2023-01-10, 23:41
Medlem
Plastartikels avatar
Har tidigare varit inne på att det kanske är mamman.
Men läste FUP en andra gång nyss och en tanke som slog mig bland alla snapchat meddelande är ju att den 24 så skriver L ju att J är hungrig men vägrar äta och att hon vägrar äta och sova, bara ska bråka kort därefter.
Att just matvägra är ju ett tecken på SBS och att barnet är irriterat.
Där skriver ju mamman faktiskt att något kanske är fel.
Jag läste en massa artiklar om SBS, att vägra äta är ju en av dom milda symtomen på att något inte står rätt till.
Att symtomen sen kan komma efter 4-6 timmar? Det är så luddigt.
Dessutom bryr hon sig ju om flickan enligt många meddelande på Snapchat.

Läste också noga igenom alla förhör.
L hävdar ju hela tiden att det är hundens fel.
Han ogillade ju den rätt mycket.
Han ändrar heller inte historien allt för mycket, som i sin tur jag läst på ett par ställen att lögnare inte gör.
Jag kan ha fel på den punkten.

Ärligt så tror jag han gjorde det.
Dels för att han var helt sönderstressad men också kanske pg.a I's kontakt med V.
Jag hade fel och trodde det var mamman.
Så nu kryper jag tillbaka under min sten.

Adjö.
Citera
2023-01-10, 23:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hon sa ju själv i förhören, och Viktor med, att hon ljög om att de var och campade i Jönköping. Hon ljög fortfarande för Viktor när flickan låg i helikoptern och påstod att den flög från Jönköping.

Har du verkligen läst förundersökningen?

Och pojken som träffade Viktor på fredagen visste inte ens att han och mamma skulle träffa nån annan och hon sa att det var en "kollega" men ändå klängde de på varandra så till och med ett sånt litet barn som han fattade att det inte stämde.
Vad har det att göra med det jag sa.
Hon och E har varit ute och ätit glass med V och V.
Han vet att hon har barn och hon har inte gömt det på något sätt.
Nu handlade det om vad Victor visste.
Citera
2023-01-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

Det är inte fantasier. Det står ju i förhören och hon erkänner själv att hon ljög att Lukas och barnen var bortresta under helgen.

"Fhl Mm. Visste han vart du skulle och så där?
I Han visste att jag skulle iväg men jag kanske inte sade hela sanningen om vart jag åkte.
Fhl Nej. Vart sade du att du skulle?
I Jag sade att jag skulle till en annan kollega, en kvinnlig kollega."

(sida 425 aktbilaga 78)

"Fhl Du ska ha nämnt något om att de skulle campa i Jönköping!
I Jag ringde och frågade om han ville åka till min mormor. De skulle egentligen ha åkt dit.
Det blev enklare för mig att säga att de hade åkt iväg än att säga att de var hemma. Jag fick
dåligt samvete då det kändes som jag valde bort barnen.
Fhl Vad sa du till Viktor?
I Viktor var så här att jag skulle vara hemma. Det var dålig stämning. Jag sa att de åkt iväg för
då slutade Viktor att fråga. Det blev enklare för mig att säga att de var borta.

(sida 436 aktbilaga 78)

Varför skulle Lukas ens velat släpa med sig barn och hund för att hälsa på HENNES mormor?
Utan henne?
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-01-10 kl. 23:57.
Citera
2023-01-10, 23:57
Medlem
Citat:
Jo barnet var i vägen för hennes nya pojkvän, så hon var tvungen att ljuga och säga att de andra var och campade så han ville spendera helgen med henne utan att hon skulle framstå som dålig morsa som dumpade sina barn. (vilket hon gjorde)

När jag läser alla sms- och Snapchatkonversationer blir jag illamående. I är så manipulativ, en helt fruktansvärd människa. Hon måste på allvar vara psykopat eller något? Hon har helt olika personligheter och sätt att skriva på beroende vem hon skriver med. Det är inget normalt beteende.
Citera
2023-01-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
När jag läser alla sms- och Snapchatkonversationer blir jag illamående. I är så manipulativ, en helt fruktansvärd människa. Hon måste på allvar vara psykopat eller något? Hon har helt olika personligheter och sätt att skriva på beroende vem hon skriver med. Det är inget normalt beteende.

Ja hon verkar gilla uppmärksamheten hon får när hon skriver att flickan är på Biva till alla människor.
Citera
2023-01-11, 00:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det är inte fantasier. Det står ju i förhören och hon erkänner själv att hon ljög att Lukas och barnen var bortresta under helgen.

"Fhl Mm. Visste han vart du skulle och så där?
I Han visste att jag skulle iväg men jag kanske inte sade hela sanningen om vart jag åkte.
Fhl Nej. Vart sade du att du skulle?
I Jag sade att jag skulle till en annan kollega, en kvinnlig kollega."

(sida 425 aktbilaga 78)

"Fhl Du ska ha nämnt något om att de skulle campa i Jönköping!
I Jag ringde och frågade om han ville åka till min mormor. De skulle egentligen ha åkt dit.
Det blev enklare för mig att säga att de hade åkt iväg än att säga att de var hemma. Jag fick
dåligt samvete då det kändes som jag valde bort barnen.
Fhl Vad sa du till Viktor?
I Viktor var så här att jag skulle vara hemma. Det var dålig stämning. Jag sa att de åkt iväg för
då slutade Viktor att fråga. Det blev enklare för mig att säga att de var borta.

(sida 436 aktbilaga 78)

Varför skulle Lukas ens velat släpa med sig barn och hund för att hälsa på HENNES mormor?
Utan henne?
Victor visste om barnen med andra ord och dom var hos Lukas och alltså inte i vägen.
Citera
2023-01-11, 00:02
Medlem
Citat:
Victor visste om barnen med andra ord och dom var hos Lukas och alltså inte i vägen.

Men är du efterbliven? Klart Viktor visste om barnen, men han trodde att de INTE VAR HEMMA. För hon LJÖG.

Sida 316

"Victor berättar att Isabella har
sagt att Lukas, Junie och Isabellas söner ska ha åkt till Jönköping för att campa. Lukas
föräldrar bor i Jönköping eller var där. Victor trodde att de åkt ambulanshelikopter från
Jönköping. Victor har nu i efterhand läst på Flashback att de aldrig var i Jönköping."
Citera
2023-01-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ja hon verkar gilla uppmärksamheten hon får när hon skriver att flickan är på Biva till alla människor.

Det med. Och det är inte heller normalt. Om det hade varit mitt barn hade jag inte lagt ut snaps från sjukhuset för att få uppmärksamhet. Jag hade bara fokuserat på barnet. Sociala medier hade varit det sista jag skulle tänkt på i ett sådant läge.
Citera
2023-01-11, 00:05
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Men är du efterbliven? Klart Viktor visste om barnen, men han trodde att de INTE VAR HEMMA. För hon LJÖG.
Nu var ju påståendet att hon dödade barnet för att dom var i vägen.
Inte om hon vill slippa grin och gnäll från ett svartsjukt ex och slippa förklara en massa för det nya ragget.
Barnet var inte i vägen men Lukas var nog jävligt svartsjuk och sur.
Citera
2023-01-11, 00:07
Medlem
Citat:

Citat:
Nu var ju påståendet att hon dödade barnet för att dom var i vägen.
Inte om hon vill slippa grin och gnäll från ett svartsjukt ex och slippa förklara en massa för det nya ragget.
Barnet var inte i vägen men Lukas var nog jävligt svartsjuk och sur.

Nej nu handlade om vad Viktor visste, som du själv sa, det var det vi diskuterade.
Och Viktor visste knappt ett skit för hon ljög för honom att barnen var bortresta så hon fick vara hos honom.
Citera
2023-01-11, 00:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mitt privata ska du skita i.
Det finns hur många människor där ute som tar hand om tre och fler barn på egen och arbetar
Utan att dom slår ihjäl dom.
Så försök inte sitta och gråta fram något medlidande för Lukas.

Fast det märks så tydligt, att du pratar ur din oerfarenhet. Jag minns ju hur det var, fast det är över 20 år sedan, att ha bara ETT småbarn som inte kunde vara vaket ensamt på dagarna, + en bebis som inte hade fått in dygnsrytmen ännu, utan var vaket och sov om vartannat hela dygnet. Vilket gjorde att man var tvungen att vara vaken i princip dygnet runt. Jag minns hur jag räknade timmarna tills min man skulle komma hem och ta över, så att jag fick gå och lägga mig och sova par timmar, eller ta en dusch... Att då ha en partner som inte tänkte stanna hemma och hjälpa till, utan direkt åkte iväg för att vara borta hela natten också och ligga med en annan person - det skulle kunna driva vem som helst till vanvett!!!

Bara sömnbristen i sig kan göra människor galna. Det är en känd sak att en del av de fall som klassas som "plötslig oväntad spädbarnsdöd", förmodligen har orsakats av en förälder genom kvävning. Det går ofta inte att bevisa, eftersom ett barn som dör av POS också dör av kvävning. För att föräldern blivit galen av sömnbrist och utmattning och att aldrig få vara ifred. Sedan intalar sig den föräldern förmodligen att det aldrig skedde, utan att det var ett riktigt sjukdomsfall. Hjärnan är ändå så dimmig, att han eller hon inte kan veta säkert vad som var hallucinationer och vad som är riktiga minnen.

Citat:
Ursprungligen postat av alingetexas
Och du som verkar ha en ingående bild av I och förklaringar för det mesta: hur skall sjukvårdaren M:s vittnesmål förklaras. Att I är helt ointresserad av att fråga vad som pågår med hennes döende barn och istället småpratar med M? Även andra i ambulansen/på sjukhuset vittnar om detsamma.

Hade mitt barn råkat ut för något i närheten hade jag varit hysterisk och viljat veta varenda detalj!

Ja DET också. Hon verkar omogen. Hon kan inte ha gått in i mammarollen alls? Jag gissar att hon tyckte att ungen mest varit jobbig, och nu slapp hon tjat om att hon skulle ta hand om den - det gjorde vårdpersonalen, en sådan lättnad - och då kunde hon småprata lite med en intressant (kanske snygg också?) karl i stället. Mycket mer spännande, än en jobbig unge som bara skriker och ska ha och ha.
Citera
2023-01-11, 00:11
Medlem
Citat:

Sida 316

"Victor berättar att Isabella har
sagt att Lukas, Junie och Isabellas söner ska ha åkt till Jönköping för att campa. Lukas
föräldrar bor i Jönköping eller var där. Victor trodde att de åkt ambulanshelikopter från
Jönköping. Victor har nu i efterhand läst på Flashback att de aldrig var i Jönköping."

Precis. I konversationerna med V så låter det som att det ska bli mysigt att tillbringa natten med honom, vakna med honom... not a care in the world.
När I messar med L låtsas hon ha dåligt samvete för att hon inte är hemma och hjälper till med alla barnen. Sedan ljuger hon om en fest som inte finns för att hon ska kunna vara med V istället ytterligare en kväll/natt.
När hon messar med sin syster låtsas hon att det enda hon bryr sig om är barnen och skriver att hon inte kan leva utan dem.
Hon är en patologisk lögnare. Blir illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in