2023-01-11, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En Porsche Taycan är en fet modern personbil med massor av säkerhetssystem, både passiva och aktiva. Inte den bästa bilen att ta livet av sig i. Tvärtom den sista jag skulle välja för självmord. Bästa vore väl en mopedbil eller en gammal Nissan Micra, typ.

Självmordsteorin tror jag alltså inte smack på!

Tror inte heller på självmord. Men om man mår piss och vill ta livet av sig så lär man ju inte börja leta mopedbil på blocket eller köpa nån annan skit bil för att köra ihjäl sig i? Jag hade då hellre kört ihjäl mig i en porsche än en nissan micra.
Citera
2023-01-11, 04:56
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Tror inte heller på självmord. Men om man mår piss och vill ta livet av sig så lär man ju inte börja leta mopedbil på blocket eller köpa nån annan skit bil för att köra ihjäl sig i? Jag hade då hellre kört ihjäl mig i en porsche än en nissan micra.

Är det vanligt med självmord när man är ute och kör? Man bestämmer sig för att fronta en långtradare? Det verkar ju som ett jävla sjukt sätt att göra det på, måste vara svårt psykisk sjuk innan det?
Citera
2023-01-11, 05:01
Medlem
Patrick var en logisk och intelligent man.

HAN VAR DESSUTOM EN HÄNGIVEN JÄGARE.

Teorin om att han plötsligt och medvetet skulle dundra in i fronten på en lastbil och utsätta andra för fara känns mer och mer osannolik.

Hade han velat avslutat livet, då hade en skogspromenad och en gevärskula löst detta.

Det här lutar mer åt tragisk olycka, eller sjukdomsfall med efterföljande krasch.
Citera
2023-01-11, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det är vinter och en grusbil åkte runt och slängde ut grus för att det var halt.

Du är ju helt besatt av något som med största sannolikhet inte är sant.

Du är svårt psykist sjuk.

Grusbilen strödde grus på mindre vägar, där det var halt. Vid olyckstillfället var den på väg mellan sådana sträckor, på den vägen var det inte halt. Har framkommit från personerna i lastbilen både här i tråden och i någon nyhetsartikel.
Citera
2023-01-11, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Teorin om att han plötsligt och medvetet skulle dundra in i fronten på en lastbil och utsätta andra för fara känns mer och mer osannolik.

Hade han velat avslutat livet, då hade en skogspromenad och en gevärskula löst detta.

Det här lutar mer åt tragisk olycka, eller sjukdomsfall med efterföljande krasch.

Ja det låter mest rimligt
Hög fart,dåligt väglag, bakfull, distraherad möjligen (telefon) - en farlig combo
Citera
2023-01-11, 05:54
Medlem
Citat:

Att en som bestämt sig för att ta sitt liv skulle tänka på att inte utsätta andra för fara är ju bara nonsens för i så fall skulle de väl avstå med tanke på vad de utsätter sin familj för.

Tilläggas kan att som någon skrev att en sjuksköterska inte kan dödförklara någon så stämmer inte det.
Skadans art avgör. Men om det får ske utanför tjänsten vet jag ej.Vad jag fått lära mig så går alla trafikolyckor till rättsmedicinska. Och är det fler avlidna i ett fordon så skall ordningsföljden avgöras för fördelningen av eventuellt arv.
Citera
2023-01-11, 05:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Är det vanligt med självmord när man är ute och kör? Man bestämmer sig för att fronta en långtradare? Det verkar ju som ett jävla sjukt sätt att göra det på, måste vara svårt psykisk sjuk innan det?

Vet inte varför folk här inne är besatta av att det skulle vara ett självmord. Är ju visserligen Flashback men vissa är ju psykiskt störda här inne. Nej, det är inte vanligt att begå självmord ute i trafiken, ytterst få gör det. Det finns massa andra mycket mer effektivare sätt. Dessutom begick inte Patrick Grimlund självmord, det kan en med hönshjärna lista ut. Det var en ren och skär olycka, där han hade extremt otur och tappa greppet. Väldigt sorgset alltihopa.
Citera
2023-01-11, 06:03
Medlem
zykl0ns avatar
Citat:

Jag skulle också avsluta i en olycka som logisk och intelligent man.
Det skiljer mer än 10mkr för min kvarvarande familj jämfört med ett självmord med gevärskula.
Även lite mer heder att går ur tiden i en olycka när man har barn.

Gällande Grimlund tror jag också på någon olycklig omständighet som orsakade en olycka.
Citera
2023-01-11, 07:15
Medlem
Citat:

I sak så är din teori rimlig, men en viktig detalj är att vid en eventuell livförsäkring så finns i många ett undantag vid självförvållad skada. Uppenbart självmord skulle därför inte ge utbetalning på livförsäkring till familjen.

Vid frontalkrock med lastbil är det svårare att säkert fastställa självmord, vilket innebär en större sannolikhet att försäkringen faller ut till de efterlevande.

Med detta sagt vill jag inte spekulera i huruvida det faktiskt rör sig om suicid eller olycka. Rent statistiskt så uppskattar man att ca 10% av alla dödsolyckor i trafiken är suicid, så det är ju ändå inte ett försumbart antal.
Citera
2023-01-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Krockar du med en tung lastbil spelar det ingen roll hur "säker" din bil är. Du är död ögonblickligen även i ganska låga hastigheter.
Stämmer inte. F1 bilar klarar extremt mycket.
Citera
2023-01-11, 07:38
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Ja vill man ta livet av sig så kör man in i en bergvägg i 180, man försöker inte krocka med andra bilar och få fler offer.
Citera
2023-01-11, 07:43
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja vill man ta livet av sig så kör man in i en bergvägg i 180, man försöker inte krocka med andra bilar och få fler offer.
Att avsluta sitt liv mot en lastbil är vanligare än folk tror. Har varit med om det och en del jag känner.

Inte mycket man kan göra i det ögonblicket. Lite som en lokförare. Glömmer aldrig blicken.

Att Patrick är orsaken råder det inga tvivel om. Varför får vi se när allt är klart.

https://dms-api.ntm.eu/api/v1/images/l7zdvpwj/smart/width/980/height/551/as/webp
Senast redigerad av Zyclone-B 2023-01-11 kl. 07:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in