2023-01-11, 00:44
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vet du inte vad du skriver? För att citera dig ” Skulle snarare säga att det är solklart att det var isigt och halka”. Innan det så skrev Hank något i stil med att det var säkert isigt på grusvägarna. Alltså isigt på grusvägarna men inte på landsvägen som Patrik och grusbilen färdades på Gå och lägg dig en stund så att du nyktrar till din pajas.

Du har fortfarande inte läst vad "Hank" skrev, som jag svarade på, ser jag.
Gör det innan du kallar fler för pajjjassss.....
Citera
2023-01-11, 00:49
Medlem
-Andreas-s avatar
Tråkigt att höra.
Han verkar varit en vettig snubbe o var ju i programmet 'Lyxfällan' den programledare som i regel uppfattades som mest mänsklig o taktfull jmft med den andra flintiga programledaren, när de styrde upp folks trasiga ekonomiska situationer o i förlängningen deras liv.
Citera
2023-01-11, 01:03
Medlem
Nån som vet i vilken kurva eller vart det hände?
Citera
2023-01-11, 01:06
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Nån som vet i vilken kurva eller vart det hände?

Japp, tror det finns exakta google maps länkar tidigare i tråden eller om dom ligger i tråden om kraschen. Då kan man jämföra skylten från olycksbilder och skylten på google maps så ser man var det hände.
Citera
2023-01-11, 01:35
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Titta noggrant på bilderna så syns det att grusbilen är en vanlig lastbil med grusflak och 3 spadar som är monterade på ena sidan. Alltså åker dom in på småvägar och kastar singel.

Exakt, de sandade inte den större vägen de körde på för den var inte hal, isen hade tinat på asfalten. Alla som kör bil på landet vet att det ligger kvar glashal is på småvägar som inte varit ordentligt plogade för att snön har packats ihop så isen ligger längre när plusgraderna kommer. Vore det blixthalka på själva olycksplatsen borde rimligen både chaffören och passageraren i lastbilen nämnt det.

Porsche Taycan 4S är en av de bästa vinterelbilarna, det är typ svårt att tappa väggreppet ens om man försöker. Den skulle aldrig kasta sig fram och tillbaka mellan vägbanor rakt in en lastbil pga någon lane assistance. Jag upplever den som mycket säkrare på vintern än de andra roliga jag provkört; tex Tesla Y, Jaguar I-pace, Ford Mustang Mach-E GT. Kan stämma med att lastbilsvittnena inte sagt något som sladd, utan ungefär ”vinglade” (passageraren) eller ”väglaget var fint och bilen bara kom emot mig” (chauffören)

Som sagt, svårt skylla på en bil som är den säkraste Porsche någonsin tillverkat med suveränt väggrepp, Forward Collision Warning och som automatiskt bromsar för hinder. Det enda jag kan komma på är att det är svårt att pilla i menyn och ha koll på vägen samtidigt men sånt gör man rimligen inte när man möter en lastbil 😳

Om PG ”bara” var en urusel våghalsig förare eller om han var påverkad av något (inkl sjukdom) vågar jag inte uttala mig om, men jag tror inte på bilen i sig som orsak. Det är ju ingen gammal Koenigsegg…
Citera
2023-01-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Exakt, de sandade inte den större vägen de körde på för den var inte hal, isen hade tinat på asfalten. Alla som kör bil på landet vet att det ligger kvar glashal is på småvägar som inte varit ordentligt plogade för att snön har packats ihop så isen ligger längre när plusgraderna kommer. Vore det blixthalka på själva olycksplatsen borde rimligen både chaffören och passageraren i lastbilen nämnt det.

Porsche Taycan 4S är en av de bästa vinterelbilarna, det är typ svårt att tappa väggreppet ens om man försöker. Den skulle aldrig kasta sig fram och tillbaka mellan vägbanor rakt in en lastbil pga någon lane assistance. Jag upplever den som mycket säkrare på vintern än de andra roliga jag provkört; tex Tesla Y, Jaguar I-pace, Ford Mustang Mach-E GT. Kan stämma med att lastbilsvittnena inte sagt något som sladd, utan ungefär ”vinglade” (passageraren) eller ”väglaget var fint och bilen bara kom emot mig” (chauffören)

Som sagt, svårt skylla på en bil som är den säkraste Porsche någonsin tillverkat med suveränt väggrepp, Forward Collision Warning och som automatiskt bromsar för hinder. Det enda jag kan komma på är att det är svårt att pilla i menyn och ha koll på vägen samtidigt men sånt gör man rimligen inte när man möter en lastbil 😳

Om PG ”bara” var en urusel våghalsig förare eller om han var påverkad av något (inkl sjukdom) vågar jag inte uttala mig om, men jag tror inte på bilen i sig som orsak. Det är ju ingen gammal Koenigsegg…

Tusen tack. Äntligen någon som kan klargöra för idioterna om både väglag och hur det är att köra en Porsche Taycan.🙏
Citera
2023-01-11, 03:21
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angulus

Det som inte nämnts mycket men som kan vara mycket möjligt är ju att han somnade bakom ratten, microsömn etc. Det passar in på det vittnesuppgifterna säger också. Sen om bilens system gör något om man sover kan inte jag säga, men låter som det av ditt inlägg
Citera
2023-01-11, 03:32
Medlem
Svidmyras avatar
Jag funderar på om familjen kommer att bo kvar på gården utanför Taxinge nu när pappa är borta. Det kan inte kännas ok att behöva passera platsen där han förolyckades, varken Läggesta station eller Mariefred kan vara en lämplig plats att åka till för att handla, hämta ev. tågburna gäster eller över huvud taget besöka för att träffa vänner och skolkamrater när den tiden kommer. Det blir väl till att åka till trista Nykvarn istället för till trevliga Mariefred eller Strängnäs i fortsättningen.

Själv skulle jag försöka komma därifrån så snabbt som möjligt både för barnens och min egen sinnesfrids skull. Lite svårt om de har djur på gården förstås, särskilt för barnen blir det väl jobbigt att kanske behöva bli av med dem också, hade inte dottern en egen häst? Fy fan vilket öde för de efterlevande. Jag både hoppas och tror att Patrick omkom av en olyckshändelse och inte pga självmord, må vara att han kan ha varit i för dålig kondition för att sätta sig bakom ratten vid tillfället.
Citera
2023-01-11, 03:36
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De flyttade dit för ett par år sedan för att få en nystart .
Nystart från vad?
Citera
2023-01-11, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En Porsche Taycan är en fet modern personbil med massor av säkerhetssystem, både passiva och aktiva. Inte den bästa bilen att ta livet av sig i. Tvärtom den sista jag skulle välja för självmord. Bästa vore väl en mopedbil eller en gammal Nissan Micra, typ.

Självmordsteorin tror jag alltså inte smack på!

Krockar du med en tung lastbil spelar det ingen roll hur "säker" din bil är. Du är död ögonblickligen även i ganska låga hastigheter.
Citera
2023-01-11, 04:22
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej, det är vanligt att man flyttar gränsen i steg när man tar livet av sig. Det är t.ex. inte ovanligt att "provskära" eller att ställa sig med en snara och stol för att sen gå ner igen och lägga tillbaka snaran i garderoben. Det gör själva steget till självmordet mindre om man redan gjort en del innan. Det är mänskligt.
Inte alls vanligt. Går man så långt har man redan passerat all spärrar och fullföljer.
Man testar aldrig att ta livet av sig.
Citera
2023-01-11, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det är ett diskussionsforum. Har du inte förstått det än? Hittills så har du inte kommit med några belägg öht hur Patrik kunde få kraftig sladd på en fantastiskt fin landsväg som han åker på dagligen i en av världens mest olyckssäkra bilar.

Det är vinter och en grusbil åkte runt och slängde ut grus för att det var halt.

Du är ju helt besatt av något som med största sannolikhet inte är sant.

Du är svårt psykist sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in