2023-01-11, 00:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nej nu handlade om vad Viktor visste, som du själv sa, det var det vi diskuterade.
Och Viktor visste knappt ett skit för hon ljög för honom att barnen var bortresta så hon fick vara hos honom.
Han visste att hon hade tre barn.
Det är bara kolla hans vittnesmål.
Tomte
Citera
2023-01-11, 00:13
Medlem
Tycker att det är sjukt ledsamt att läsa barnens förhör.
Någon påstår att L har fått barnen att säga alla de bra sakerna om honom.
Men det barnen säger om och om igen om deras mamma skulle de inte säga om det inte stämde. Så bra är inte barn på att berätta andras ord i förhör med utbildad förhörsledare.

Och om man har läst barnens ord och ändå försvarar mamman med att hon inte ville vara i huset för att L var där.
De gångerna hon faktiskt var i huset, varför satt hon bara med sin telefon då och struntade i sina barn?
Varför åkte hon inte och hämtade sina barn och hade egen tid med dem?
Snälla.. Sluta att försvara mammans beteende, det är inte snällt mot barnen som uppenbarligen mår dåligt och har beskrivit sina egna känslor. Inte roligt om de läser här en dag.

Sen undrar jag varför hon kopierar meddelandet som hon hade skickat till sin syster om att ta med träningskläder åt henne till hotellet, och så skickar hon det till V och sen skriver "oj fel chatt" när hon 9 minuter tidigare har skickat det till rätt person?
Ville hon att V skulle veta att hon tänker träna? Ville hon ha något att skicka till honom?
Man råkar ju inte bara kopiera något som man redan har skickat till rätt person 9 minuter tidigare.

Sen att hon ljuger för V om vart hennes ex och barnen är och vart helikoptern åker ifrån även under den stressade kritiska perioden säger en hel del om henne.

Och om L har skakat bebisen på kvällen, varför gjorde han det när hon var tyst?
Det var ju otroligt lyhört och igen av bröderna har hört henne gråta den natten.

Om det var planerat, skulle han då skaka bebisen till döds? Speciellt om han hade planerat att han skulle skylla på att hunden hade lagt sig på henne. Då hade tex kvävning varit mer lämplig.

Nää något är lurt... Vem som har gjort vad är svårt att avgöra. Tror inte på en fällande dom.
Men att sitta och försvara mamman, nää usch.
Citera
2023-01-11, 00:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det märks så tydligt, att du pratar ur din oerfarenhet. Jag minns ju hur det var, fast det är över 20 år sedan, att ha bara ETT småbarn som inte kunde vara vaket ensamt på dagarna, + en bebis som inte hade fått in dygnsrytmen ännu, utan var vaket och sov om vartannat hela dygnet. Vilket gjorde att man var tvungen att vara vaken i princip dygnet runt. Jag minns hur jag räknade timmarna tills min man skulle komma hem och ta över, så att jag fick gå och lägga mig och sova par timmar, eller ta en dusch... Att då ha en partner som inte tänkte stanna hemma och hjälpa till, utan direkt åkte iväg för att vara borta hela natten också och ligga med en annan person - det skulle kunna driva vem som helst till vanvett!!!

Bara sömnbristen i sig kan göra människor galna. Det är en känd sak att en del av de fall som klassas som "plötslig oväntad spädbarnsdöd", förmodligen har orsakats av en förälder genom kvävning. Det går ofta inte att bevisa, eftersom ett barn som dör av POS också dör av kvävning. För att föräldern blivit galen av sömnbrist och utmattning och att aldrig få vara ifred. Sedan intalar sig den föräldern förmodligen att det aldrig skedde, utan att det var ett riktigt sjukdomsfall. Hjärnan är ändå så dimmig, att han eller hon inte kan veta säkert vad som var hallucinationer och vad som är riktiga minnen.

Ja DET också. Hon verkar omogen. Hon kan inte ha gått in i mammarollen alls? Jag gissar att hon tyckte att ungen mest varit jobbig, och nu slapp hon tjat om att hon skulle ta hand om den - det gjorde vårdpersonalen, en sådan lättnad - och då kunde hon småprata lite med en intressant (kanske snygg också?) karl i stället. Mycket mer spännande, än en jobbig unge som bara skriker och ska ha och ha.

Att du var oduglig som mamma säger ju inget om andra kvinnor.
Dessutom sjukt att du anser att en kvinna med smärtproblematik ska klara tre barn men inte en fullt frisk man.
Citera
2023-01-11, 00:15
Medlem
Citat:
Men är du efterbliven? Klart Viktor visste om barnen, men han trodde att de INTE VAR HEMMA. För hon LJÖG.

Sida 316

"Victor berättar att Isabella har
sagt att Lukas, Junie och Isabellas söner ska ha åkt till Jönköping för att campa. Lukas
föräldrar bor i Jönköping eller var där. Victor trodde att de åkt ambulanshelikopter från
Jönköping. Victor har nu i efterhand läst på Flashback att de aldrig var i Jönköping."

Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Han visste att hon hade tre barn.
Det är bara kolla hans vittnesmål.
Tomte

Jag VET att han vet det. Har aldrig sagt emot det. Kan du läsa?
"Junie och Isabellas söner=minst tre barn. Simpel matematik.
Citera
2023-01-11, 00:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Dessutom sjukt att du anser att en kvinna med smärtproblematik ska klara tre barn men inte en fullt frisk man.

Om du ska vräka ur dig sådant där, måste du berätta vilken erfarenhet du själv har av att ta hand om barn!

...men hon hade inte för mycket smärtproblematik för att festa och p*ppa..? "Selektiv smärtproblematik", skulle jag kalla det...
Citera
2023-01-11, 00:17
Medlem
Citat:

Hon kunde ändå jobba och knulla på (Ja Viktor säger att de ligger med varandra i förhör) trots sin "smärtproblematik"
Men inte sitta hemma och umgås med sina barn?
Citera
2023-01-11, 00:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om du ska vräka ur dig sådant där, måste du berätta vilken erfarenhet du själv har av att ta hand om barn!

...men hon hade inte för mycket smärtproblematik för att festa och p*ppa..? "Selektiv smärtproblematik", skulle jag kalla det...
Nej det måste jag inte.
Det räcker att jag vet att normala människor klarar av att ta hand om tre barn.
Ja man kan göka fast man har ont faktiskt.
Gissar att du aldrig får uppleva det något gökande oavsett.
Lär ju inte vara någon som vill trycka på en surmes som dig.
Svider väl som fan att tvingas leva som nunna förstår jag
Hon är däremot helt okej och givetvis ska hon unna sig det när hon har fixat det för barnen.
Finns inte någon som helst poäng med att sitta hemma kåt och sugen och glo på ett gnällande mähä som hon dumpat.
Det säger väl sig själv.
Citera
2023-01-11, 00:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hon kunde ändå jobba och knulla på (Ja Viktor säger att de ligger med varandra i förhör) trots sin "smärtproblematik"
Men inte sitta hemma och umgås med sina barn?
Jepp och efter det orkade hon väl inte leka mamma åt Lukas också.
Helt förståeligt.
Citera
2023-01-11, 00:25
Medlem
Citat:
Jepp och efter det orkade hon väl inte leka mamma åt Lukas också.
Helt förståeligt.

Hon lekte inte ens mamma åt sina egna barn, stackars barn. Tack och lov att de hade Lukas, pojkarna själva säger ju att de inte haft mat eller blödit annars.

Fatta dålig morsa man är när en mordmisstänkt barnamördare var bättre förälder än henne själv och hennes egna barn tycker det med. Trots att han inte ens var deras farsa.
Citera
2023-01-11, 00:34
Medlem
yessyys avatar
Uppenbarligen har det brustit för pappan. Han lider av sömnbrist och har nyligen blivit dumpad av mamman till barnet som han fortfarande är kär i. Att hon träffat en ny kille får bägaren att rinna över. Flera vittnen och orosanmälningar kring hans olämpliga beteende.

Upprörd dagen innan enligt vittne:
Citat:
Hur verkade han då?
Ganska normal. Han är lite upprörd eftersom "hon" har träffat någon ny och L har i princip blivit utkastad
Sjukhuspersonalens oro vid förlossningen:
Citat:
Personalen har en oro över pappans anknytning till barnet då han inte visar något intresse för barnet. De bedömer inte att han har någon kris utan att det är ett ointresse för barnet. Han tittar inte på barnet, han ler inte eller visar någon kärlek de gångerna han ser på barnet.
Personalen förskräckta över hans hantering av bebisen:
Citat:
Han "svingar" över barnet till personalen. Han lyfter barnet i bara filten så att hon hade kunnat ramla ner i golvet men personalen "fångar upp henne". Det är ett farligt lyft. Prematur-bebisar löper större risk att ramla ur då de inte kan hålla ihop kroppen lika bra. Personalen blir förskräckta av att se detta. När de påpekar saker för pappan är han nonchalant. Han visar inga känslor. Han känns avstängd. Han är varken glad eller orolig.
SOS och ambulanspersonalens dåliga magkänsla:
Citat:
Det är barnets pappa L som larmat SOS, under samtalet får SOS dålig magkänsla kring situationen då Lukas är ofokuserad och pratar om annat än det faktum att barnet verkar ha hjärtstopp. När ambulansen är på platsen får de också en dålig magkänsla då de upplever att L är onaturligt lugn i situationen.
Citat:
Alla har en olustig känsla över att pappan är så lugn. X har aldrig sett någon så lugn.
Vittnen om skrik och stampar:
Citat:
Vittnens iakttagelser av L
Vittnen berättar om att du känns frustrerad, att du har haft J i famnen och skrikit över
situationen
!
Vittnen uppfattar även att du stampat i golvet då du hållit i J och blivit upprörd!
Barnen vittnar om att hunden får stryk:
Citat:
Fhl Okej. Då får den stryk.
V Av L.
Fhl Hur blir det när hunden får stryk? Hur gör man då?
V Ja, typ kastar ner henne på golvet.
Barnen vittnar om hans bankande i golvet:
Citat:
Fhl Ja. Okej. Då förstår jag. När J skriker, blir L arg då någon gång?
V Ja, om hon skriker för länge och gör L jättetrött och gör så att han får ont i huvudet,
då ställer L och börjar banka i golvet med sina fötter och grejer för att han blir så
irriterad och trött. Ont i huvudet
Barnen vittnar om hans ilska mot bebisen:
Citat:
Fhl Ja.
V Så blir han arg på J.
Citera
2023-01-11, 00:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
När jag läser alla sms- och Snapchatkonversationer blir jag illamående. I är så manipulativ, en helt fruktansvärd människa. Hon måste på allvar vara psykopat eller något? Hon har helt olika personligheter och sätt att skriva på beroende vem hon skriver med. Det är inget normalt beteende.
9 april Snapchat I till L
Citat:
JAG säger ju att du ska ta henne. Du får hela vårdnadenoch allt. Jag släpper henne helt.Barn mår inte bra av delat boende och hon e för liten för varannan vecka.

Även 16 juli skriver I att L ska ta hela vårdnaden för hon inte orkar med tre barn. Sid 55 stora FUP bilagan.

Undrar om hon ammade de första 2 sönerna?
Senast redigerad av Pandalina4 2023-01-11 kl. 01:04.
Citera
2023-01-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
9 april Snapchat I till L

Även 16 juli skriver I att L ska ta hela vårdnaden för hon inte orkar med tre barn. Sid 55 stora FUP bilagan.

Undrar om hon ammade de första 2 sönern?

Nu spelar väl iofs inte amning så stor roll för hur man är som förälder. Min fru kunde inte amma våra barn så länge innan mjölken sinade.

Och om man har ett barn på neo för tidigt född så tänker jag att det kanske är svårt att kunna amma i början om barnet ligger i kuvös eller liknande och mjölken kan sina ut rätt fort?

Har iofs inte haft barn på neo så jag är inte säker.

Och de skulle ju få med sig nån neo mjölk för prematurbarn, är det bättre mjölk än bröstmjölk vid tidigt födda barn?
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-01-11 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in