Tobbe Trollkarl.
Citera
2023-01-09, 18:52
Medlem
Fruktansvärt tragiskt.

Stackars familjen.

Alla tankar dit.

Och jo - det är till 100% Patrick.
Citera
2023-01-09, 18:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Lite märkligt att inte gå ut med namn går man väl erkänna. Iof kanske anhöriga hyser agg mot media efter hur PG behandlades för ett antal år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Förmodligen för att polisen misstänker självmord.

Det kanske finns något självmordsbrev eller något annat som pekar mot att han körde in i lastbilen medvetet.

Kan det inte vara så enkelt att Patrik inte längre är en offentlig person? Det var ju ändå ett tag sedan han lämnsde offentligheten. De skriver visserligen "tv-profil" men det kanske är så långt de sträcker sig i avvägningen mellan klickjakt och pressetik. Är i så fall upp till familjen att godkänna att gå ut med namn och det kanske de inte vill, eller så dröjer det åtminstone till efter den akuta chockfasen.
Citera
2023-01-09, 18:57
Medlem
EnLitenkilles avatar
Tog han självmord?!

Här kommer vittnesuppgifter från den mötande lastbilen:

”För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon”
Citera
2023-01-09, 19:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123fisk
Ja, vissa här inne skriver först och tänker sen. Får man inte lite mindre problem i livet i allmänhet om man lär sig att fråga istället för att påstå saker som man inte har den minsta aning om? I det här fallet att tyda några rader från ett bokslut.

1. Bolaget är välskött, 8,7 miljoner i tillgångar.
2. Haft närmare noll i omsättning de senaste åren med undantag för år 2020.
3. Patrick var en respekterad och kompetent person, med 8,7 miljoner i bakfickan har jag svårt att se att ekonomin har någonting med hans död att göra.

Krocken skedde i en kurva. Blött väglag, fläckvis ishalka och därmed sladd är väl den mest troliga orsaken...

Det där ruskiga avsnittet mellan Stockholm och Strängnäs, som folk har klagat på i 60 år. Var det dessutom isigt så kan vägbanan förvandlas till en dödsfälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in